معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز مذاکرات ایران با شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان (همچون شل و توتال) شروط مشارکت نفتی ایران و شرکت‌های آمریکایی را تشریح کرد و گفت: ایران از هر گونه مشارکت نفتی حتی با شرکت‌های آمریکایی مطابق با یک قرارداد برد- برد استقبال می‌کند.
کد خبر: ۶۰۳۹۲۹
شرط بازگشت شرکت‌های نفتی آمریکا

منصور معظمی در گفتگو با مهر درباره اعلام آمادگی برخی از شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان همچون شل انگلیس و توتال فرانسه به منظور بازگشت به صنعت نفت ایران، گفت: مذاکرات با شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان آغاز شده است اما قطعا این مذاکرات یک روزه به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران به جز یک کشور اشغالگر با تمامی کشورهای جهان آمادگی مشارکت و همکاری دو جانبه را دارد، یادآور شد: کشورها و شرکت های بزرگ نفت و گاز جهان بادی به قوانین و ظوابط ایران احترام بگذارند و منعی هم برای امضای قراردادهای برد – برد بین دو طرف وجود ندارد.

«ابوالمشاغل»های دولت تدبیر و امید

چندشغله بودن مدیران دولتی مسئله‌ای بود که لقب ابوالمشاغل را در دولت نهم به غلامحسین الهام اختصاص داد، اما ظاهرا در دولت تدبیر و امید حداقل هشت نفر همچون نوبخت، ترکان، نهاوندیان، اکرمی، نجفی، سماوی، آشنا و رحمانی‌فضلی، ابوالمشاغل محسوب می‌شوند.

 

به گزارش فارس، «ابوالمشاغل» این واژه‌ای بود که برای اولین بار در سال های دولت اول محمود احمدی نژاد در رسانه ها مطرح شد.

 با آغاز دولت یازدهم موضوع تعیین معاونت های رئیس جمهور و انتصاب مسئولان سازمان های تابعه ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفت.

رئیس جمهور در همان روزهای ابتدای دولت محمد باقر نوبخت را به عنوان معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور منصوب کرد.طی هفته های گذشته و پس از پایان جلسه دولت اما خبرنگاران نوبخت را در سمت جدیدی شناختند. سخنگویی دولت سومین پست رسمی نوبخت در دولت تدبیر امید بود، شغلی که وی را به رکورد الهام، یعنی داشتن سه شغل در یک دولت رساند.

اما چند شغله های دولت یازدهم به نوبخت محدود نشد و درباره اکبر ترکان که قبلا حکم مشاور ویژه رئیس جمهور و رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی را گرفته بود، ایجاد چند شغله دیگری در دولت یازدهم را نوید داد.سرپرستی  معاونت بین الملل ،  شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ، دبیرخانه جنبش عدم تعهد  ، و  سازمان فضایی  از حکم هایی بود که به نام ترکان نوشته شده است.

سیدرضا اکرمی نیز طی هفته گذشته به جمع چند شغله ها پیوست و با گرفتن دو سمت ریاست شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و حکم مشاورت وزیر کشور در امور روحانیت، در جایگاه چند شغله ها قرار گرفت.

چگونه شعار «مرگ بر آمریکا» حذف می شود

روزنامه آرمان از رسانه های هواردار دولت و اصلاح طلبان در گفتگویی با عماد افروغ درباره «چرایی شعار مرگ بر آمریکا» به بحث نشسته است.

وی گفت:وقتی این شعار از حیز انتفاع خارج می‌شود، که آمریکا واقعاً در سیاست خارجی خود با ایران وارد یک تعامل جدید شود، یعنی اینکه برخلاف گذشته دیگر رابطه‌اش را با ایران براساس رابطه گرگ و میش تنظیم نکند.

دکتر افروغ تاکید کرد: تا وقتی که رابطه آمریکا براساس رابطه گرگ و میش، غیر منصفانه و نا برابر باشد، حذف شعار مرگ بر آمریکا امکان‌پذیر نیست. اما اگر سیاست آمریکا نسبت به ایران تغییر کرد، می‌توان امید داشت بخشی از جامعه شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند.

 شعار مرگ بر آمریکا کمترین اقدامی است که می‌توانیم در اعتراض به اجحاف‌هایی که آمریکا به ما روا داشته است، داشته باشیم. به عقیده من شعار مرگ بر آمریکا یک شعار دولتی محسوب نمی‌شود یک شعار مردمی است. این حداقل مقاومتی است که مردم می‌توانند مقابل آمریکا داشته باشند.

بررسی بیانات مقام معظم رهبری در بی بی سی

تلویزیون بی بی سی به بررسی کلید واژه های بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از دیپلماسی دولت پرداخت و گفت: رهبر ایران در اولین واکنش رسمی به گفتگوهای دیپلماتیک دولت ایران در نیویورک گفته است از تلاش های دیپلماتیک دولت حمایت می کند اما همچنان به آمریکا بدبین است.

آیت الله خامنه ای که در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش سخن می گفت از بخش هایی از اقدامات دیپلماتیک دولت حسن روحانی هم انتقاد کرد.

تحلیل گر بی بی سی افزود: آیت الله خامنه ای به شکل برجسته ای ابراز کرد که ایشان هیچ اعتمادی به طرف غربی ندارد و این خود برتر بینی های ایالات متحده را آیت الله خامنه ای امروز خیلی صریح مورد انتقاد قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مروت
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
رئیس دولت تدبیر بد نیست مثل دكتر محمود احمدی نژاد سفری استانی داشته باشد تا مصوباتش متناسب با نیاز مردم باشد و فقط به مشاوره مرفهان بی درد بسنده نكند
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
اگر كشوری شعار مرگ بر ایران بدهد ما چه رابطه ای با مردم آن كشور خواهیم داشت؟
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
باید در برخورد با كشورهای غربی با اقتدار برخورد كرد چون امریكا و غرب هیچ اراده سیاسی از خود ندارند و نسخه سیاسیشان درتل آویو پیچیده میشود و در این راه مردم باید همچنان پشتیبان دولت باشند

نیازمندی ها