محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در باره عدم رأی اعتماد مجلس به وزرای معرفی شده از سوی رئیس جمهور برای وزارت علوم گفت: تحلیل من این است که دور خسته کننده معرفی وزرای علوم و عدم رأی اعتماد مجلس به آنها، با معرفی محمد فرهادی پایان می‌پذیرد.
کد خبر: ۷۴۱۰۶۳
فرهادی به دور خسته کننده عدم رای اعتماد پایان می دهد

باهنر در نشست اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی جامعه اسلامی مهندسین با رد برخی انتقادها از رفتار مجلس در قبال رای اعتماد به وزیران دولت یازدهم افزود: بالاترین معدل رأی مثبتی را که مجلس در ادوار مختلف به دولت‌ها داده، مربوط به دولت آقای روحانی بوده است و یکی از وزرای وی نیز رکورددار رأی اعتماد به وزرا بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد: این نشان موضوع نشان‌ می‌دهد که مجلس تعامل بسیار خوبی با دولت یازدهم داشته است اما در خصوص وزارت علوم تاکنون مجلس نتوانسته با دولت آقای روحانی به تفاهم برسد و وزرای پیشنهادی در حدی نبوده اند که انتظارات را برآورده سازند.

دبیر کل جامعه مهندسین گفت: اکنون با معرفی فرهادی تحلیل من این است که دور خسته کننده معرفی وزرای علوم و عدم رأی اعتماد پایان پذیرد.

وی افزود: من امیدوارم که از این مقطع عبور کنیم و از تفاهم دولت و مجلس در جهت پیشبرد موضوعات اساسی کشور نظیر اقتصاد مقاومتی بهره ببریم

باهنر همچنین به نامه اوباما به مقام معظم رهبری و پاسخ ایشان به اوباما اشاره کرد و در خصوص مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه موسوم به 1+5 خاطرنشان کرد: خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق ملت ایران کاملاً مشخص است و تاکنون نیز زیاده خواهی‌های بی منطق طرف‌های غربی و آمریکایی و فشار لابی صهیونیستی بر روند مذاکرات بسیار تأثیرگذار بوده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها