سعید حجاریان از چهره‌های اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با روزنامه شرق، به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته پرداخته و نوشته است که احمدی‌نژاد و تحریم‌ها از عوامل پیروزی روحانی بودند. او در این گفت‌وگو تاکید کرده که ناهماهنگی در ستاد روحانی زیاد است و افزوده که روحانی فاقد سازوکاری برای پاسخگویی ارتباطات اجتماعی است. روحانی نباید مردم را از دست بدهد و باید تمام کوشش خود را انجام دهد تا پایگاه رای‌اش را حفظ کند. وی می‌افزاید: خیلی از اصولگراها به ایشان رای دادند، روحانی هم که نگفته بود اصلاح‌طلب است.
کد خبر: ۶۸۴۰۸۱
حجاریان: ستاد روحانی ناهماهنگ است

ظریف: همین هفته می‌توان به توافق رسید

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در یکصدوپنجاهمین نشست برگدورف در جمع برخی مقامات و اندیشمندان آلمانی با تشریح دستاوردهای هسته‌ای ایران خطاب به شش قدرت جهانی اعلام کرد که «اکنون دیگر نمی‌توانید با پیشنهادهای سال ۲۰۰۵ به میز مذاکرات بیایید... دیگر نمی‌توان از غنی‌سازی نمادین صحبت کرد.» به گزارش تسنیم، او افزوده است: می‌توانیم تا بیستم جولای (آخر تیر) به توافق برسیم و حتی می‌توانیم در گفت‌وگوهای هفته جاری در وین به توافق برسیم، اما بایستی واقعیت‌ها را ببینید و توهمات را کنار گذاشته و حقوق ایران را محترم بشمارید. او همچنین درباه بهبود روابط با ریاض هم گفته که «ایران اقداماتی برای بهبود روابط انجام داده، ولی سعودی‌ها تمایلی به حل مساله از خود نشان نمی‌دهند.»

همچنین سیدعباس عراقچی، عضو تیم هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، ادعای برخی رسانه‌های غربی را در مورد این‌که ایران خواستار تمدید شش ماهه مذاکرات است رد کرد و گفت که ما همچنان حصول توافق نهایی تا قبل از بیستم جولای را ممکن می‌دانیم و اراده سیاسی لازم برای رسیدن به آن را داریم.

انصاری: عده‌ای دل مردم را خالی می‌کنند

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به برخی تخریب‌ها، اظهار کرد: عده‌ای در کشور سعی می‌کنند دل مردم را خالی کنند و مدام به انتقاد از دولت می‌پردازند. به گزارش ایسنا، وی در همایش امید و انتظار در کرمان گفت: این رفتارها در حالیست که رهبر معظم انقلاب در روز چهاردهم خرداد فرمودند سنگ‌اندازی در برابر دولت، خود نوعی فتنه است.

نهاوندیان، جایگزین‌ ابوطالبی نیست

محمد نهاوندیان موضوع جایگزینی‌اش به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل را به جای ابوطالبی، شایعه خوانده و به فارس گفته است: جایگزین‌ ابوطالبی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل نیستم. برخی رسانه‌ها چندی پیش و پس از ممانعت دولت آمریکا برای صدور روادید به ابوطالبی نماینده معرفی شده ایران برای حضور در سازمان ملل، از جایگزینی چهره‌هایی نظیر محمد نهاوندیان به جای وی خبر داده بودند.

برادر آیت‌الله مهدوی‌کنی: مردم دعا کنند

آیت‌الله باقری‌کنی از مردم خواست برای سلامتی و شفای آیت‌الله مهدوی‌کنی دعا کنند. به گزارش واحد مرکزی خبر، وی دیروز پس از عیادت رئیس مجلس خبرگان رهبری، درباره آخرین اظهارنظر پزشکان گفت: به گفته پزشکان، همه کسالت‌های وی و مشکلات قلب و تنفس برطرف شده و دستگاه‌های مرتبط با آن را قطع کرده‌اند، اما مشکلات دیگری هست که ان شاءالله شفای عاجل عطا خواهد شد و خواهش می‌کنم همه مردم برای وی دعا کنند.

ادامه جلسات اخوت سپاه و ارتش

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با «نسیم» تاکید کرده که برای استمرار پیروزی‌های انقلاب باید وحدت نیروها استمرار داشته باشد. سردار نقدی در همین باره به برگزاری جلسات مشترک سپاه و ارتش به شکل نمادین برای همدلی نیروهای نظام اشاره کرده و افزوده است: در آینده نیز جلسات اخوت تکرار خواهد شد.

عمر 3 تا 5 ساله احزاب در ایران

محمد غرضی که سال گذشته در جریان انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود در گفت‌وگو با فارس، بر اهمیت توسعه کشور تاکید کرده و در همین حال با آسیب‌شناسی روند شکل‌گیری احزاب در کشورمان، تصریح کرده است: تمام احزابی را که در کشور بوده‌اند دولت‌ها ساختند. جبهه ملی و نهضت آزادی نیز از سوی دولت‌ها ساخته شده‌اند. حزب توده را دولت ساخته و هیچ حزبی بدون دولت بوجود نیامده است. عمر احزاب بین 3 تا 5 سال است.

برنده انتخابات 92 نه اصلاح‌طلبان نه اصولگرایان

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با ایسنا به تحلیل نتیجه انتخابات سال گذشته پرداخته و تصریح کرده است که آنچه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته اتفاق افتاد، پیروزی جریان اصلاح‌طلب نبود، همچنان که پیروزی جریان اصولگرا هم نبود. وی با بیان این‌که برخی اصولگرایان تصور می‌کردند جریان اصلاح‌طلب مرده است، این نگرش را اشتباه اصولگرایان ارزیابی کرد و با این حال گفت که اگر اصولگرایان دچار تکثر نامزد نبودند، در انتخابات پیروز می‌شدند.

ورود دیوان محاسبات به بورسیه‌های غیرقانونی

جواد هروی، رئیس کمیته آموزش عالی مجلس از ارسال پرونده بورسیه‌های غیرقانونی به کمیسیون اصل90 خبر داده و به ایرنا گفت: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیز همزمان با بررسی آن در مجلس به این پرونده‌ها ورود پیدا کرده‌اند. وی تعداد دقیق بورسیه‌های غیرقانونی را 3002 دانشجو عنوان کرد.

فرانسه؛ بازنده بزرگ تحریم ایران

پس از آن‌که شرکت‌های بزرگ فرانسوی، مخالفت خود با تحریم کشورمان را اعلام کردند، حالا نوبت به رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه رسیده که تاکید کند: پاریس، بازنده بزرگ تحریم‌ها علیه ایران است و شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی فرانسوی نگران عقب ماندن این کشور در بازار ایران هستند.به گزارش ایرنا و به نقل از رادیو فرانسه، فیلیپ مارینی ابراز نگرانی کرده است؛ فرانسه که در اعمال تحریم‌ها علیه ایران جدیت و پیگیری به خرج داده، کم‌کم از آلمان، ایتالیا و آمریکا عقب می‌افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها