دکتر علی عسگری در اختتامیه نوزدهمین جشنواره رادیویی و تلویزیونی در اهواز تاکید کرد

لزوم پرداختن شبکه‌های استانی به ظرفیت‌های بومی

رئیس سازمان صدا و سیما در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها، گفت: شبکه‌های استانی باید به معرفی هوشمندانه ظرفیت‌ها و استعدادها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در کشور بپردازند.
کد خبر: ۹۸۱۶۱۰
لزوم پرداختن شبکه‌های استانی به ظرفیت‌های بومی

به گزارش جام جم آنلاین دکتر علی عسکری در این مراسم که در سالن امام رضا(ع) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شبکه‌های استانی اهمیت ویژه‌ای دارند و باید در عرصه‌های خاص به میدان بیایند.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را "سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل" نامیدند و بنابراین باید گفت که نقش مراکز استانی در تحقق این شعار باید بی‌بدیل باشد.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: دشمن در جنگ نوین به اقتصاد کشور حمله کرده و قصد دارد از این طریق به ایران اسلامی ضربه بزند، لذا توجه ویژه به موضوع اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی خواهد بود.

دکتر عسکری تصریح کرد: شبکه‌های استانی باید به معرفی هوشمندانه ظرفیت‌ها و استعدادها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در کشور بپردازند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی سهم خود را ایفا کنند.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: فرصت‌های صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی و ... باید با تمام ابعادش از سوی شبکه های استانی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.

وی گفت: استان خوزستان یک استان نمونه و بارز و بهشت فرصت‌هاست و بهترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان موجود است، اما با این وجود آمار بیکاری فراوان است و همه باید برای برون‌رفت از وضعیت موجود تلاش کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: صدا و سیما نیز در این موضوع نه تنها در خوزستان بلکه در تمام کشور ماموریت ویژه دارد و از طریق برنامه‌سازی در مورد کارآفرینی، معرفی و تجلیل از نخبگان، ارتقا عملکرد معلمان در مدارس، مساجد و هویت دینی و بسیج به تحقق شعار سال و توسعه پایدار کشور کمک کند.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: امروز فضای مجازی از اهمیت بسیار ویژه و کارکردهای فراوانی برخوردار است، لذا برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت قرار است معاونت فضای مجازی در صدا و سیمای استان ها نیز تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت شبکه‌های اجتماعی ملی و ایرانی نظیر "سروش" برویم تا از انتقال اطلاعات به کشورهای بیگانه جلوگیری شود گفت: در بحث تولید محتوا برای استفاده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

دکتر عسکری افزود: راه‌اندازی شبکه تعاملی نیز از دیگر برنامه‌های رسانه ملی است که به زودی به سرانجام خواهد رسید و آی‌پی تی‌وی بسیار قوی راه‌اندازی شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است و پیش‌قراول این مسأله رسانه‌ها هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
۰
۰
انشالله پیروزی ازآن ما هست

نیازمندی ها