سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

هر خانواده ایرانی یک امدادگر

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از راه اندازی تیم‌های امداد روستایی خبر داد و گفت: باید برای مقابله با حوادث در دقایق نخست حادثه‌ها، یک نفر از هر خانواده ایرانی آموزش‌های امدادی را فرا گیرد.
کد خبر: ۷۰۵۶۱۵
هر خانواده ایرانی یک امدادگر

حسین درخشان در خصوص راه اندازی تیم‌های اولیه امداد روستایی گفت: با راه‌اندازی این تیم‌ها در روستاها می‌توان در صورت بروز حادثه و در دقایق نخست جان افراد را نجات داد.

وی افزود: در زلزله بزرگی همچون بم، برخی افراد به دلیل اینکه به صورت اصولی از زیر آوار خارج نشدند دارای مشکلات ستون فقرات و شکستگی لگن شدند که مدت‌های مدیدی این بیماری دست به گریبان افراد شده بود.

درخشان با اشاره به فرا رسیدن سالگرد وقوع زمین لرزه ورزقان بر ضرورت فرا گرفتن آموزش‌های خودامدادی توسط مردم عادی تاکید کرد و گفت: پس از وقوع هر حادثه بزرگ همچون زمین‌لرزه 10 الی 20 دقیقه زمان لازم است تا تیم‌های اولیه به صحنه حادثه به ویژه مناطق روستایی برسند و در این فاصله فقط افراد عادی می‌توانند به آسیب دیدگان کمک کنند.

وی با بیان اینکه چندی پیش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر طرح «هر خانواده یک امدادگر» را مطرح کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نظر دارد در هر خانواده حداقل یک نفر مسائل امداد و نجات را فرا گیرند تا آسیب‌های ناشی از بروز حوادث کاهش یابد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه طرح هر خانواده یک امدادگر به طور جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: مردم باید بدانند که در دقایق اولیه چه اقدامی انجام دهند و حتی چگونه به مراکز درمانی و امدادی گزارش حادثه را ارائه دهند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها