سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران:

۱۳۵ داوطلب انتخابات مجلس در مازندران انصراف دادند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید حفظ وحدت میان مسئولان و تابعیت از مقام معظم رهبری، گفت که پس از اتفاقات رخ داده در صحن علنی مجلس و پخش فیلم فاضل لاریجانی رسما به رئیس جمهور نامه نوشته و مواردی را گوشزد کرده‌ است.
کد خبر: ۵۴۱۶۷۱
نامه عسگراولادی به احمدی‌نژاد

حبیب الله عسگراولادی در گفتگو با مشرق ضمن انتقاد از پخش فیلمی از مذاکرات فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی توسط رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت که موضوعی را که رئیس جمهور در جریان استیضاح آقای شیخ الاسلامی مطرح کردند اساسا ارتباطی به دفاع از استیضاح وزیر نداشت و به موضوعاتی اشاره کردند که در شأن رئیس جمهور و شأن روسای قوا نبود.

وی در رابطه با بر هم زدن سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان راهپیمایی روز 22 بهمن نیز، تصریح کرد که این رفتارها در شأن نظام و رئیس مجلس نبوده است.

آموزش تشریفات به مرسی

دفتر ریاست جمهوری مصر با تقاضای شخص محمد مرسی رئیس جمهور این کشور در حال بررسی امضای قرارداد با یک شرکت خارجی برای «آموزش تشریفات و آداب و رسوم به رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد» است.

قرار است در دوره های فشرده شش ماهه که از ماه آوریل آینده آغاز می شود رئیس جمهور مصر و دیگر مقامات ارشد مانند رئیس دفتر ریاست جمهوری، معاون رئیس جمهور، مشاوران و مدیران کل، موضوعات مختلف در زمینه های مختلف مرتبط با تشریفات و آداب و رسوم رفتاری و گفتاری را آموزش ببینند.

براساس گزارش سایت اینترنتی روزنامه مصری الیوم السابع، هدف از این اقدام دفتر ریاست جمهوری مصر کمک به رفع مشکلاتی است که در تعامل رئیس جمهور ، با رؤسا و مقامات ارشد دیگر کشورها به ویژه کشورهای غربی به وجود آمده است.

مرسی در سفر اخیرش به آلمان و دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم این کشور و نیز دیدار با شهروندان مصری مقیم آلمان با انتقادات گسترده ای روبه رو شد چرا که خطاهای زیادی را در زمینه پروتکل های تشریفاتی ساده مانند تعارفات، همراهی ، راه رفتن و احوالپرسی مرتکب شد.

واقعیت ایران از نظر پژوهشگر آمریکائی

"فرانکلین لمب" مشاور پیشین کنگره آمریکا و پژوهشگر آمریکائی که اخیرا به کشورمان سفر نموده است مقاله ای را به نگارش درآورده و در آن اذعان نموده که دیدگاه وی پیش از زمانی که به ایران سفر کرده با پس از سفر به کشورمان در مورد فرهنگ و تاریخ ایران با تفاوت زیادی مواجه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اوراسیا ریویو، لمب با اشاره به لزوم سفر آمریکائی ها و مشاهده واقعیت های جامعه ایران می نویسد " ناظران آمریکایی به بیش از 70 کشور جهان سفر کرده اند اما هرگز کشور شگفت انگیزی چون ایران را ندیده اند. کشوری دارای فرهنگی غنی، مردمانی پرتلاش و با روحیه، مردمی آرمان گرا و جمع گرا که بسیار گرم و مهربان هستند.

وی در ادامه به سیاه نمایی های رسانه های غربی در مورد کشورمان می پردازد و می افزاید "شاید هیچ کشوری به اندازه ایران به غلط به مردم آمریکا معرفی نشده باشد. زمامداران آمریکائی سعی دارند تا تصویری وحشتناک از ایران ترسیم نماید. رسانه هایی چون "بی بی سی" سعی دارند تا تصویری مخدوش از ایران را ارائه دهند. در حالیکه تمام سخنان آنان در مورد ایران مهمل است. من در مراسم جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حضور داشتم و صمیمیت مردم ایران را به چشم دیدم.

وی در توصیف سفر اخیر خود به تهران می گوید "به کنفرانس هالیوودیسم دعوت شده بودم که در هتلی زیبا به نام هتل "آزادی" برگزار شد. خیابان های تهران توجه مرا به خود جلب کرد. متروی تهران از متروی نیویورک هم تمیزتر است."

رقابت انتخابات واقعی در ایران

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر رقابتی بودن انتخابات در ایران، از واقعی بودن رقابت در انتخابات کشورمان سخن گفت.

سرگئی لاوروف در گفتگو با شبکه"ای آر دی" آلمان اظهار داشت در ایران نظام انتخاباتی وجود دارد آن هم رقابت انتخاباتی واقعی که نمیتوان آن را منکر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر جامعه‌ای ویژگی خاص خود را دارد افزود ممکن نیست معیارهایی را که شورای امنیت و اتحادیه اروپا تصویب می‌کنند در نقاط مختلف جهان اجرایی شود.

newsQrCode
برچسب ها: رقابت انتخابات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
uga
-
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
۰
۰
مثل مدودف پوتین وپوتین مدودف
حامد
-
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
۰
۰
اصلا به أیشان ربطی نداشته یه مقدار احساسً. خودبزرگ. بینی داره
هاشم دلیری
-
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
۰
۰
با عرض سلام و خسته نباشید به همه شما خدمتگزاران میهن عزیزمون ایران از اینكه خبرها رو به روز در سایت جام جم در اختیار كاربران می گذارید كمال تقدیر و تشكر را دارم. واقعا دست همگی شما درد نكنه با تشكر هاشم دلیری از شهرستان ساوه

نیازمندی ها