از سوی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان

جزئیات حمله تروریستی در شهرستان سرباز اعلام شد

پیکر معلم شهید عیسی شهرکی امروز (شنبه) با حضور علما، مسوولان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم از میدان قدس ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک تا گلزار شهدای روستای ملک حیدری این شهرستان تشییع شد.
کد خبر: ۷۵۵۳۵۴
پیکر معلم و بسیجی شهید سیستان و بلوچستان تشییع شد

شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعار مرگ بر اشرار و مرگ بر تروریست؛ ˈمرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، از دستگاههای قضایی، امنیتی و انتظامی شناسایی و دستگیری مسببان این حادثه و قلع و قم اشرار مسلح را خواستار شدند.

معلم شهید «عیسی شهرکی» متولد 1357 دارای 11 سال خدمت رسمی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است، از این شهید بزرگوار دو فرزند به یادگار مانده است.

اشرار و تروریست های مسلح عصر روز پنجشنبه 11دی ماه در اقدامی جنایتکارانه این معلم دلسوز و فداکار را به همراه یک بسیجی بلوچ اهل سنت به نام ادهم صبوری در روستای نصیر آباد شهرستان سرباز به شهادت رسانده و متواری شدند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی، سپاه و اداره اطلاعات با تمام توان فعالیت گسترده ای را برای دستگیری تروریست های عامل شهادت معلم و بسیجی شهید در شهرستان سرباز آغاز کرده اند.

پیکر شهید ادهم صبوری از شهدای حادثه تروریستی شامگاه پنجشنبه نیز در زادگاهش روستای نصیرآباد (پاکاندر) از توابع شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان روز جمعه 12 دی ماه تشییع و به خاک سپرده شد.

امام جمعه و جماعت مسجد جامع روستای نصیرآباد سرباز در این مراسم با محکوم کردن ترور یک معلم و یک بسیجی اهل سنت گفت: کسانی که دست به کشتار مسلمین و ترورهای کور می زنند دشمنان اسلام و مسلمین هستند و لازم است تا اقشار مختلف مردم وحدت و همدلی خود را حفظ کنند.

مولوی دوست محمد رییسی اظهار داشت: متاسفانه این ترورهای کور را دشمنان اسلام و نظام انجام می دهند و هدفشان اختلاف اندازی در بین صفوف به هم پیوسته برادران شیعه و سنی است.

وی افزود: سالیان سال است که شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و همیشه یار و یاور یکدیگر بوده اند.

رییسی با بیان اینکه برای افراطیون و برخی افراد خود فروخته؛ شیعه و سنی هیچ تفاوتی ندارد، گفت: ادهم صبوری که شیعه نبود از نیروهای بلوچ و عضو فعال بسیج و بومی منطقه بود، پس این موضوع نشان می دهد که این افراد جهت ایجاد اختلاف دست به هر کار و جنایتی می زنند.ما خواهان برخورد قاطع با عاملان این جنایات هستیم و لازم است تا مردم منطقه هوشیار باشند.

امام جمعه و جماعت روستای نصیرآباد با بیان اینکه نیروهای نظامی به تنهایی نمی توانند امنیت 100 درصدی و پایدار برقرار کنند، افزود: برقراری امنیت پایدار با همراهی و همکاری مردم با مسوولان و دستگاههای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی میسر می شود.

وی بزرگترین سرمایه هر ملتی را امنیت عنوان کرد و گفت: ما به کشورهای همسایه از جمله پاکستان نگاه کنیم که هر روز در آن ترور و غارت اتفاق می افتد و کشورهای افغانستان، عراق، فلسطین، سوریه و سایر کشورهای منطقه به ناامنی گرفتار هستند.

مولوی رییسی افزود: نیاز اصلی ما آرامش است و باید همه دست در دست هم دهیم تا از این نعمت الهی بهره مند باشیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها