برای نخستین بار در کشور شرکت تراکتورسازی تبریز در شهرستان رودسر کارخانه کمپوست ساخت. به گزارش خبرنگار ما از تبریز، فاز نخست کارخانه 250 تنی کمپوست رودسر که با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در این شهرستان ساخته شده، در سفر هیات دولت به گیلان توسط عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار و امور اجتماعی در شهرستان رودسر به‌بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۸۲۶۳۷

مدیرعامل شرکت خدمات صنعتی تراکتورسازی تبریز با اعلام این خبر گفت: این کارخانه با سیستم‌های واحد پردازش، تخمیر، تصفیه شیرابه و واحد بایوفیلتر به صورت سیستم روبسته برای نخستین بار در کشور اجرا شده که واحد پردازش و تخمیر به بهره‌برداری رسید و مرحله تکمیلی پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

هوشنگ سامبرانی خاطرنشان کرد: واحد تخمیر به صورت روبسته و کنترل بو با سیستم بایو‌فیلتر و همچنین سیستم شیرابه با تصفیه بیولوژیکی با راندمان بالا و استفاده از روش‌های شیمیایی و فیزیکی برای نخستین بار است که در کشور اجرا می‌شود و واحد پردازش به صورت دو خط و مجزا از هم طراحی و اجرا شده است.

وی با عنوان این‌که در کشورهای غربی، سیستم‌های جمع‌آوری زباله به صورت تفکیک از مبدأ بوده و اساسا کارخانجات بازیافت برای زباله تر طراحی شده‌اند، افزود: طراحی متخصصان این شرکت برای زباله مخلوط با تکنولوژی داخلی صورت پذیرفته و می‌تواند در داخل کشور و کشورهای مشابه دیگر که زباله به صورت مخلوط جمع‌آوری می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

سامبرانی گفت: با بهره‌برداری از کارخانه کمپوست رودسر 17 شهر از آستانه تا چابکسر در این کارخانه ساماندهی می‌شوند و همه زباله‌ها به این کارخانه انتقال خواهد یافت و با بهره‌برداری کامل از این کارخانه به طور مستقیم 40 نفر و غیرمستقیم 200 نفر اشتغالزایی را شاهد خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها