خشم شیوخ وهابی از کنفرانس علمای اهل سنت در چچن

مصر باید ویران شود

همزمان با ادامه خشم و انتقاد شدید شیوخ وهابی و سلفی تکفیری از کنفرانس اخیر علمای اهل سنت در گروزنی، یکی از علمای الازهر مصر بر ساختگی بودن مذهب وهابیت و تبعیت وهابیون از محمد بن عبدالوهاب به جای پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۱۷۹۱
مصر باید ویران شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم،علمای الازهر مهمترین مرکز دینی اهل سنت جهان همچنان به انتقادهای خود از سلفی‌ها به ویژه پیروان افکار وهابی که آل سعود آن را به عنوان شیوه‌ای برای اداره عربستان و سیطره بر این کشور انتخاب کرده، ادامه می‌دهند.

در این زمینه دکتر احمد کریمه استاد شریعت اسلامی در دانشگاه الازهر مصر در گفت‌وگو با شبکه العاصمه مصر تاکید کرد سلفی‌ها علت اصلی نشر بی‌ دینی میان جوانان مسلمان و تفرقه و هرج و مرج و مخدوش شدن چهره دین اسلام هستند.

کریمه تصریح کرد پیروان وهابیت پیرو دین محمد بن عبدالوهاب هستند نه دین پیامبر اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی‌الله علیه و آله.

خشم مفتیان و شیوخ و مبلغان وهابی سعودی از کنفرانس علمای اهل سنت در چچن همچنان ادامه دارد،‌هفته گذشته کنفرانسی با حضور علمای مطرح اهل‌سنت در گروزنی پایتخت چچن برگزار شد که شرکت‌کنندگان در بیانیه پایانی بر برائت خود از فرقه جعلی وهابیت و سلفی‌گری تکفیری تأکید کردند و آن را خارج از مذهب اهل‌سنت و باعث خدشه‌‌دار شدن وجهه اسلام ناب محمدی دانستند.

در ادامه حمله شدید شیوخ وهابیت به کنفرانس علمای اهل سنت در چچن، این بار نوبت به شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی آل سعود و رئیس تشکل علمای درباری موسوم به هیئت کبار العلماء رسید تا جام خشم خود را بر علمای شرکت کننده در این کنفرانس سرازیر کند.

آل الشیخ مدعی شد آنچه در کنفرانس چچن و تقسیم‌بندی اهل سنت و جماعت به اشاعره، ماتریدیه، مذاهب اربعه در فقه و اهل تصوف در علم و اخلاق و تزکیه، مغالطات و تقسیم بد و تلاش‌هایی برای مخدوش کردن وجهه اسلام و تفرقه در میان مسلمانان است.

محمد آل الشیخ از خاندان شیخ محمدبن عبدالوهاب مؤسس فرقه جعلی وهابیت با حمله به این کنفرانس و شرکت‌کنندگان آن به‌ویژه شیخ الازهر در توئیتی نوشت: «مشارکت شیخ الازهر در کنفرانس گروزنی که پادشاهی سعودی را از عناوین اهل سنت کنار گذاشت، این مسئله را بر ما ضروری می‌کند تا در تعامل خود با مصر تغییر ایجاد کنیم، وطن برای ما مهمتر است، مصر السیسی باید ویران شود».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سارا
-
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
دوباره این نظر داد .

نیازمندی ها