زن جوان که متهم است کودک 20 ماهه خواهر شوهرش را کشته است، با نقض حکم مجازاتش برای سومین بار محاکمه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۹۳۱
محاکمه زن دایی هلیا کوچولو برای سومین بار

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده از 21 اردیبهشت سال 91 و به‌دنبال فوت مشکوک دختری 20 ماهه به نام هلیا در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت.

زن دایی هلیا در حالی که آثار ضرب و جرح روی پیکر دخترک دیده می‌شد، او را به بیمارستان منتقل کرد، اما تلاش پزشکان برای نجات جان هلیا موثر واقع نشد.

زن دایی هلیا چند بار بازجویی شد، اما هر بار با طرح ادعایی مرگ او را بر اثر حادثه اعلام می‌کرد. سرانجام اسفند سال 91 زن جوان لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه، مادرشوهرم هلیا را به خانه ما آورده بود و در حالی که حدود یک ربع در خانه ما حضور داشت، هلیا و دخترم به نام عسل مشغول بازی بودند. زمانی که مادرشوهرم قصد رفتن به بهشت زهرا را داشت، دخترم عسل از او خواست که اجازه دهد هلیا در خانه بماند و با او بازی کند.

آن روز سر هلیا به دیوار خورد، اما چون آثاری نداشت من نیز توجهی نکرده و پس از دادن آب به هلیا او را آرام کردم. به‌دلیل فشار ناشی از بیماری اعصاب، از حالت عادی خارج شده بودم چند مرتبه سر هلیا را گرفته و به زمین کوبیدم و وقتی سر او را بلند کردم، متوجه شدم صورت و زیر چانه‌اش کبود شده است.

متهم در ادامه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و این بار در دفاع از خود اظهار کرد: من اتهام قتل عمد را قبول ندارم. وقتی هلیا به دنیا آمد، مادرشوهرم او را به خانه خودش برد. مادرشوهرم چند روز در هفته هلیا را نگه می‌داشت. خانه‌اش نزدیک خانه ما بود و هر وقت برایش کاری پیش می‌آمد، هلیا را به خانه ما می‌آورد تا از او نگهداری کنم. خودم دختری هفت ساله به نام عسل داشتم. بعد از زایمانم بود که دچار افسردگی شدید و بیماری دوقطبی شدم. فکر می‌کردم بزودی می‌میرم.

وی افزود: روز حادثه مادرشوهرم هلیا را به خانه ما آورد و گفت می‌خواهد به مراسم خاکسپاری یکی از بستگان برود. دخترم عسل مشغول بازی با هلیا شد. مادرشوهرم برای هلیا ظرفی سوپ آورد و خانه را ترک کرد.

لحظاتی بعد هلیا را بین دو پایم گذاشتم تا غذایش را بدهم که گریه کرد و غذا را نخورد. عصبانی شدم و هلش دادم که با صورت به زمین خورد. یادم نیست که چند بار او را زدم. یک لحظه به خودم آمدم و دیدم دارم سرش را به زمین می‌زنم.

قضات دادگاه پس از رسیدگی به پرونده زن جوان را از اتهام قتل عمد تبرئه کرده و او را به پرداخت دیه و حبس محکوم کردند.

حکم دادگاه در دیوان عالی کشور نقض شد و این بار متهم در شعبه 74 دادگاه کیفری محاکمه شد و باز هم قضات حکم به قصاص ندادند.

قضات دیوان عالی کشور هفته گذشته رای دادگاه را برای دومین بار نقض کرده و قرار است زن جوان برای سومین بار در شعبه سوم دادگاه کیفری محاکمه ‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مجید
-
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
۰
۰
چرا اعدامش نمیكنین؟؟؟؟؟؟؟ منتظرین نعوذ بالله خدا بیاد این عفریته رو اعدام كنه؟؟؟؟؟ كسی كه به یه طفل معصوم رحم نمیكنه ، به افراد این جامعه رحم میكنه؟؟؟؟؟ اینا از داعش هم بدترن.... داعش میاد پیش این جور آدمها درس یاد میگیره و بعد میره سر مسلمونا رو میبره.........تازه داعش پیش اینا شاگرد خنگست........ شیطان پیش این افراد واحد پاس میكنه
بینام
-
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
۰
۰
آدم زمانی كه خشمگین میشه،متوجه نیست كه چقدر ضرب دستش سنگین میشه، ولی این دلیل نمیشه كه این زن، ازین جنایت قسر در بره. به هر حال خون یك مسلمان بی گناه ریخته شده و تازه مقتول خیلی ضعیفتر از قاتل بود و قدرت دفاع نداشت
سعید
-
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
این خانم دختر هفت ساله داره توی این هفت سال عصبانی نشده سر بچه خودشه و به زمین بكوبه چون بچه خودش نبوده عصبانی شده و مریض بوده و ... !!! چه جالب ! اعدام حقشه

نیازمندی ها