پس از ناکامی نیلی احمدآبادی و دانش‌آشتیانی، دو گزینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور برای نشستن بر کرسی وزارت علوم که از زمان استیضاح رضا فرجی‌دانا خالی مانده است، امروز فرهادی در جلسه علنی مجلس شانس خود را برای اخذ رأی اعتماد از نماینده‌ها می‌آزماید.
کد خبر: ۷۴۲۷۴۴
چراغ سبز مجلس به فرهادی

به‌گزارش جام‌جم، خبرهای منتشر شده از نمایندگان مردم در خانه ملت، نشان از آن دارد که احتمالا گزینه جدید پیشنهادی می‌تواند به سرپرستی نجفی بر وزارت علوم پایان دهد. در همین رابطه مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به ایسنا گفته است که ارزیابی ما از فضای عمومی مجلس و نمایندگان محترم نسبت به آقای دکتر فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم مثبت است.

او خاطرنشان کرده که «‌طی جلساتی که در چند روز گذشته آقای فرهادی با نمایندگان محترم برخی از کمیسیون‌ها و رئیس و اعضای هیات‌رئیسه مجلس داشتند در مجموع این ملاقات‌ها و مذاکرات بسیار مثبت بوده است. امیدواریم دکتر فرهادی با رای خوبی برای وزارت علوم انتخاب شود و تکلیف این وزارتخانه روشن شود.»

همچنین نعیمی، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از برگزاری جلسه دو فراکسیون اصولگرای مجلس با حضور وزیر پیشنهادی علوم خبر داد و گفت: نظر اکثریت اعضای دو فراکسیون مبنی بر رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی مثبت است. محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس هم دیروز در نشستی خبری، با اشاره به رای عدم اعتماد مجلس به وزیران قبلی پیشنهادی گفت: مجلس به این حس رسیده بود که همه این افراد کپی هم هستند اما با معرفی آقای فرهادی این دور باطل و خسته‌کننده به پایان رسیده است. آقای فرهادی نیروی متعهد و دارای سابقه کلان در وزارت بویژه وزارت بهداشت و علوم است و با وی مشکلی نداریم.

در ادامه حمایت‌ها از تازه‌ترین گزینه پیشنهادی روحانی، حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس هم با بیان این‌که وزیر پیشنهادی علوم تعامل مناسبی با نمایندگان مجلس داشته است، افزود: هیأت رئیسه مجلس از آقای فرهادی برای کسب رأی اعتماد مجلس حمایت خواهد کرد. وی به میزان گفت: گزارش‌های رسیده از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشان می دهد که وزیر پیشنهادی علوم از مجلس رای اعتماد می‌گیرد.

همچنین محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، در واکنش به برخی حساسیت‌های نمایندگان درباره وقایع سال 88 به سایت «خانه ملت» گفت: در خصوص برخورد با فتنه، خط قرمز ما خط قرمز ولایت است.

گروه سیاسی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جمعی از كاركنان حوزه معاونت آموزشی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
۰
۰
انشاالله آقای دكتر فرهادی رای بیاورند آقای دكتر فرهادی شما را به خدا تمامی روسای دانشگاهها و مدیران دولت دهم را تغییر دهید قشر دانشگاهی منتظر بودند دولت یازدهم با توجه به اینكه دولت تدبیر و امید است تدبیری برای بهتر شدن دانشگاهها كند تا امید تازه ای در دل كاركنان دانشگاهی زنده شود اما متاسفانه مدیرانی كه متصل به بعضی از نمایندگان اصولگرای مجلس هستند هنوز متصدی امورند و همچنان با برخوردهای خشن شان كاركنان را تخریب هویت میكنند نمونه روشن در دانشگاه ... حوزه معاونت آموزشی ریاست محترم دانشگاه در دولت جدید عوض شد آری به جرات میگویم بهترین رئیس دانشگاهی است كه بنده حقیر تاكنون دیده ام رئیس دانشگاه خوش برخورد و آرام و باشخصیت و با تدبیر ومعاون محترم آموزشی هم تغییر پیدا كردند اما در عجبم چطور مدیری كه در دولت قبلی متصدی پست مدیریت چند سالی بوده همچنان در دولت تدبیر و امید بر كرسی مدیریتش با اقتدار تكیه زده و برسر كاركنان این حوزه میكوبد شخصیت این قشر دانشگاهی را به چرتكه می اندازدآقای .... در دولت دهم متصدی پست مدیریت بوده و در دولت فعلی نیز هستند. عاجزانه ازوزیر محترم خواستارم كه قبل از اینكه جان كارمندی از دست این مدیر به لبش برسد و تصمیم بگیرد برای نشنیدن توهین ها و تحقیرهای این آقای مدیر خودش را در دانشگاه خلاص كند و خونش در این دنیا و آن دنیا گریبان همه مسئولین را وجدانی بگیرد فكری برای پایان دادن ظلم و جور این آقای مدیر كنند

نیازمندی ها