حاشیه‌های یک رأی اعتماد بالا به وزیر علوم

شنوا کننده گوش‌ها رأی آورد

نماینده دهلران در مجلس با بیان اینکه باید کسی در مصدر آموزش عالی قرار گیرد که دردهای پارک‌های علم و فناوری و نه درد اتاق‌های عمل را بداند، گفت: چرا نباید فردی از جنس آموزش عالی در وزارت علوم قرار گیرد.
کد خبر: ۷۴۲۷۹۶
فردی از جنس آموزش عالی باید در وزارت علوم قرار گیرد

علی‌ محمد احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در مخالفت با وی اظهار داشت: جلسه رأی اعتماد امروز ما مربوط به وزارتخانه‌ای است که از اساسی‌ترین و پایه‌ای‌ترین وزارتخانه کشور است.

وی افزود: برخلاف تصورات برخی که می‌پندارند قدرت نظامی می‌تواند بازدارندگی ایجاد کند باید بپذیریم آنچه که فراتر از بازدارندگی قدرت ایجاد می‌کند، علم و دانش است.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر دغدغه ما ارتقای علم، دانش و تکنولوژی و جایگاه ایران در منطقه و جهان در این موارد است، باید وزیری متصدی وزارت علوم شود که سند چشم‌انداز 20 ساله را برای وزارت علوم بتوانند محقق کنند.

احمدی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم از فرزندان انقلاب اسلامی است،‌ خاطرنشان کرد: بنده نه از آقای فرهادی بلکه، از آقای رئیس‌ جمهور این سؤال را دارم که آیا انتخاب فرهادی حل عملیاتی یقه سفیدان بیکاری که نظام آموزش عالی باید آنها را کارآفرین خلق کرده باشد، حال خیل بیکاران سرگردان به بار آورده است را دارد؟

نماینده دهلران تصریح کرد: ما شاهدیم که برنامه آقای فرهادی تنها 48 ساعت پس از وزیر پیشنهادی قبلی به مجلس ارائه شد، ما باید تلاش کنیم مشکلات آموزش عالی را حل کنیم، نه اینکه واقعیت‌های آموزش عالی را نادیده بگیریم، گفتمان تمدن‌ساز باید قدرت علمی کشور را ارتقا ببخشد.

وی با بیان اینکه فرهادی در دهه 60 وزارت آموزش عالی را بر عهده داشته است، گفت:‌ آیا انتزاع وزارت علوم از وزارت بهداشت اشتباه بوده، اگر این طور نبود چرا نباید فردی از جنس آموزش عالی در وزارت علوم قرار گیرد؟

احمدی افزود: باید کسی در مصدر آموزش عالی قرار گیرد که درد پارک‌های علم و فناوری را بداند نه دردهای اتاق عمل را، چراکه آقای قاضی‌زاده هاشمی دردهای اتاق عمل را می‌داند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: درد امروز ما پارک‌های علم و فناوری و هزاران فارغ‌التحصیل پیام نور است که این روزها به اوج بیکاری رسیده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: تعدادی از وزرای کابینه سن بالا داشتند که عده‌ای گفتند با تحرک خود جبران می‌کنند، اما از آن تعداد تنها یک نفر توانسته است تحرک خوبی داشته باشد، ما در وزارت علوم فردی می‌خواهیم که از دانشگاه‌ها بازدید کند.

احمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم با وفاقی که در مجلس به وجود آمده فرهادی رأی اعتماد لازم را داشته باشد،‌ یادآور شد: اما انتظار داریم فرهادی در آموزش عالی تراز انقلاب اسلامی حاضر شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها