گروه تروریستی داعش در واکنش به ائتلاف شکل گرفته با رهبری آمریکا، بیانیه تهدید آمیز را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد و وعده داد که در جنگی بزرگ بر این ائتلاف پیروز خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۷۳۵۴
داعش: جنگ بزرگی در پیش است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه الوطن العربی، داعش در بیانیه منتشر شده خود اعلام کرده که علیه کشورهایی که از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش حمایت کرده‌اند به ویژه کشورهای عربی سلسله عملیات‌های تروریستی را آغاز خواهد کرد.

داعش خطاب به اعضای خود نیز از آنها خواسته تا همچنان به بمب‌گذاری‌ها، سر بریدن و پی‌گیری اهداف خود ادامه دهند و وعده داده است که "حماسه بزرگ شام علیه اروپا و مسیحیان" نزدیک است.

در بخش دوم این ویدئو پرچم‌های اسرائیل، آمریکا،‌ انگلیس،‌ آلمان و عربستان مقابل پرچم داعش قرار گرفته و در بیانیه گفته شده که این جنگ بزرگ به زودی در شام اتفاق خواهد افتاد و داعش درآن پیروز میدان خواهد بود.

حجاریان اپوزیسیون دولت باشد

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور ابراز امیدواری می کند که دولت روحانی عاقل‌تر از آن باشد که به مشورت حجاریان عمل کند.

به گزارش تسنیم، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی و در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد حجاریان مبنی بر اینکه دولت باید به گونه ای قدرتمند باشد که بتواند مجلس را نیز منحل کند، تاکید کرد: دکتر حجاریان در دوره اول ریاست‌جمهوری آقای خاتمی مشاور رئیس جمهور بودند. آقای خاتمی تعبیری داشتند که می فرمودند برخی مشاوران به گونه‌ای هستند که با آن‌ها مشورت کنید اما خلاف آن عمل کنید. امیدوارم این دولت عاقل‌تر از آن باشد که به مشورت های اینچنینی تن دهد. بعضی از مشورت ها در سنین بالای شصت سال دیگر قابل پذیرش نیست.

وی همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود با اندیشه پویا، با بیان اینکه این گونه صحبت‌ها به دولت لطمه می‌زند، خاطرنشان کرد: من ترجیح می‌دهم آقای دکتر حجاریان اپوزیسیون این دولت باشد و نقش شان را هم به مثابه یک اپوزیسیون درست ایفا کنند. نقد کنند. حتی دولت را بی‌رحمانه نقد کنند و راه حل بدهند. حتما کسی که در ساختار سیاسی ایران تنفس می کند مشورت شوخی به دولت نمی‌دهد و نمی گوید که مجلس را منحل کنید.

انتقاد رئیس‌جمهوری عراق از غیبت ایران

فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق پیش از نشست پاریس در مصاحبه‌ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که انتظار داشته ایران هم در این کنفرانس حضور داشته باشد.

آقای معصومه افزوده است: لازم بود که ایران در کنفرانس حضور می‌داشت. ما حدود هزار کیلومتر مرز مشترک داریم و از اولین روز حملات گروه داعش به موصل، ایران به ما کمک‌های بشردوستانه و نظامی داده است.

رئیس‌جمهوری عراق گفته است که می‌داند بین ایران و بعضی کشورها "حساسیت‌هایی" وجود دارد اما به گفته او "اگر قرار است با گروه تروریستی داعش مقابله شود، اولویت باید اتحاد کشورهای منطقه در رسیدن به یک تصمیم واحد باشد و بعد از آن می‌توان با کشورهای دیگر همکاری را آغاز کرد."

نگرانی عربستان از تلاش اوباما برای بهبود روابط با ایران

یک شاهزاده سعودی ستاوردهای دولت باراک اوباما در آمریکا را ناامید کننده خواند و گفت: این دولت بدون اطلاع قبلی به عربستان، درپی بهبود روابط با ایران بر آمد ضمن اینکه تعامل واشنگتن با پرونده سوریه انتقاد آمیز است اما معتقدم اگر دولت باراک اوباما بتواند داعش را ریشه کن کند بار دیگر می تواند اعتماد دیگر کشورها را جلب کند اگر چه این ماموریت سه یا چهار سال به طول بینجامد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المختصر، "ولید بن طلال" مدعی شد: رزمایش هایی که اخیرا عربستان برگزار کرده است پیام های مختلفی را در بر داشت، یکی از این پیام ها خطاب به ایران است. این رزمایش ها نشان داد عربستان این آمادگی را دارد تا از سرزمین خود و جهان عرب دفاع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها