ایده انقلابی «ایلان ماسک» در صنعت حمل و نقل در مسیر تحقق قرار گرفته است

هایپرلوپ؛ کپسولی سریع‌تر از هواپیما

شرکت راه آهن سیبو (Seibu) ژاپن قصد دارد تا به مناسبت صدمین سال تاسیس خود در سال 2018، از قطار پیشرفته ای پرده بردارد که می تواند از دید انسان پنهان بماند.
کد خبر: ۸۹۴۵۶۹
ژاپن به زودی یک قطار نامرئی می سازد

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ این شرکت خصوصی ژاپنی که عمده فعالیت های خود را در زمینه های خطوط ریلی، گردشگری و املاک و مستغلات معطوف کرده در تلاش است تا با رونمایی از این قطار مسافربری سریع السیر، بیش از پیش نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد و مسافران بیشتری را در رقابت با سایر کمپانی های راه آهن خصوصی و دولتی فعال در کشور ژاپن به خود جذب کند.

گفته می شود طراحی این قطار به گونه ایست که قادر است در حین حرکت در طبیعت و مناظر طبیعی، نور را به گونه ای منعکس کند که از چشم ها پنهان بماند.

شخصی به نام کازویو سجیما که یکی از معماران برجسته ژاپنی محسوب می شود طراحی این قطار را بر عهده گرفته و قرار است بدنه این وسیله حمل و نقل عمومی را با استفاده از وسایلی همچون شیشه، فلز و سنگ مرمر که از خاصیت بازتابندگی بالایی برخوردارند طراحی کند.

وی که تاکنون سابقه طراحی هیچ قطاری را در کارنامه ندارد، پیش تر جایزه معماری Pritzker در ژاپن را از آن خود کرد. این جایزه که در نوع خود به عنوان نوبل معماری محسوب می شود به معمارانی تعلق می گیرد که نتیجه کار آن ها نشان دهنده بکارگیری ترکیبی از استعداد، چشم انداز و تعهد است که با آمیخته شدن با هنر معماری، منجر به تولید ساختمان هایی منحصر به فرد شده است.

سجیما در این خصوص عنوان می کند:"عبور قطارهای اکسپرس از مناظر طبیعی مختلف از قبیل کوه ها و دشت ها، جرقه تولید قطاری را در ذهن من بوجود آورد که می تواند در حین عبور از این مناظر، خود نیز بخشی از آن شود. همچنین، علاقه مندم تا این قطارها به گونه ای تولید شوند تا با برخورداری از امکاناتی از قبیل اتاق نشیمن و غیره، احساس راحتی و رفاه را برای مسافران به ارمغان آورند."

گفته شده، قسمت های خارجی این قطار یعنی Red Arrow با سطحی نیمه شفاف و آینه ای پوشانده خواهد شد و به گفته خانم سجیما، سطح بیرونی این قطار با آن چه که تاکنون دیده اید متفاوت خواهد بود.

قرار است ساخت این قطار در کارخانه هیتاچی که پیش تر سابقه تولید قطارهای Shinkansen را در کارنامه دارد انجام شود.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها