صادق زیبا کلام، استاد علوم سیاسی و فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد شعارهای هواداران احمدی‌نژاد در روز قدس مبنی بر این​که وی در دوره بعدی رییس‌جمهور خواهد بود، به نامه نیوز گفت: ممکن است احمدی‌نژاد بار دیگر با اصولگرایان ائتلاف کند، اما این شانس در صورتی است که روحانی ظرف این سه سال عملکردی بسیار بسیار بسیار ضعیف را از خود نشان بدهد و عملکردی به مراتب بدتر از هشت سال گذشته اصولگرایان داشته باشد. در این حالت ممکن است اتحاد و ائتلافی بین احمدی‌نژاد و اصولگرایان صورت گیرد.
کد خبر: ۷۰۰۳۱۷
زیباکلام: همه چیز به عملکرد روحانی بستگی دارد

زیباکلام گفت: احمدی‌نژاد همچنان دارای محبوبیت قابل توجهی در بین اقشار پایین جامعه است، معتقدم اگر همین فردا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود احمدی‌نژاد ده میلیون رای خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در مجموع همه‌چیز بستگی به عملکرد روحانی دارد البته عملکرد روحانی هم بستگی به مذاکرات هسته‌ای خواهد داشت. اگر مذاکرات هسته‌ای موفقیت‌ آمیز باشد که تا به الان هم بسیار موفق عمل کرده است، هیچ شانسی برای احمدی‌نژاد و اصولگرایان نخواهد بود. مگر این​که در نهایت روحانی نتواند در مذاکرات هسته‌ای به توافق و موفقیت کامل دست پیدا کند و کشور همچنان در باتلاق معضل هسته‌ای باقی بماند، در این صورت احمدی‌نژاد و اصولگرایان بار دیگر شانسی برای ورود به عرصه سیاست خواهند داشت.

شرط مجلس برای بررسی پروتکل الحاقی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تفاهم کلی در زمینه هسته‌ای انجام شود و تمام مسائل را حل کند، موضوع پروتکل الحاقی قابل طرح در مجلس است، اما در صورتی که موضوع هسته‌ای حل نشود به دلیل وجود مخالفان در مجلس این موضوع ممکن نخواهد بود.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در گفت‌وگو با شبکه العالم، یادآور شد: ایران تضمین‌های لازم را به منظور اطمینان‌بخشی خواهد داد، اما حق تولید سوخت برای نیروگاه و فناوری صلح‌آمیز باید وجود داشته باشد.

نشست استیضاح کنندگان با وزیر علوم

محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس و یکی از استیضاح‌کنندگان وزیر علوم، با اشاره به دیدار تعدادی از استیضاح‌کنندگان با وزیر علوم گفت: در روزهای گذشته در مورد برخی از دغدغه‌های مطرح شده درباره وزارت علوم، اقداماتی انجام شده است اما دغدغه‌های اصلی نمایندگان همچنان پابرجاست.

آصفری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط فرجی دانا گفت: وزیر علوم در راستای رفع دغدغه‌های نمایندگان بخشنامه‌هایی را به روسای دانشگاه‌های کشور صادر کرده و از آنها خواسته بود تا از نفوذ افراد معلوم‌الحال در فضای دانشگاه‌ها و نیز تبدیل فضای دانشگاه به باشگاه سیاسی برای برخی احزاب جلوگیری کنند و اجازه ندهند که اختلافات قومی در دانشگاه‌ها ایجاد و به آنها دامن زده شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: وزیر علوم اقداماتی را هم در ارتباط با دانشجویان ستاره‌دار انجام داده بود و برخی از این دانشجویان معاند که دوباره به فضای دانشگاه‌ها بازگشته بودند بار دیگر از ادامه تحصیل محروم شدند اما تعداد دیگری از آنها همچنان به تحصیل خود ادامه می‌دهند.

آصفری خاطرنشان کرد: نمایندگان در این دیدار بر رفع دغدغه‌های خود در ارتباط با اسلامی‌کردن فضای دانشگاه‌ها و نیز جلوگیری از نفوذ فتنه‌گران در دانشگاه‌ها تأکید کردند و چنانچه طی فرصت داده شده به وزیر، اقدامات اصلاحی در رابطه با دغدغه‌های مطرح شده صورت نگیرد استیضاح همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.

هاشمی: تبعیض جنسیتی در اسلام معنا ندارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت پیروان حضرت زینب (س)، اسلام را دین رحمت توصیف کرد و با بیان آیاتی از قرآن کریم که بر تساوی زن و مرد تکیه دارد، افزود: تبعیض جنسیتی در اسلام معنا ندارد و ملاک، تقوا و توانایی‌های علمی و جسمی است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان این‌که نگاه افراط و تفریط، مخل شخصیت زن است، گفت: بعضی‌ها شاید با نیت خوب، افکار ناقص خود را به اسلام تعمیم می‌دهند و متحجرانه زن را محبوس در خانه می‌دانند.

نظر محسنی اژه‌ای درباره رفع حصر

دادستان کل کشور در واکنش به تلاش برخی جریان‌ها برای رفع حصر، گفت: سران فتنه نه تنها نباید رفع حصر شوند بلکه باید ترتیباتی داده شود تا آنها تاوان جرم و گناه بزرگی را که مرتکب شده‌اند پس بدهند.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: نظام با تمام سعه‌صدر خود با سران فتنه برخورد کرده است و دلیلی برای رفع حصر وجود ندارد.

رحمانی فضلی: پیگیر فعالیت دوباره خانه احزاب هستیم

وزیر کشور با تاکید بر این‌که فعالیت خانه احزاب باید جنبه صنفی داشته باشد درباره بازگشایی خانه احزاب گفت: آمادگی داریم، اگر روش قبلی برای خانه احزاب به نتیجه نرسید، به دنبال تشکیلات جدیدی باشیم؛ حتی می‌تواند نام آن «باشگاه احزاب» یا هر چیز دیگری باشد. همچنین آمادگی داریم اساسنامه جدید خانه احزاب را بنویسیم و در زمینه فعالیت مجدد خانه احزاب نیز پیگیریم.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، در نخستین نشست مشترک استانداران و احزاب کشور، به کمیته سه‌جانبه احزاب، مجلس و دولت اشاره کرد و گفت: در وزارت کشور آمادگی داریم برای فعالیت قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی، کمیته سه جانبه را تشکیل دهیم.

وزیر کشور در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان احزاب مبنی بر این‌که برخی استانداران در حوزه تغییرات مدیریتی، محافظه‌کار هستند، گفت: به هیچ عنوان نگاه محافظه‌کاری وجود ندارد زیرا 80 درصد تغییرات در حوزه مدیریتی استانداری‌ها صورت گرفته است.

رحمانی فضلی ادامه داد: 430 فرماندار تغییر کرده‌اند؛ البته بنا به تغییر همه نیست و از افراد دارای صلاحیت و با تجربه در بخش‌های دیگر استفاده شده است. وی در ادامه با تاکید بر این‌که همه مراسم و فعالیت‌های مجاز و دارای مجوز در حوزه وزارت کشور و دانشگاه‌ها را حمایت می‌کنیم، افزود: موظف به تضمین همه مراسم‌ها و مناسبت‌های مجازی هستیم که از طریق وزارت کشور مجوز گرفته‌اند و به این کار اهتمام جدی داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
س
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
۰
۰
ما ملت امیدواریم كه اقای روحانی پیروز بشود در این دوران كه در دوران بعد هم بتواند انشالله رای بیاورد و امثال بی مدیریت ها نتوانن رای بیاورن ...
y
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
۰
۰
موضوع هسته ای بهانه های بیشتر نیست برای كم گذاشتن ها ،سستی كردن و عدم انجام وظایف دولت اینكه تا اشكالاتی بوجود می آید، فورا موضوع هسته ای رو پیش میكشن جلوی رانتخواری ها رو بگیرین بیش از هسته ای برای ما منفعت داره
مستضعف
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
۰
۰
جناب اقای زیبا كلام اطلاعات جنابعالی درباره طبقه پایین جامعه صحیح نیست

نیازمندی ها