نخست وزیر ترکیه از آمادگی کشورش برای پرداخت غرامت به روسیه به دلیل سرنگونی جنگنده این کشور در مرزهای سوریه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۶
آمادگی ترکیه برای پرداخت غرامت به روسیه/ پوتین و اردوغان گفت و گو می کنند

به گزارش جام جم آنلاین ، این موضوع یک روز پس از عذرخواهی رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از همتای روس خود ولادیمیر پوتین مطرح می شود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از "بن علی ایلدریم" تأکید کرد: در صورت لزوم، ترکیه آماده است خسارت هواپیمای روسیه را که در نوامبر 2015 در عملیات نیروی هوایی ترکیه در سوریه سرنگون شد، بپردازد.

سخنگوی کاخ کرملین نیز پس از ابراز تمایل مقامات ترکیه برای بهبود هر چه سریعتر روابط با روسیه گفت، متأسفانه بهبود روابط دوجانبه مسکو-آنکارا ظرف مدت چند روز امکان پذیر نخواد بود.

«دیمیتری پسکوف» اعلام کرد، بهبود روابط دوجانبه با ترکیه در مدت کوتاه و ظرف چند روز امکان پذیر نیست.

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد، اینکه «رجب طیب اردوغان» به خاطر کشته شدن خلبان روسی در حادثه سرنگونی جنگند سوخو-24 بر فراز سوریه در ماه نوامبر سال گذشته عذرخواهی کرده است، گام بسیار مهمی است، اما به این معنی نیست که روابط دوجانبه کشورها ظرف چند روز بهبود می‌یابد.

وی در ادامه گفت: پیامی که رئیس‌جمهوری ترکیه ارسال کرده بود، هم شامل کلماتی است که در بیان تأسف ادا شده و هم کلماتی که پشیمانی را می‌رساند. وی در این نامه تأکید کرده که ترکیه هیچ قصدی برای تخریب روابط با روسیه ندارد و مسکو یک شریک استراتژیک برای آنکارا به حساب می‌اید.

بنا بر گزارش منابع خبری، پسکوف همچنین اعلام کرده که «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهوری روسیه فردا با همتای ترکیه‌ای خود تماس خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها