مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر اعلام کرد؛

۸۰ درصد بوشهری ها زیر چتر تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از اجرای طرحی خبر داد که براساس آن بیمه شدگان زیرپوشش، بجای استفاده از دفترچه های بیمه در مراکز درمانی ملکی این سازمان از کارت هوشمند استفاده کنند.
کد خبر: ۶۹۳۵۷۲

کارت هوشمند جایگزین دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید تقی نوربخش تعداد بیمه شدگان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی را 39 میلیون و 200 هزار نفر برشمرد و گفت : با حذف دفترچه های تامین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی همه خدمات از طریق کارت سلامت هوشمند ارایه می شود.

وی تاکید کرد: در این طرح علاوه بر اینکه نظام ارجاع با سهولت اجرایی می شود امکان سوءاستفاده از دفترچه های تامین اجتماعی کاهش می یابد.

نوربخش با اشاره به اینکه همه مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی در سال 92 پرداخت شده است از تسویه حساب برخی مراکز درمانی تا پایان اردیبهشت امسال خبر داد.

800 هزار نفر زیرپوشش بیمه کارگران ساختمانی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از اجرای کامل طرح بیمه کارگران ساختمانی در کشور خبر داد .

نوربخش با اشاره به اینکه قانون‌گذار بر اساس برنامه 5 ساله ، سازمان تامین اجتماعی را مکلف به اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی برای 800 هزار نفر کرده است، گفت: این طرح تا پایان سال 92 به طور کامل اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح درصورتی ادامه خواهد یافت که قانونگذار در این خصوص تصمیم نهایی را بگیرد افزود : از نظر سازمان تامین اجتماعی این طرح تمام نشده است و آمادگی دارد در این خصوص با مجلس شورای اسلامی همکاری کند.

نوربخش درباره مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت گفت :‌ این مطالبات به هیچ وقت صفر نمی‌شود و دولت باید بابت 3 درصد حق بیمه مرتب به سازمان تامین اجتماعی پرداختی داشته باشد.

وی میزان بدهی دولت پیشین به سازمان تامین اجتماعی را 54 هزار میلیارد تومان دانست و افزود : این بدهی با 15 هزارمیلیارد تومان سود معوقات قبلی به 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

نوربخش به اجرای بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون زنان خانه‌دار می‌تواند بر اساس نرخ حق بیمه، خود را بیمه اختیاری کنند.

نوربخش به اجرای افزایش مرخصی زایمان، اشاره کرد و افزود : مرخصی زایمان حدود 260 میلیارد تومان بار مالی دارد که اگر دولت پرداخت کند ، سازمان تامین اجتماعی آمادگی اجرای آن را خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره اجرای طرح مسکن امید برای مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گفت: بزودی در جلسه ای مشترک با وزیر راه و شهرسازی به نتایج مثبتی در این خصوص دست خواهیم یافت.

نوربخش همچنین به تفاهم‌نامه ای که با وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی در خصوص افزایش اقلام دارویی زیرپوشش بیمه ای تامین اجتماعی امضا شده است اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه اقلام دارویی که زیرپوشش قرار گرفته است از 180 قلم به 270 قلم افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره روند رسیدگی به اسناد پزشکی در تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش مراجعات بیمه‌ شدگان در دفتر اسناد پزشکی تهران 50 کارگزاری که امور تامین اجتماعی در آن انجام می‌شود، موظف به انجام تأیید نسخ پزشکی نیز در آینده هستند.

حذف فرانشیز بازنشستگان تحت پوشش

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از حذف فرانشیز مستمری بگیران این سازمان در مراکز درمانی طرف قرار داد خبر داد.

نوربخش تعداد مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را دو میلیون و 200 هزار نفر برشمرد و گفت : حذف فرانشیز این گروه از بیمه شدگان قرار است در سال 93 در قالب نظام ارجاع اجرایی شود.

وی درباره کارفرمایانی که حق بیمه کارگران را پرداخت نمی کنند، گفت: براساس ماده 148 قانون تامین اجتماعی و بخشنامه 539 ،‌ بیمه شدگانی که فکر می کنند سوابق آنان در نظر گرفته نشده است می توانند با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم و مراجعه به شعب تامین اجتماعی برای تکمیل سوابق خود اقدام کنند .

نوربخش گفت: براساس همین بخشنامه 25 هزار نفر مراجعه و سنوات خود را درست کرده اند.

وی تدوین برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی را مهمترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی در سال 93دانست و افزود: تدوین ساختار جدید سازمان تامین اجتماعی که سالها بدون تغییر باقی مانده و همچنین تدوین بودجه مبتنی بر عملکرد سازمان در سال 94 از دیگر برنامه‌های تامین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بودجه امسال این سازمان را 46 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: بازگشایی موسسه عالی پژوهشی تامین اجتماعی، افتتاح 26 مرکز درمان سرپایی در استان های مختلف ، آغاز عملیات احداث بیمارستان در لنگرود، دزفول و یزد و همچنین راه اندازی پنج بیمارستان در عسلویه، زابل، ایلام، بیرجند و کرمان از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد.

تامین اجتماعی آمادگی اجرای ماده 10 قانون نوسازی صنایع را دارد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت اعتباری برای اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد ماده 10 قانون نوسازی صنایع در سال 93 پیش بینی نکرده است.

سید تقی نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی همواره برای اجرایی شدن این قانون مکاتباتی را با دولت داشته است، افزود : در صورتی که دولت اعتبار این طرح را تامین کند، سازمان تامین اجتماعی آماده اجرای آن است.

وی گفت: طبق ماده 10 قانون نوسازی صنایع، کارفرمایان می توانند کارگران خود را با 25 سال سابقه بیمه بازنشسته کنند و در قبال آن یک کارگر را نیز به استخدام درآورند .

نوربخش با بیان اینکه در این قانون چون کارگر پنج سال زودتر بازنشسته می شود و تامین اجتماعی باید پنج سال بیشتر مستمری دهد ، پرداخت نیمی از حق بیمه برعهده کارفرما و نیم دیگر آن برعهده دولت است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: تحقق ماده 10 نوسازی صنایع بستگی به شروطی دارد که باید محقق شود.

وی گفت: چون در بودجه های سنواتی سهم دولت در ماده کمیسیون صنایع پیش بینی نشده بود، تحقق این ماده قانونی با چالش رو به رو شد.

نوربخش با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی خواستار پرداخت سهم کارفرما است، افزود: میزان اعتبار برای پرداخت بستگی به تعداد متقاضی دارد و با تامین شدن منابع مالی امسال اجرایی می شود.

وی گفت: اگر سهم دولت را کارفرما نیز بپردازد، سازمان آمادگی اجرای قانون صنایع را دارد.

10 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال 10 میلیارد تومان اعتبار برای زنان سرپرست خانوار پیش بینی شده است که کافی نیست.

نوربخش در حاشیه نشست خبری افزود: در بودجه سال گذشته، 15 هزار زن سرپرست خانوار با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی گفت: زنان خانه دار نیز در صورت تمایل می توانند خود را بیمه کنند، ولی اگر بخواهند از منابع دولتی خاصی استفاده کنند، منابع آن باید پیش بینی شود.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
۰
۰
لطفا با همین دفترچه های بیمه به مردم و بیماران بیشتر خدمت بكنید ، كارت هوشمند برای خودتان و مدیرانتان !

نیازمندی ها