دکتر علی عسگری در اختتامیه نوزدهمین جشنواره رادیویی و تلویزیونی در اهواز تاکید کرد

لزوم پرداختن شبکه‌های استانی به ظرفیت‌های بومی

رئیس رسانه ملی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات:

رسانه‌های مکتوب برادران رسانه ملی هستند

دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی با حضور در نمایشگاه مطبوعات از اهمیت رسانه‌ها در جامعه گفت.
کد خبر: ۹۶۷۰۹۳
رسانه‌های مکتوب برادران رسانه ملی هستند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در محل برگزاری نمایشگاه مطبوعات از غرفه های جام جم ، ایرنا، جوان، قدس، تسنیم، مهر، ایسنا، عصر اقتصاد و ... بازدید کرد.

دکتر علی عسکری در جمع خبرنگاران حاضر در نمایشگاه مطبوعات درخصوص چگونگی برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال گفت: در بازدیدی که از نمایشگاه داشتم،دیدم نمایشگاه بسیار ساختار یافته، مرتب و خوب برپا شده و از کسانی که برای برگزاری آن زحمات فراوانی کشیدند، تشکر می‌کنم. رسانه ملی نیز تا این لحظه زحمات بسیاری برای بازتاب این نمایشگاه انجام داده و بعد از این هم منعکس خواهد کرد. امیدواریم که انشالا با همراهی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بتوانیم نشریات تخصصی که وزین و ارزشمند هستند را به مردم معرفی کنیم تا از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در رسانه به همه مطبوعات احترام گذاشته می‌شود و برخی از اخبار منعکس می‌شود و یا منشا بعضی اخبار می‌شود. امیدواریم که انشالا این تعامل بین مطبوعات و رسانه به خوبی در آینده هم ادامه پیدا کند.

رییس صداوسیما در خصوص اهمیت شعار نمایشگاه مطبوعات بیان کرد: شعار بسیار زیبایی است و هم شفافیت و هم صداقت. امیدواریم که انشالا همه رسانه‌ها بتوانند رویه خودشان را بر پایه صداقت و عدالت قرار بدهند.

دکتر عسکری افزود: عدالت ورزی در رسانه و مراعات اخلاق در رسانه امری ضروری است و موجب می‌شود که اثرات مفید آن در جامعه منتشر شود و جامعه را از جهت رفتاری و اخلاقی سالم تر کند. فضای مجازی روز به روز در حال گسترش است و تولیدکنندگان کوچک فراوان شده اند به طوری که اکنون نزدیک به چند میلیون مولف فضای مجازی داریم. معلمان و آموزگاران این مولفان که در فضای مجازی تلاش می‌کنند، مطبوعات امروز ما هستند و اگر موضوع صداقت، امانت داری، عدالت و انصاف در این رسانه‌های مکتوب جاری شود می‌تواند تاثیر بهتر بگذارد و مطبوعات آموزگاران خوبی برای این فضای گسترده مجازی باشد.

وی عنوان کرد: هر روز که روزنامه های منتشر شده را روی میزم می‌گذارند سعی می‌کنم مطالعه کنم و گاهی از فضای مجازی پیگیر می‌شوم. بعضاً هم وقتی یک موضوع جالب است صفحه‌ها را ورق میزنم و مطالب را می‌بینم.

عسگری در خصوص انتخاب ماهنامه‌های تخصصی در طول هفته اظهار داشت: فرصت من برای مطالعه نشریات تخصصی نمی‌رسد، اما گاهی اوقات نشریه‌های اقتصادی ، فرهنگی و مباحث سلامت را نگاه می‌کنم. اما زمانی برای گذاشتن زمان و مطالعه دقیق نیست اما مراجعه می‌کنم.

رئیس رسانه ملی در خصوص انتظارات خود از بازتاب رسانه ملی در مطبوعاتی که رسانه محور هستند، عنوان کرد: اولا برخی از این رسانه‌ها انتقاد می‌کنند و انتقادهای آنها به من می‌رسد و یکی از برنامه‌های روزمره من پیگیری این انتقادات است. بعضی از آنها نقد درست نمی‌کنند. مثلا امروز یکی از خبرگزاری ها مطلبی نوشته بود؛ من خیلی تاسف خوردم که چرا باید یک محصول بومی را تخریب کنند. بنابراین خواهشم این است که با حفظ صداقت و عدالت، این را همه مطبوعات تلویزیونی رعایت کنند.انتقاد منصفانه کاری ارزشمند و هنری است و باید مراقب سیاه نمایی باشیم . به عنوان عضور کوچک رسانه می‌گویم اگر این امر رعایت شود هم جامعه ما و هم فضای مجازی یک جامعه مهربانتر و آرامتر می‌شود.

وی ادامه داد: ما یک جامعه پرافتخار هستیم که دشمنان فراوانی داریم و دشمنان کاری می‌کنند که رسانه‌های ما به جای انتقاد سیاه نمایی کنند. باید تلاش کنیم که ادبیات تخریبی به کار نبریم بلکه باید ادبیات ما سازنده باشد چراکه یک کشور را میخواهیم بسازیم و رسانه‌ها نقش کلیدی دارند.

رئیس رسانه ملی در پایان در خصوص جایگاه رسانه‌های مکتوب در جامعه خاطر نشان کرد: رسانه‌های مکتوب، برداران رسانه ملی هستند اما هم رفاقت است و هم رقابت. البته جنس رسانه تصویری با مکتوب متفاوت است. شما اگر برنامه‌های ما را ببینید رسانه ما گزارشات و مقالات خوب مکتوب را منعکس می‌کند و حتی از آنها استفاده می‌کنم. ما حامی مطبوعات هستیم و کسانی که قلم می‌زنند در مطبوعات انسان‌های گرانقدر جامعه هستند.

گفتنی است مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها روز جمعه 21 آبان ماه جاری ساعت 18 در سالن اختتامیه مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها