شمشیرهای آخته سعودی‌ها علیه شهروندان این کشور که تنها جرمشان درخواست آزادی، استقلال و رهایی کشورشان از نظام عقب‌مانده و وابسته است، عربستان را به کشور چوبه‌های دار تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۵۰۶۵۸

به گزارش ایرنا، تصویب حکم اعدام شیخ نمرالنمر روحانی برجسته سعودی توسط رژیم سعودی، موجی از محکومیت‌ها را در لبنان به‌ویژه از سوی علمای اهل سنت به دنبال داشته است.

شیخ ماهر حمود از علمای برجسته اهل سنت و دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت ضمن جنون‌آمیز خواندن صدور و تایید حکم اعدام شیخ نمر النمر اظهار کرد: این حکم صددرصد مخالف احکام اسلام است و به هیچ وجه در مورد شیخ نمر صادق نیست، چراکه وی کاری جز ایراد خطابه، موعظه و مطالبه حقوق مردم انجام نداده و در هیچ فعالیت نظامی و اقدامات مسلحانه مشارکت نداشته است. شیخ حسام عیلانی امام جماعت مسجد الغفران در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان هم تصویب حکم اعدام شیخ نمر توسط سعودی‌ها را به معنای شعله‌ور کردن آتش جنگ و فتنه مذهبی دانست. وی در عین حال اجرای حکم اعدام شیخ نمر را بعید دانست و تایید این حکم را صرفا از باب رعب‌افکنی و ارسال پیام به جمهوری اسلامی ایران و مراجع شیعه به‌ویژه پس از اعتراض آنها به فاجعه دردناک منا دانست.

شیخ صهیب حبلی رئیس جمعیت «الفت» و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان هم تصریح کرد: ما امیدوار بودیم آل‌سعود در موضوع اعدام شیخ نمر قدری عقلانیت به خرج دهد، اما متاسفانه ملاحظه کردیم که این خاندان همچنان در فضای بی‌عقلی و غیرانسانی و بدون رحمت و عدالت سیر می‌کند. همچنین گروهی با نام دیدار جمعیت‌ها و شخصیت‌های اسلامی در لبنان به ریاست شیخ عبدالناصر جبری با صدور بیانیه‌ای از ملک سلمان خواستند تا مانع اجرای حکم شیخ نمر النمر شود زیرا جهان اسلام و عرب در مرحله کنونی تحمل بحران‌های بیشتر را ندارد. مقتدا صدر روحانی مشهور عراقی نیز یک بار دیگر از مقامات سعودی خواست حکم اعدام شیخ‌النمر را لعو کنند زیرا به گفته او موجب شعله‌ور شدن آتش فتنه‌انگیزی و اختلافات طائفه‌ای می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها