آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران

دست اندرکاران حج به فکر جان حجاج باشند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حضور حماسی مردم ایران در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: این حضور همچنان نشانه پیروزی انقلاب است و مردم همچنان شور و هیجان در خلق حماسه برای حفظ اساس انقلاب دارند، انقلاب ما با دو پایه وجود آمده و همچنان استوار است که شامل جمهوریت و اسلامیت می شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۵۰
حضور حماسی مردم در انتخابات نشانه پیروزی انقلاب است

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در نمازجمعه تهران افزود: ملت ایران امروز هم حماسه دیگری در سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خلق می کنند.

وی افزود : یکی از مظاهر این حضور هم حضور پررنگ در انتخابات است و با سخنگوی شورای نگهبان و وزیر کشور صحبت کردم و هر دو گفتند سراسر کشور از اول صبح صف ها دایر شده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت : بقای جمهوریت به این است که همه مردم همیشه در صحنه و دخیل در سرنوشت کشور باشند و پایه دوم بستگی به ولایت دارد که نیابت امام عصر(عج ) را به عهده دارد و مسائل را رصد می کند،امین است ،هر کجا انحراف ببیند تذکر می دهد ، هشدار می دهد و مردم را آگاه می کند و مطالب را به سمع مردم می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی تصریح کرد : این حضور نشان می دهد که جمهوریت ، پررنگ تر پابرجاست و حضور همه جانبه ، بیانات مقام معظم رهبری ،دیدبانی دقیق ایشان ، تشخیص مواضع و روزنه هاِی خطر و هشدارهای بموقع ایشان نشان دهنده استحکام انقلاب است که در کشور ما منحصر بفرد است .

وی افزود : خیلی جاها جمهوریت است اما مصنوعی است و مردم به طور طبیعی در سرنوشت خود دخیل نیستند و حزب ها برنده و بازنده اند اما در کشور ما برنده ، ملت است.

حضور محیرالعقول و دشمن شکن

امام جمعه موقت تهران گفت : صرفنظر از همه، حضور محیرالعقول دشمن شکن ، نشان دهنده شعور و آگاهی ملت است و این جشن پیروزی که بعد از 22 بهمن به وجود آمده ، نشان دهنده نصرت خدا و عنایت امام زمان (عج) به کشور است و باید آن را نعمت خدا دانست و برای این نعمت سجده کرد.

وی ادامه داد: عزیزانی که تا این لحظه سر صندوق نرفته اند که سبقت بگیرند ، گاهی مانع و مشکل به وجود می آید ، این حضور یک وظیفه و حق است ، روز قیامت از ولایت سئوال می شود و ولایت یعنی حکومت دینی ، ولایت را شما حمایت می کنید، و امروز مقام معظم رهبری پیشگام است اما بار اصلی بر روی دوش مردم است ، تا مردم در کنار حضرت امیرالمومنین هم نبودند حکومتش محقق نشد و امام خمینی (ره) نیز گفتند حفظ نظام از اوجب واجبات است.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن در این برهه متوجه شد که روش های قبلی مبنی بر دلسرد کردن و بدبین کردن مردم به انتخابات درحضور شما اثری ندارد و قبلا می گفت اینها از قبل تعیین شده اند، واژه تقلب را که بعضی ها در فتنه به زبان آوردند شیطنتی بود که دشمن به راه انداخت در صورتی که صندوق ها در دست دولتی بود که رقیب آنها از صندوق بیرون می آمد ، رقیب ها خودشان متصدی صندوق نبودند بلکه واگذار کنندگان مسئولیت سر صندوق ها بودند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود : دشمنان فهمیدند که این حنا دیگر رنگ ندارد حالا بعد از برجام و توافق اینها تمام تمرکزشان روی نفوذ است و بنا دارند در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کنند و از طریق دخالت ، سرنوشت کشور را عوض کنندو به تعبیر رهبری مثل موریانه نظام را از درون تهی کنند.

وی افزود: خلق واژه ها و سوء استفاده از آنها از همان اول انقلاب بود ، مسئله میانه رو یا تندرو یا افراطی ها از چیزهایی بود که برای سرکوب کردن مردم انقلابی آنها را تندرو می گفتند وامام راحل را در راس آنها می دانستند و آنهایی را که تسلیم دشمن بودند میانه رو می خواندند و مقام معظم رهبری چه زیبا تبیین کردند مسئله حد وسط بودن و در راه بودن را و اسلام نیز دین وسط است.

صدیقی گفت : شما ملت نمونه اید باید اطرافیان شما را نگاه کنند ، شما باید الگو ارائه کنید و شما در جاده اید و جاده دو طرف دارد هر کس از خط خارج شود در راه نیست ، میانه رو یا حد وسط در اسلام یعنی به حق بودن است و مقابل کندرو نیست.

وی افزود: هر کسی از جاده دین خارج شد و سکولار را به دین ترجیح داد ، منحرف است و حد وسط دینداری هم متشرع بودن و ولایت مداری است و خروج از آن هم منحرف بودن است.

ایران در بالاترین سطح امنیتی قرار دارد

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دشمن به دنبال نفوذ وتخریب و استحاله نظام جمهوری اسلامی ایران با شیوه های مختلف است .

صدیقی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود : روش دشمن تربیت جاسوسان و ارتباط با ستون پنجمی است که گاهی افراد مرموز را در کنار مسئولان قرار می دهند و در حالیکه این مسئولان هم اطلاعی ندارند این جاسوسان اطلاعات و اخبار را به بیگانه منتقل می کنند.

وی گفت : دین اسلام از همان اول بعثت از این گروه از افراد و منافقان زجر کشیده است و امروز هم دشمنی ها ادامه دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود : گاهی هم یک مسئول از بیگانه حقوق نمی گیرد اما تربیت شده آمریکا و انگلیس و فرانسه است مانند روسای جمهور و پادشاهانی که در منطقه در جهت منافع غربی ها حکومت می کنند .

وی افزود : غربی ها برای تربیت این افراد دانشگاههای خاصی را در نظر می گیرند و مبانی فکری و اندیشه های آنان را مطابق نظام های سکولار و بی دینی و ضد دینی سامان می دهند و این افراد هم با تفکرات سکولار حکومت می کنند که اینها خطرناک تر از جاسوسان هم هستند .

وی افزود : روش دیگر غربی ها برای مبارزه با انقلاب اسلامی و نفوذ ، سست کردن اعتقادات و باورهای مردم انقلابی است و رسانه های بیگانه همواره تلاش می کنند که طوری نمایش دهند و بیان کنند که مردم ایران از هویت انقلابی و آرمانهای شهادت طلبی خود دور شده اند و دیگر به آموزه های قرآن کریم که بارها درباره توطئه دشمنان دین اسلام هشدار داده است توجهی ندارد .

صدیقی تصریح کرد : البته ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با بصیرت خود هرگز اجازه نمی دهند که دشمن به مقصود خود برسد و باید همچنان هشیار باشیم.

وی افزود: روش دیگر دشمن این است که ملت گذشته ها را به فراموشی بسپرند و طوری وانمود کنند که انگلیس در گذشته مردم ایران را قتل عام کرده است و امروزه این رفتار را ندارد یا آدم شده است در صورتی که دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران پایانی ندارد و تحریف انقلاب، تحریم، ایذاء، تحمیل جنگ تحمیلی و دیگر شیطنت ها از رفتارهای دشمنان این نظام است که پایانی ندارد.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح امنیتی قرار دارد و از رسانه ملی که در زمینه پوشش اخبار انتخابات تلاش زیادی دارد تشکر می کنیم و همچنین از همه کسانی که در زمینه انتخابات در وزارت کشور و همچنین شورای نگهبان و دیگران فعال هستند قدردانی می کنیم.

صدیقی افزود: این نعمتی که در سراسر کشور گسترده شده است نعمت بی بدیل و فوق العاده ای است که زیر پرچم نعمت ولایت فقیه و سیاست های داهیانه مقام معظم رهبری از آن برخورداریم و باید قدر این نعمت را بدانیم، کافی است این امنیت را با شرایط کشورهای منطقه مانند ترکیه، سوریه و یمن و دیگر کشورها مقایسه کنیم.

وی گفت: این کشور خیمه امام زمان(عج) و کشتی نجات اهل بیت(ع) است و زیر پرچم ولایت، امنیتی مثال زدنی در کشور داریم و باید همه قدردان آن باشیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: دشمن تلاش می کند که در چارچوب استحاله نظام اسلامی، ما را بی تفاوت کند و ادعا می کند که ملت انقلابی ایران اسلامی دیگر مانند سال 57 یا دوران دفاع مقدس به آرمان های خود پایبند نیست و امروزه به دنبال رفاه هستند و بر سر کرسی های ریاست و نمایندگی رقابت دارند.

صدیقی تصریح کرد: همه کسانی که رای می دهند باید نمایندگانی انتخاب کنند که دلسوز این مردم هستند به فکر بیکاری و مشکلات جوانان هستند و در مقابل دشمن هرگز کوتاه نمی آیند و به آرمان های انقلاب و شهدا و فرهنگ شهادت طلبی پایبند هستند.

وی افزود: اگرچه همه کسانی که وارد عرصه انتخابات شده اند و برای نمایندگی تلاش می کنند از چتر نظارت شورای نگهبان و قانون اساسی عبور کرده اند اما این شورا حداقل ها را در چارچوب قانون مدنظر دارد و بر همه زوایا احاطه ندارد و در مرحله دوم باید مردم افراد اصلح و متعهد را برگزینند.

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: این بصیرت مردم انقلابی و مومن ایران اسلامی بود که توانست بستر فتنه 88 را جمع کند و زمانی هم بنی صدر انتخاب شد که به موقع چهره واقعی خود را نشان داد و رسوا شد و امروز هم مردم ایران اسلامی بر سر قول خود با امام راحل و نایب ایشان هستند و هرگز حاضر نمی شوند بر سر خون شهیدان خود معامله کنند و به هیچ قیمتی از این آرمان ها جدا نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) در نامه ای می فرمایند که این مسئولیت ها و ریاست ها امانتی است دردست کارگزاران نظام اسلامی و نباید در این امانت ها خیانت شود و اگر کسی که به عنوان دیندار و حافظ دین و نظام، خیانت کند لعنت خدا تا روز قیامت بر او خواهد بود که این لعنت یا اخباری است یا نفرین آن حضرت است و باید همه مواظب باشیم که مشمول این لعنت خدا تا روز قیامت نشویم.

وی افزود: هیچ کدام از مسئولان در کشور ما اعم از روسای قوای سه گانه و همچنین مدیران و نمایندگان نباید حفظ این امانت را کم رنگ کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: باید کسانی را به مجلس بفرستیم که دلسوز این مملکت باشند و باید کسانی را برای مقام های مختلف برگزینیم که به فکر مشکلات مردم و راهکاری برای رفع این مشکلات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: خوشبختانه ملت ما از این بصیرت برخوردار هستند. اگر هم در انتخابات کسی را نمی شناسیم باید به افراد خبیر مراجعه کنیم و همواره افراد متدین، شجاع و کسانی را برگزینیم که در برابر آمریکا فریب نخورند، به فکر بیکاری جوانان باشند و به فکر صیانت از فرهنگ و هنجارهای دینی و اسلامی باشند، اشرافیت را حاکم نکنند.

وی گفت: باید نمایندگانی را برگزینیم که به فکر صیانت از تمامیت انقلاب اسلامی هستند به فرهنگ شهادت طلبی احترام می گذارند و این روزها که پیکر مطهر مدافعان حرم را به ایران می آورند باید در برابر آنها نیز احساس وظیفه کنند و به فکر عزت و کرامت این ملت باشند و فرهنگ غربی را تحقیر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها