آیا این همه مشکل بخاطر برف، طبیعی است؟

«ستاد مدیریت بحران» کجای بحران برف و سرما ایستاده است

بالاخره امروز ابرها دل شان به رحم آمد و پایتخت را یکدست سپید کردند، قرار نبود اما کسی غافلگیر شود چون هواشناسی از هفته گذشته بشارت از راه رسیدن برف را داده بود و پایتخت نشین ها دلخوش کرده بودند به این که در روزهای برفی نفسی تازه کنند گرچه می دانستند دردسرهای برف حتی گاهی زودتر از خودش می رسند.
کد خبر: ۶۴۲۶۸۸
پرده را کنارمی‌زدید، مردم را آزار نمی‌دادید

می دانستند تاکسی ها در روزهای برفی، در سایه نبود نظارت، دربستی می شود؛ می دانستند خیابان های شهرشان پر از دریاچه های یخ زده یا پر از گل و لای خواهد شد و حتی یادشان بود که برف در تهران یعنی ترافیک با گره کور اما آنقدر در ماه های اخیر از آلودگی هوا رنجیده بودند که آمدنش را به فال نیک گرفتند و برای هر کدام از دردسرهایی که با خودش می آورد چاره ای اندیشیدند با این همه اما باز هم غافلگیر شدند این بار از جایی که حتی فکرش را هم نمی کردند.

گرچه همزمان با ادامه بارش برف سر انجام آموزش و پرورش ، مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهر تهران، مدارس راهنمایی و دبیرستان های مناطق 1 تا 5 را تعطیل کرد اما اعلام این تعطیلی ها، نامنظم و دیرهنگام بود. به طوری که بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی امروز صبح ، جلوی در بسته مدرسه های شان از تعطیلی با خبر شدند.

آموزش و پرورش حتی تعطیلی نوبت عصر مدارس را نیز دقایقی پیش در حالی اعلام کرد که شاید برخی از خانواده ها برای رساندن فرزندان شان به مدرسه در برف سنگین ، در مسیر بودند.

مسئولان آموزش و پرورش وقتی با انتقاد مردم و خبرگزاری ها مواجه شدند تقصیرها را گردن صدا و سیما انداختند که خبر تعطیلی مدارس نوبت صبح را دیر اعلام کرده اما حقیقت این است مسئولان این وزارتخانه حتی پاسخگوی خبرگزاری هایی که بارها برای مطلع شدن از تعطیلی مدارس با آنها تماس گرفتند نبودند.

این مسئولان تا ظهر امروز ادعا می کردند که تعطیلی نوبت عصر مدارس هم قطعی نیست و در دست بررسی است حال آنکه لازمه تصمیم گرفتن سریع برای تعطیل کردن یا نکردن مدارس ، فقط تماسی با هواشناسی و اطلاع یافتن از شدت بارش برف و وضعیت آن در طول امروز بود و اگر هم حتی حوصله تماس گرفتن با هواشناسی را نداشتند ،کافی بود پرده اتاق وزارتخانه را کمی پس بزنند تا وضعیت بارش را ببینند و مردم و فرزندان شان را در شرایطی که ترافیک تا این حد سنگین است، سرگردان نکنند.

نکته جالب آن است وزارت آموزش و پرورش همیشه ید طولایی در جوابیه دادن های تند و تیز و سریع به رسانه ها و خبرگزاری ها دارد و گاهی بلافاصله پس از انتشار خبری برای رد کردن آن واکنش نشان می دهد اما همین وزارتخانه برای اعلام تعطیلی مدارس آنقدر معطل می کند که شماری از دانش آموزان و والدین از ماجرا بی خبر می مانند و نه تنها ساعاتی از وقت شان در این رفت و آمد بی حاصل تلف می شود بلکه بار ترافیکی خیابان های شهر را نیز سنگین تر می کنند.

مریم یوشی زاده - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها