تحلیلگر کهنه‌کار عرب:

واشنگتن اعراب را به تهران فروخت

روزنامه القدس العربی چاپ لندن با انتشار مقاله ای با عنوان« یک گره گشایی راهبردی؟ »به قلم عبدالباری عطوان به تحلیل سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مصر پرداخت و نوشت: آن چه برای محمود احمدی نژاد اولویت داشت، چگونگی پیشبرد روابط کشورش با کشور مصر و انتقال این روابط از حالت رکود کنونی به مرحله جدیدی از همکاری است؛ به ویژه آن که نظام رئیس جمهور حسنی مبارک، که علیه ایران شمشیر دشمنی کشیده بود، اکنون دیگر به تاریخ پیوسته است و نمادهای آن پشت میله‌های آهنی به سر می‌برند.
کد خبر: ۵۴۰۸۹۱
یک گره گشایی راهبردی

در این مقاله آمده است: رئیس جمهور مصر اگر تصمیم گیرد روابط دیپلماتیک خود را با کشور ایران از سر گیرد، می‌تواند برای کشورهای عرب کرانه خلیج فارس این گونه دلیل بیاورد که آنها خود دارای بزرگترین سفارت‌ها در تهران، پایتخت ایران هستند، و هواپیماهای همه شرکت‌های هواپیمایی آنها در فرودگاه تهران فرود می‌آیند، پس چرا نباید مصر نیز در آن جا سفارتی داشته باشد، و چرا نباید خط پروازی قاهره  را به تهران بپیوندد؟

ماجرای کلاهبرداری‌ های پهلوی

یکی از سلطنت‌طلبان فراری ساکن آمریکا طی مطلبی در صفحه فیس‌بوک به دروغ‌های رضا ‌پهلوی در دوره‌گردی اخیرش در اورپا پرداخته وهمچنین بالا کشیدن تمام پول‌‌های دریافتی از سازمان‌های جاسوسی سخن گفته است.

به گزارش بولتن نیوز، موسسه راهبردی دیده‌بان، به دروغ‌های ‌پهلوی مبنی بر حضور در پارلمان انگلیس به همراه اعضای شورای موقت ملی اینچنین اشاره می‌کند و می نویسد:«نشست اخیر رضا پهلوی در لندن، که به گفته وی این نشست در پارلمان بریتانیا توسط شخص ایشان و اعضای هیئت موقت شورای ملی ایشون برگزار شد، یک دروغی سیاسی بیش نبود، چرا که عضوهای اصلی هیئت موقتی شورای ملی، از این جلسه هیچ‌گونه خبر نداشته‌اند!

این سلطنت‌طلب فراری ‌پهلوی را کاسبکار و دارای مریضی مالیخولیا معرفی می‌کند که از نام «پهلوی» کاسبی می‌کند. این ضد انقلاب فراری در ادامه با اشاره به اینکه شورای به اصطلاح ملی همچون شورای تک‌نفره هماهنگی راه سبز امید فتنه‌گران راه به جایی نمی‌برد و احدی برای فراخوان‌های آنان ارزشی قائل نیست از چگونگی فریب قدرت‌طلبان تجزیه‌طلب و تروریست برای حضور در شورای تک‌نفره و در نهایت بالا کشیدن پول‌های دریافتی از سازمان‌های جاسوسی توسط فرح و برادر و فرزندش سخن به میان می‌آورد.

وقتی مخالفین سوری به جان هم می افتند

از دو سال پیش و همزمان با آغاز ناآرامی ها در سوریه، ناظران و تحلیلگران نسبت به تأثیرات بلندمدت اختلافات و درگیری های درونی در میان گروه های مخالف هشدار می دادند. اینک و با گذشت دو سال، این هشدارها جنبه عینی به خود گرفته و مخالفین سوری نه تنها رو در روی هم قرار گرفته اند، بلکه عملاً به قتل عام یکدیگر مشغول شده اند!

به گزارش «تابناک»، روزنامه «السفیر» لبنان که گزارش های میدانی قابل اتکایی را از تحولات سوریه تهیه می کند، از حمله گروه موسوم به «جبهه النصره» به شهرسلمیه خبر داده که اکثریت آن را مخالفین بشار اسد تشکیل می دهند.

به هر حال، واقعه شهر سلمیه به خوبی تغییر ماهیت مخالفت ها علیه دولت اسد را که بسیاری از تحلیلگران بر آن تأکید می کنند نشان داد. در حقیقت، اکنون بخش عمده مخالفین مسلح دولت سوریه و به ویژه گروه هایی که کادر رهبری آن ها در خارج از این کشور قرار دارد، به هیچ چیز جز کشتار مخالفان خود و ایجاد هرج و مرج بیشتر در راستای منافع خود رضایت نمی دهند.

 تدوین معیارهای کاندیدای اصلح

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه تا به امروز 41 نفر برای کاندیداتوری انتخابات آتی اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: امیدوارم اصولگرایان با انتخاب یک وحدت رویه وارد عرصه انتخابات سال آینده شوند.

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ همچنین اظهار داشت: جامعتین نیز 30 معیار تدوین کرده است تا با استناد به آن فرد اصلح انتخاب و معرفی شود.

وی در ادامه به ائتلاف اصولگرایان و همچنین 1+2 اشاره کرد و افزود: نقطه نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد که برخی‌ معتقدند باید فضا باز باشد تا حضور کاندیداها در عرصه انتخابات زیاد باشد و  در کل تا به حال نظر ثابتی در این زمینه ارائه نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها