موسسه صبا، میزبان نمایشگاهی از آثار سینا جوادی با عنوان‌«در تاریکی» است

تاریکی جان‌بخش

با آمدن پاییز، هوای خنک و روزهای پررنگ و احساس این فصل، به شما پیشنهاد می‌کنیم به گالری‌های مختلف شهر سری بزنید و چشم‌هایتان را به دیدن تازه‌های هنر کشورمان در روزهای پاییزی مهمان کنید. در ادامه چند گالری که این روزها نمایشگاه‌هایشان با استقبال خوبی روبه‌رو شده را با هم مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۸۳۸۴۶۰
همراه با جهاد، همراه با هنر

تهران و عکس‌های «جهاد ادامه دارد»

این روزها تهران میزبان طرح ویژه‌ای است با عنوان «جهاد ادامه دارد» که به ‌مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس توسط سازمان زیباسازی شهر تهران در حال برگزاری است. می‌توان گفت پایتخت کشورمان این روزها به گالری بزرگی تبدیل شده که تصاویری ناب و کمتر دیده‌شده از جلوه‌های حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام را در پایتخت به نمایش گذاشته است.

در این طرح بیش از 120 قطعه عکس کمتر دیده‌ شده از رزمندگان اسلام در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس روی بیلبوردهای تبلیغاتی، عرشه‌های پل و بنرهای بزرگ در سطح شهر ارائه شده است.

نمایشگاه بانوان نقاش

کافه‌گالری مارکف میزبان 21 اثر از ده بانوی جوان هنرمند ایرانی است که آثار خود را برای عرضه و نمایش به این گالری آورده‌اند. در این نمایشگاه که نمایشگاه‌گردانی آن به عهده مجید احمدی است، تمرکز به جای خود آثار روی تفکرات بانوان جوان نقاش بوده است. در این نمایشگاه آثاری از فرناز قرائی، الهام سروش‌‌نیا، صدیقه فخرائیان، کیانا عبدالله‌خانی، مریم نوری، فریبا میرسعیدی، نشاط فروتن، نگار فروتن، مریم فلاحی و سپیده نژادستاری روی دیوار رفته است. این نمایشگاه در کافه‌گالری مارکف به نشانی خیابان شریعتی، انتهای خیابان مطهری، باغ موزه زندان قصر تا 8 مهر ادامه خواهد داشت.

اندونزی روی دیوار گالری جهان

نمایشگاه انفرادی سید‌مجتبی حسینی‌راد با عنوان «روایت تصویری ده روز بازدید از اندونزی» در مرکز هنر پژوهشی نقش جهان در حال برگزاری است. این نمایشگاه حاصل سفر حسینی‌راد به کشور اندونزی است که با 45 قطعه عکس از مساجد، اماکن تاریخی و مردم اندونزی روایت تصویری سفر ده روزه خود را به نمایش گذاشته است. ‌ مرکز هنرپژوهی نقش‌جهان در خیابان ولی‌عصر(عج)، ضلع جنوب بوستان ساعی واقع شده است.

170 اثر نقاشی در خانه هنرمندان

نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است. در این نمایشگاه آثاری با موضوع تکنیک و ابعاد آزاد ارائه شده‌اند که به دو سال اخیر مربوط هستند. در این نمایشگاه بیش از 170 اثر از صد هنرمند با تکنیک‌های مختلفی مانند اکریلیک، رنگ روغن، دوخت، ترکیب‌ مواد، آب‌مرکب، خمیربازی، میکس‌مدیا، چاپ، قلم‌فلزی و... در ابعاد متفاوت و روی مواد مختلف در معرض دید عموم قرار گرفته است. از نکات جالب این نمایشگاه می‌توان به تنوع سبک، دیدگاه، قیمت و سابقه هنرمندان مختلف اشاره کرد که از پیشکسوت‌های شناخته‌شده تا جوانان مستعد تازه وارد را شامل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها