رئیس مجلس خبرگان رهبری در خصوص دنبال کردن خط سازش و مذاکره با آمریکا با اظهار نظر در باره، زمانی که جمهوری اسلامی می تواند با آمریکا بر سر میز مذاکره بنشیند را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۴۲۰۹۳
چه زمانی می‌توان با آمریکا مذاکره کرد؟

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در گفتگو با مشرق در مورد خط سازش و مذاکره با آمریکا گفت که ما همان راهی را که امام دنبال کردند از همان پیروی می کنیم یعنی تا وقتی آمریکا آدم نشود نمی‌توان مذاکره‌ای کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در خصوص انتخابات آتی و حضور گسترده مردم، خاطر نشان کرد که مردم در صحنه انتخابات حضوری با شکوه خواهند داشت و حضور حداکثری آنها دو خاصیت به همراه دارد اول اینکه فردی که در داخل انتخاب شده با قدرت می تواند به کار بپردازد و از سوی دیگر در مقابل خارجی‌ها می‌تواند بگوید منتخب ملت هستم و کارش را انجام دهد، از این جهت حضور مردمی لازم است.

توصیه باهنر به هاشمی

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد یک قطب جدید در مقابل خود در انتخابات همچون سال 88 است، گفت: توصیه ام به هاشمی این است که در انتخابات شرکت نکند.

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود که امروز تصریح کرد: دیگر قطب احمدی نژاد- هاشمی جواب نمی دهد و دولت دنبال پیدا کردن رقیب دیگری برای خود در انتخابات است.

وی در پاسخ به دیگر مبنی بر اینکه پیش بینی تان از کاندیدای دولت چیست، گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم دولت هنوز از کاندیداتوری مشائی ناامید نیست و علائم و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است نشان می دهد دولت امید زیادی به کاندیداتوری مشائی در انتخابات ریاست جمهوری دارد اما اینکه مشائی در چارچوب رجال سیاسی و اصل 115 قانون اساسی بگنجد یا خیر، این نظری است که هیات نظارت و شورای نگهبان باید بدهند.

وی همچنین در مورد کاندیداهای جبهه پیروان بیان کرد: بعد از جلسات داخلی احزاب و تشکل های عضو جبهه پیروان در مورد انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری در مجموع 8-9 نفر اسم در این جبهه مطرح شد، اما تلاش داریم در نهایت سه نفر را به عنوان کاندیدای جبهه پیروان به ائتلاف اصولگرایان معرفی کنیم.

فاسد ترین ارتش‌ جهان

برنامه امنیت و دفاع انگلیس ارتش رژیم صهونیستی را جزو بیشترین ارتش‌هایی دانست که در معرض فساد قرار دارند.

به گزارش فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برنامه دفاع و امنیت انگلیس در زمینه شفافیت بین‌الملل، با تهیه گزارشی حوزه نظامی اسرائیل را در رتبه « d » قرار داد که این رتبه شامل آن دسته از کشورهایی می شود که به شدت در معرض خطر فساد قرار دارند.

این گزارش می‌افزاید حوزه نظامی در اسرائیل به شدت در معرض خطر فساد است و این خطر بیشتر به دلیل نبودن نهاد نظارتی قوی و فقدان اراده در مقابله با فساد است.

در همین راستای امروز آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی به علت اتهاماتش درباره فساد و سوء‌استفاده از قدرت در دادگاه محاکمه شد.

پاسخ مصری ها به نامه 17 شخصیت ایرانی

یاسر علی سخنگوی رسمی محمد مرسی رئیس جمهور مصر در مصاحبه با روزنامه الشروق چاپ قاهره در واکنش به نامه 17 شخصیت ایرانی گفت: تکرار تجربه ایران در مصر امکان پذیر نیست زیرا تفاوت های ریشه ای میان دو ملت و رهبران دو دولت در زمینه های عقیده دینی، نگاه سیاسی و اقتصادی وجود دارد.

به گزارش عصر ایران، همچنین محمد فواد جاد الله مشاور حقوقی رئیس جمهور مصر هم اظهار داشت: تجربه (انقلاب) مصر با تجربه (انقلاب) ایران از لحاظ شکل و محتوا متفاوت است.

عصام العریان معاون حزب حاکم آزادی و عدالت (ارگان سیاسی اخوان المسلمین مصر) هم در واکنش به این نامه گفت: مصر نه ایران ، نه افغانستان و نه پاکستان است. میان اندیشه های امامت در میان اهل تسنن و شیعیان تفاوت هایی وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها