رئیس‌جمهور با بیان این‌که ملت ایران راه اعتدال و میانه‌روی را برگزیده است، گفت: اعتدال و میانه‌روی به معنای انتخابی بین حق و باطل نیست.
کد خبر: ۶۸۳۶۵۱
تعریف میانه‌روی از سوی روحانی

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در همایش بزرگ انتظار و امید که پنجشنبه در محل وزارت کشور برگزار شد، ادامه داد: اعتدال به معنای راهی بین منفعت ملی و از بین بردن منافع ملی نیست؛ اعتدال یک روش است؛ اعتدال یک بینش است. روحانی افزود: اعتدال به این معناست که از افراط در جمع کردن دشمن و دشمن‌تراشی و در تفریط در زمینه دوستان و علاقه‌مندان به ایران جلوگیری شود؛ اعتدال یعنی راهی که با همه انسان‌ها و مردم با ادب و احترام سخن می‌گوییم.وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم گفت: سال گذشته ما به همه اعلام کردیم که در کشور ما رقابت، جوانمردانه خواهد بود، پارسال به همه جهانیان اعلام کردیم که ما رودر روی هم صف نمی‌کشیم، بلکه در کنار صندوق رای به صف می‌ایستیم.

هیلاری کلینتون و خاطراتی درباره ایران

کتاب خاطرات هیلاری کلینتون، وزیرخارجه پیشین آمریکا که بتازگی منتشر شده، در بخش‌هایی به موضوع ایران اختصاص دارد و کلینتون در آن ادعاهایی درباره تماس‌های محرمانه دیپلمات‌های آمریکایی با دیپلمات‌های ایرانی در طول چند سال گذشته مطرح کرده است.

وی در کتاب خاطراتش با عنوان گزینه‌های دشوار، مدعی شده که یکی از اولین تماس‌ها (فروردین سال ۱۳۸۸) در حاشیه کنفرانس بین‌المللی لاهه هلند انجام شد که درباره اوضاع افغانستان برگزار شده بود.کلینتون همچنین گفته که در سال 2010 به‌واسطه رئیس‌جمهور اوگاندا پیغام‌هایی را به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان فرستاده است و در تابستان همین سال، جک سالیوان، دستیار جوانش (که در مذاکره اخیر با تیم هسته‌ای کشورمان در ژنو نیز حضور داشت)، پیغامی را به وزیرخارجه وقت کشورمان تحویل داده است. وزیرخارجه پیشین آمریکا همچنین گفته، تماس‌هایی غیررسمی میان ایران و آمریکا در سال 2011 تا 2013 در عمان با وساطت سلطان قابوس، پادشاه این کشور انجام شده است. کلینتون در کتاب خاطراتش همچنین از رایزنی‌هایش برای ترغیب هند به قطع مبادلات نفتی با ایران گفته و از این‌که در حمایت از آشوبگران پس از انتخابات سال 88، موضعگیری قاطعی نداشته اظهار پشیمانی کرده است.

واکنش میرکاظمی به سخنان هاشمی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس و وزیر پیشین نفت با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به فارس گفت: از آقای هاشمی‌رفسنجانی می‌خواهم تا چند روز آینده اطلاعات بیشتری درباره موضوع تولید بنزین در دولت دهم کسب کند تا شبهه سیاسی بودن سخنانش در اذهان متبادر نشود.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی با کنایه به مدیران دولت قبل، «تولید بنزین از پتروشیمی» را شاهکار سیاسی خوانده و گفته بود: به قیمت به خطر انداختن سلامتی مردم، ادعای خودکفایی در بنزین می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها