آشنایی با مناطق گردشگری ایران

دیدار با آبشارهای لرستان

آبشار ... آبشار ... آبشار ... همین آبشارهای بی‌نظیر است که استان لرستان را تبدیل به جزئی از بهشت کرده؛ سرسبز، درخشان و لبریز از زندگی. هر کدام از آبشارهای لرستان را که برای معرفی به شما انتخاب کنیم در حق بقیه گویی ظلم کرده‌ایم چون همه آبشارهای این استان، دیدنی است و اگر به لرستان سفر کنید و دست‌کم شش یا هفت آبشارش را نبینید، ضرر کرده‌اید.
کد خبر: ۸۹۰۸۲۹
دیدار با آبشارهای لرستان

به گزارش جام جم آنلاین ، ما برای نمونه به چند آبشار که از بقیه شناخته شده‌تر است، اشاره می‌کنیم مثل آبشار بیشه، که در نزدیکی ایستگاه راه آهن بیشه قرار گرفته و تقریبا 65 کیلومتر از خرم‌آباد و

35 کیلومتر از شهرستان دورود فاصله دارد. آبشار نوژیان هم یکی از پیشنهادهای ماست که در جنوب شرقی خرم‌آباد در گردشگاه نوژیان قرار دارد. بازدید از این آبشار برای آنها که از طب سنتی سر در می‌آورند هم حسنی بزرگ دارد چون اطراف آبشار پر است از گیاهان دارویی نایاب و شفابخش. در غرب گردنه نوژیان که برای رسیدن به آبشار نوژیان باید از خرم‌آباد به سمت آن حرکت کنید آبشار وارک قرار دارد و حیف است اگر برای دیدن نوژیان می‌روید به وارک، که روی صخره‌های سنگی عظیم‌الجثه می‌غلتد و تکه‌تکه می‌شود و بار دیگر به هم می‌پیوندد، سری نزنید.

دیگر آبشار دیدنی لرستان، آبشار چکان است که در ارتفاعات جنوب غربی شهرستان الیگودرز سر از دل غاری بر آورده است و 30 متر ارتفاع دارد و فضای اطرافش را انواعی از درخت‌های جنگلی و میوه همچون نگهبانانی سبز پوش احاطه کرده‌اند.

از میان آبشارهای لرستان، به نظر می‌آید آبشار «شوی» از همه معروف‌تر است. این آبشار که به آن «تله زنگ» هم می‌گویند در نزدیکی روستای شوی، منتظر شماست. خیلی‌ها می‌گویند شوی، با عرضی 40 متری و ارتفاعی تقریبا صد متری، در حریم گیاهان وحشی طبیعت بکر لرستان، زیباترین آبشار ایران است و به همین علت در بیشتر پوسترهای گردشگری از طبیعت ایران، نمایی از آن را نیز منتشر می‌کنند اما ما می‌گوییم شما باید همه آبشارهای لرستان را ببینید و آن وقت خودتان قضاوت کنید که شوی از همه دلنوازتر است یا عکاس‌های طبیعت‌گرد هنوز خیلی از آبشارهای چشم‌نواز این استان را کشف نکرده‌اند.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها