پخش مینی‌سریال «زاویه هفتم» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی از امشب ساعت 20 و 45 دقیقه از شبکه سه سیما شروع می‌شود. این سریال ساختاری متفاوت دارد و ماجرای سرقت مسلحانه از بانک را از زوایای مختلف به تصویر می‌کشد.
کد خبر: ۸۴۴۱۸۱
«زاویه هفتم»، روایت یک سرقت مسلحانه

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی زاویه هفتم درباره تولید این اثر به جام‌جم گفت: بینندگان شبکه سه از امشب (شنبه) می‌توانند شاهد تماشای یک مینی‌سریال متفاوت در ساختار پلیسی و معمایی باشند. این اثر هفت قسمت است، اما قصه خیلی کشش و جذابیت دارد و اطمینان دارم بینندگان حاضر نمی‌شوند حتی یک قسمت از آن را از دست بدهند.

وی درباره طرح این اثر توضیح داد: وقتی طرح به دستم رسید، احساس کردم یک کار نو و جدید در سینما و تلویزیون است. من تا به امروز 144 فیلم و سریال ساخته‌ام که از این تعداد 30 اثر سینمایی و 114 اثر تلویزیونی بوده است. 20 اثرم در حوزه تلویزیون در ژانر پلیسی بوده و مینی‌سریال زاویه هفتم بیست و یکمین اثرم در این ژانر است.

یک ساختار متفاوت

شریفی اشاره کرد: این کار پلیسی‌ حرف تازه‌ای برای مخاطبان دارد و مردم از هفت نگاه می‌توانند شاهد یک سرقت بانک باشند. نگاه اول مربوط به منصور سارق بانک است که سام درخشانی این نقش را بازی می‌کند. نگاه دوم از سوی شیدا سارق بانک است که این نقش هم به‌عهده سارا صوفیانی است. حمیدرضا پگاه نقش سرگرد نیازی را دارد که نگاه سوم سرقت از دید او روایت می‌شود.

معظمی:

داستان این اثر پیچیده و پازل‌گونه است و باید اعتراف کنم قصه و ساختار متفاوت «زاویه هفتم» مرا برای کارگردانی ترغیب کرد

این تهیه‌کننده عنوان کرد: نگاه چهارم از سوی شخصیت آرام، دیگر سارق بانک است که تینا آخوندتبار نقش آن را به عهده دارد. نگاه پنجم از زاویه غفاری، معاون بانک است که بهزاد داوری ایفاگر این نقش است. نگاه ششم اختصاص به فرهاد، سارق بانک دارد که رحیم نوروزی این نقش را بازی می‌کند و نگاه هفتم که نتیجه‌گیری است از زاویه دید دکتر شمس روایت می‌شود که پلیس مبارزه با فساد اقتصادی است که ایفاگر این نقش رویا نونهالی است. شریفی با اشاره به تعدد لوکیشن‌ها و بازیگران گفت: با وجود تعدد لوکیشن و بازیگر سعی کردیم کیفیت تصویر بالا باشد و این سریال همزمان با شبکه سه، شبکه اچ‌دی هم پخش خواهد شد. بیشتر لوکیشن‌ها در تهران است و صحنه‌هایی را هم در اصفهان ضبط کردیم.

وی که دو فیلم سینمایی«آوازهای سرزمین من» و «کبریت سوخته» را آماده اکران دارد، درباره انتخاب کارگردان و بازیگران توضیح داد: قبلا کارهای محمود معظمی همچون سریال «تکیه بر باد» و اپیزودهایی که از سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را دیده بودم. به نظرم کارگردانی جوان و مسلط به کار است. در ارتباط با بازیگران هم سعی کردیم کاملا هماهنگ با نقش‌ها انتخاب شوند که خوشبختانه این اتفاق افتاد. رویا نونهالی نخستین بار است که نقش پلیس را به عهده دارد و صحنه‌های تعقیب و گریز این سریال برای مخاطبان بسیار تماشایی خواهد بود. بهرام ابراهیمی هم نقش رئیس اداره آگاهی را بازی می‌کند و مرتضی کاظمی و فرهاد بشارتی دیگر بازیگران این اثر هستند.

وی درباره کارشناسان مفاسد اقتصادی در اداره آگاهی گفت: در نیروی انتظامی متخصصانی وجود دارند که به نیروهای پلیس در زمینه کشف مجرمان یاری می‌رسانند. البته کمتر در فیلم‌ها و سریال‌ها چنین نقشی را دیده‌ایم. ما با ساخت این اثر تلاش کردیم مردم با این مقوله هم آشنا شوند.

شریفی گفت: مینی‌سریال زاویه هفتم چندی پیش در جشنواره آثار پلیسی مسکو شرکت داده شد و جایزه بهترین اثر پلیسی را کسب کرد و سارا صوفیانی هم برای نقش شیدا دیپلم افتخار گرفت.

استقبال تماشاگران

محمود معظمی نیز درباره پذیرفتن کارگردانی این اثر به جام‌جم گفت: من قبل از ساخت این اثر پلیسی ـ معمایی چند تله‌فیلم با موضوع پلیسی کار کرده بودم که چندبار از تلویزیون بازپخش شد. به ساختار پلیسی ـ معمایی علاقه‌مندم، به همین دلیل وقتی تهیه‌کننده پیشنهاد داد، پذیرفتم؛ زیرا احساس کردم ساختار کار خیلی متفاوت است و ببینندگان هم حتما دوست خواهند داشت.

شریفی:

قصه مینی‌سریال «زاویه هفتم» کشش و جذابیت زیادی دارد و اطمینان دارم بینندگان حاضر نمی‌شوند حتی یک قسمت از آن را از دست بدهند

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این مجموعه تلویزیونی قصه خوبش است که حامد افضلی، رویا خسرونجدی وکریم لک زاده نوشته‌اند. داستان خیلی با حوصله و تعلیق زیاد نوشته شده و نشان می‌دهد نویسندگان برای قصه زحمت زیادی کشیده‌اند. روایت قصه پیچیده و پازل‌گونه است. این کارگردان عنوان کرد: در پایان سریال با بازگشایی گره‌های مختلف داستان از نگاه شخصیت‌ها و کنار هم قرار گرفتن قطعات پازل، معمای این سرقت برای بینندگان حل می‌شود. در واقع در این اثر سعی کردیم تلاش و اندیشه پلیس هنگام وقوع جرم را به نمایش بگذاریم.

به گفته کارگردان، این سریال در لوکیشن‌های مختلف تصویربرداری شده و به جذابیت‌های اثر اضافه کرده است. برای انتخاب بازیگران هم سراغ حرفه‌ای‌ها رفتیم تا با ساختار کار کاملا تطابق داشته باشد.

حمیدرضا پگاه، بازیگر این مجموعه هم به جام‌جم گفت: قبل از بازی در هر اثری برایم فیلمنامه خیلی اهمیت دارد. متاسفانه گاهی شاهد هستیم شخصیت پردازی‌ها خیلی خوب نیست، به همین دلیل با وسواس نقش‌هایم را انتخاب می‌کنم؛ اما باید اعتراف کنم فیلمنامه زاویه هفتم خیلی خوب به نگارش درآمده و می‌توان گفت اثری تماشایی برای مخاطبان خواهد بود.

وی تجربه کار با محمود معظمی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با این که کارگردانی جوان است، اما به کارش اشراف دارد و بازیگران را در طول قصه خیلی خوب هدایت کرد. با توجه به این که روایت قصه پیچیده است، بنابراین کارگردانی اثر هم خیلی مهم بود تا قطعات پازل را درست کنار هم بچیند.

حمیدرضا پگاه پلیس می‌شود

پگاه فعالیت حرفه‌ای را از سال 72 با بازی در «ضلع ششم» به کارگردانی مسعود فروتن آغاز کرد. در تلویزیون با بازی در آثاری همچون «تفنگ سرپر» و «آخرین گناه» مورد توجه قرارگرفت. در سریال «آوای باران» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده نقش پدر دختری به نام باران را بازی می‌کرد. او در «زاویه هفتم» نقش سرگرد نیازی را بازی می‌کند. وی معتقد است: قبل از آن که نقش برایم جذابیت داشته باشد، شکل روایت قصه را خیلی دوست داشتم؛ چون ما یک سرقت بانک را از هفت زاویه می‌بینیم. چنین تجربه‌ای نداشتم و برایم لذتبخش بود.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها