«ابراز ندامت در مقابل همکلاسی‌ها» مجازات پسر 14 ساله‌ای است که بدون گواهینامه با موتور در شهر گمیشان تردد می‌کرد.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۷

هفته گذشته ماموران پلیس شهرستان گمیشان متوجه موتورسواری پسر نوجوانی در سطح شهر شده و پس از متوقف کردن پسر موتورسوار متوجه شدند که او بدون گواهینامه است. پس از تکمیل پرونده‌ای در این زمینه، پسر 14 ساله برای تعیین مجازات به دادگاه معرفی شد که قاضی دادگاه تخلف او را محرز دانست.

قاضی محمد تازیکی، رئیس دادگستری گمیشان که به این پرونده رسیدگی کرده بود، با توجه به سن پسر موتورسوار او را تحویل خانواده‌اش داد. قاضی همچنین پسر نوجوان را محکوم کرد به مدت یک هفته در هنگام اجرای مراسم صبحگاه مدرسه با نظارت مدیر آنجا از رانندگی با موتورسیکلت بدون داشتن گواهینامه ابراز ندامت کند.

قاضی تازیکی درباره این حکم به تپش گفت: بر اساس رای دادگاه قرار شد پسر دانش‌آموز در مقابل دیگر دانش‌آموزان مدرسه متعهد شود تا زمانی که به سن قانونی نرسیده و گواهینامه دریافت نکرده است، به هیچ عنوان مبادرت به رانندگی با موتورسیکلت نکند. طبق این رای دانش‌آموز متخلف باید از دوستان و هم‌مدرسه‌ای‌های خود بخواهد تا اگر روزی قولش را فراموش کرد به او یادآوری کنند که بدون گواهینامه نباید موتورسواری کند.

رئیس دادگستری گمیشان افزود: عذرخواهی از اهالی سیمین‌شهر که بزه در آن منطقه رخ داده؛ دیگر تکلیف معین شده از سوی قاضی برای این دانش‌آموز است. این رای در منطقه جنبه بازدارندگی دارد و پدر و مادر این نوجوان اعلام کردند، اگر پسرشان جریمه می‌شد، همچنان به موتورسواری ادامه می‌داد اما این رای باعث شد که او دیگر سمت موتورسیکلت نرود. وی خاطرنشان کرد: مدیر مدرسه هم اعلام کرد بعد از اجرای این حکم، موتورسیکلت‌های پارک شده در مقابل مدرسه از 50 موتور به سه موتور کاهش پیدا کرده است. این قاضی دادگستری که پیش از این احکامی مشابه را برای متخلفان محیط زیست صادر کرده بود، تاکید کرد: احکام باید بازدارنده باشد و فرد به اشتباه خود پی ببرد. همیشه زندان بازدارنده نیست و می‌توان از احکامی استفاده کرد که فرد تنبیه شده و دیگر به سمت تکرار تخلف نرود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها