گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

تل آویو از شکست کامرون نگران است

در حالیکه سخنرانی ضدایرانی امسال نتانیاهو در سازمان ملل هم نتوانست اسرائیل را از انزوای روزافزون خارج کند، وی در اظهارنظری مضحک می‌گوید اگر ایرانی‌ها بخواهند با وی ملاقات کنند، او این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۶۰۳۵۲۲
توهم مضحک نتانیاهو

به گزارش فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل همچنان برای مصاحبه با شبکه‌های خبری و مقابله با موج مثبتی که بعد از سفر هیئت ایرانی در آمریکا ایجاد شده، همچنان در این کشور به سر می‌برد، در مصاحبه با یکی از رسانه‌های آمریکایی در اظهارنظری عجیب گفته است اگر ایرانی‌ها بخواهند، حاضر است موضوع ملاقات با رئیس‌جمهور ایران را بررسی کند.

نتانیاهو برای مقابله با اقدامات دستگاه دیپلماسی ایران در نیویورک طول سفر خود را یک روز افزایش داده تا بتواند با رسانه‌های بیشتری در مورد ایران گفت‌وگو کند. وی پیش از سفر به نیویورک نیز گفته بود قصد دارد حقایق اظهارات مقامات ایرانی را آشکار کند. با این حال سخنرانی سراسر غیردیپلماتیک و توهین‌آمیز وی بیش از هر چیز بازتاب‌های منفی‌ای برای وی در پی داشت.

تحریم‌ها ایران را تسلیم نمی کند

لرد لامونت، نماینده مجلس اعیان انگلیس در مصاحبه‌ای با بی بی سی فارسی، به موضوعاتی از قبیل بهبود روابط ایران و انگلیس و فعالیت‌های هسته‌ای ایران پاسخ داد.

وزیر سابق خزانه‌داری انگلیس در مصاحبه‌ای با شبکه دولتی بی بی سی به موضوعات مختلفی از جمله تحریم‌ها، بهبود روابط ایران و انگلیس و موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران پاسخ داد که گزیده‌ای از این مصاحبه را ملاحظه می‌کنید.

 رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس، گفت: من همیشه این اعتقاد را داشتم که تحریم‌ها به تنهایی مسئله را حل نخواهد کرد، راه حل این نیست که مرتب این تحریم‌ها را شدیدتر کنیم تا ایران بالاخره تسلیم شود و بگوید که برنامه هسته‌ای‌اش را کاملا رها می‌کند، این راهکار موثری نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود به پیروزی دکتر روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرده و ضمن استقبال از این موضوع گفت: آقای روحانی سرعت و مهارت قابل توجهی به خرج داده و این پیام را فرستاده که لحن او کاملا با لحن پیام‌های آقای احمدی‌نژاد متفاوت خواهد بود ولی اگر ایرانی‌ها فکر می‌کنند که این مسائل ظرف تنها چند ماه حل خواهد شد من موافق نیستم.

نماینده مجلس اعیان انگلیس ضمن انتقاد شدید از برخورد غرب با ایران گفت: به نظر من ایران بزرگ‌تر و مهم‌تر از آن است که بتوان این کشور را نادیده گرفت. غرب در گذشته برخورد بسیار خصمانه‌ای با چین داشت اما نهایتا متوجه شد که باید با این کشور کار کند. من معتقدم که غرب مجبور است با ایران کار کند.

شورای فرماندهی اصلاح طلبان

در جلسه اخیر اصلاح طلبان طرح تشکیل شورای فرماندهی به تصویب رسیده است. اعضای جلسه پیشنهاد داده اند آقایان خوئینی ها، هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حسن روحانی و محمد خاتمی اعضای شورای مرکزی آن باشند.

به گزارش مشرق، برخی اعضا با اشاره به اختلافات عمیق و کهنه ای که میان این گزینه های پیشنهادی وجود دارد تشکیل این شورا را ناممکن می دانند.

بنی صدر:روحانی صادق است

روزنامه کریستین ساینس مانیتور امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم ابوالحسن بنی صدر اذعان کرد که احتمال توافق از طریق مذاکره در مورد برنامه هسته ای ایران وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بنی صدر در این گزارش با اشاره به سخنرانی اخیر روحانی در نیویورک نوشت: دلایلی وجود دارد که می توان باور کرد روحانی در مورد مسئله هسته ای صادق است. حقایق متفاوت و لحن متفاوت روحانی از صلح، نشان از تلاش برای بهبود روابط با آمریکا است. وی تلاش می کند از سیاست نرمش قهرمانانه آیت الله علی خامنه ای، رهبر معظم ایران پیروی کند.

بنی صدر در خاتمه این مقاله مدعی شد تجاربم به من می گوید فرصت برای عادی سازی روابط میان ایران و آمریکا خیلی زیاد نیست ولی در عین حال، فرصت برای رسیدن به توافق هسته ای زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجوی ایرانی
Netherlands
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
این مردك دیوانه است , صهیونیسم قابل قبول برای مسلمانان نیست و روزی سقوط خواهد كرد هیچ جایگاهی در جهان ندارد حتی در اروپا , فقط عرب خودفروخته و آمریكای جنایتكار طرفدار آنها هستند .
بنی صدر حالا فكر كرده مثلا آدم است كه از سیاست هم حرف میزند , بنی صدر تو آدم نیستی تو یك وطن فروش و مزدور هستی !

نیازمندی ها