نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، اجرای دقیق اقدامات مرکز تحقیقات فندق را در باغات و مزارع کوهستانی استان خواستار شد.
کد خبر: ۹۴۱۷۲۱
فندق‌کاران را دریابید

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان،اسداله عباسی گفت: متاسفانه پس از گذشت مدت زیادی که مرکز تحقیقات فندق در مناطق کوهستانی بخش اشکورات شهرستان رودسر مستقر شده، اقدام قابل توجهی در زمینه تحقیقات این محصول صورت نگرفته است.

وی افزود: استقرار این مرکز در جهت رشد و توسعه باغات فندق در شهرستان رودسر به‌دلیل رتبه نخست سطح زیر کشت این محصول بوده ولی تاکنون اقدامی عملی که ثمره آن برای فندق‌کاران منطقه ملموس باشد از سوی این مرکز انجام نشده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ادامه داد: برگزاری جشنواره فندق در سال 95 اقدامی خوب در جهت معرفی این محصول ارزشمند و شناسایی مشکلات فندق‌‌کاران است و بی‌تردید برگزاری جشنواره فندق ثمرات مثبتی را برای باغداران پرتلاش در پی دارد.

این انتقادات در حالی بیان می‌شود که بارها فرماندار شهرستان رودسر بر اهمیت موضوع فندق به عنوان محصول مهم مناطق اشکورات که رتبه نخست تولید فندق در کشور را نیز دارا می باشد، تاکید کرده است.

به گفته امیر جانبازی رودسری؛ حدود 8 هزار کشاورز شهرستان در تولید این محصول فعالیت دارند و این در حالی است که 12 هزار و 700 هکتار از باغات شهرستان رودسر زیر سطح کشت فندق قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با بالابردن بهره‌وری باغات موجود فندق در سطح شهرستان و تحقیقات جامع و همه‌جانبه این محصول بتوانیم در آینده شاهد رشد و شکوفایی صنعت فندق در شهرستان باشیم.

مجتبی عابدینی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها