دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.
کد خبر: ۶۷۰۱۳۵
باید از نماد شیر و خورشید استفاده کنیم

به گزارش ایسنا، علی یونسی در پایان سفر دو روزه‌اش به شیراز، در یک کنفرانس خبری افزود : از طرفی ظلم مضاعف تاریخی نسبت به زنان روا شده است و مدیریت و قانون ما مردسالارانه است، بطوریکه وقتی یکجا اعتماد می‌شود و یک زن به عنوان فرماندار انتخاب می‌شود، عده‌ای ترش می‌کنند. این یک مشکل فردی است. زنان در ایران برای مدیریت، سالم‌تر از مردان عمل کرده‌اند، کمتر در مقابل رشوه وسوسه شده‌اند و کمتر مزاحمت برای ارباب‌رجوع ایجاد کرده‌اند، قانون‌مدار، اخلاقی و صبور هستند ولی برخی مردها نمی‌خواهند این را بپذیرند و این یک حس خودپسندی مردانه است.

سخنان رهبر القاعده در باره ایران

ایمن الظواهری،رهبر شبکه القاعده در آخرین پیام ویدئویی خود به هواداران این گروه تروریستی هشدار داده است که اگر نتوان بشار اسد را سرنگون کرد، ایران از "افغانستان تا لبنان" را کاملا در سیطره خود و شیعیان درخواهد آورد.

به گزارش سایت «انتخاب»، الظواهری در این پیام ویدئویی از نیروهای القاعده در سوریه خواسته تا به عراق برگردند و به جای بحرانی‌تر کردن اوضاع در سوریه، نیروی خود را در عراق به کار برند که نیازمند حضور آن‌هاست.

او خطاب به نیروهای القاعده‌ که برای جنگ به سوریه رفته‌اند گفت: «در میان نیروهای انقلابی متعهد آبشار خون راه انداختید».

نیروهای شاخه‌ی القاعده‌ی عراق تحت عنوان "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) سال گذشته وارد سوریه شدند و بلافاصله علیه دولت بشار اسد، نیروهای سکولار و نیز جبهه "النصره" که خود از گروه‌های تندروی اسلام‌گراست، اعلام جنگ کردند.

رسانه های بیگانه و تحریک کارگران

شبکه های ماهواره ای روز کارگر و ادعای بازداشت کارگران در ایران را در قالب یک سوژه مشترک در فضای خبری و تحلیلی خود مورد بازتاب قرار داده اند. این شبکه ها با پمپاژ خبر دستگیری تعدادی از فعالین کارگری همزمان با اول مِی روز جهانی کارگر، خط تبلیغی خود علیه نظام را در پیش گرفتند و در پردازش جهت دار خبر دستگیری کارگران، تلاش کردند القاء نمایند کارگران در وضعیت نامناسب اقتصادی و فشار تورمی هستند اما حق هیچ گونه اعتراضی ندارند.

خط تحلیلی این شبکه ها این است که در ایران فعالیت های مستقل تشکل ها و سندیکاهای کارگری همیشه با برخوردهای حکومتی روبرو می شود.

شبکه های ماهواره ای به موازات انتشار اخبار جهت دار پیرامون روز کارگر و آنچه که وضعیت نامناسب کارگران در ایران نامه نهاده اند؛ کوشیدند سخنان اخیر رئیس جمهور محترم در میان جمعی از کارگران را مصادره به مطلوب کرده و آن بخش از سخنان ایشان را برجسته و مورد بازتاب قرار دهند که القاء شود نظر دکتر روحانی مخالف با نظرات رسمی نظام درباره کارگران است.

در عین حال رادیو فردا کوشید برگزاری این مراسم را دولتی و حکومتی قلمداد کند بنابراین یادآور شد: در حالی که در اغلب کشورهای جهان مراسم روز کارگر در قالب راهپیمایی برگزار شد در تهران این مراسم در ورزشگاه آزادی در حضور حسن روحانی انجام شد.

فریدون خاوند کارشناس و استاد اقتصاد در پاریس در گفتگو با این رادیو برای مخدوش نمودن سخنان روحانی گفت: پایان رکود و آغاز رونق درسال جاری را که از طرف آقای روحانی انجام شده است باید با احتیاط فراوان تلقی کرد.

همچنین برخی از شبکه های ماهواره ای خط تحریک دولت پیرامون وضعیت به اصطلاح ناگوار کارگران در ایران را دنبال کردند. این شبکه ها، عدم تفاوت مراسم روز کارگر در دولت روحانی نسبت به گذشته را برجسته می کنند و حتی از شدیدتر شدن برخوردها با کارگران در مراسم امسال "روز کارگر " خبر می دهند.

پیش بینی امیرسابق قطر از زوال آل سعود

حمد بن خلیفه امیر سابق قطر در یک نوار صوتی که به بیرون درز کرده است گفت : عربستان سعودی رو به زوال قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الیوم السابع، نوار صوتی اظهارات امیر سابق قطر که به بیرون درز کرده بدون تردید بر این نکته تاکید دارد که عربستان سعودی از عدم اجرای توافق ریاض از سوی قطر یقین داشته و اصلاح امارت قطر در این باره محال است.

انتشار چنین اظهاراتی نشان دهنده این است که عربستان سعودی هم در پی اتخاذ تدابیر سخت بر ضد قطر پس از ناامید شدن از این کشور به رغم تعهداتش در دوری جستن از حمایت تروریسم و دخالت در امور کشورهای دیگر است.

انتقال تروریست‌ها از سوریه به اوکراین

یک منیع امنیتی عرب فاش کرد تعداد زیادی از تکفیری‌های مستقر در سوریه به وسیله چند فروند هواپیما وارد «کی یف» پایتخت اوکراین شده‌اند.

این منبع امنیتی عرب در گفت‌وگو با فارس، فاش کرد که بخش قابل توجهی از نیروهای تروریست تکفیری مستقر در سوریه که تابعیت سعودی و چچنی دارند به منظور کمک به ارتش اوکراین تحت حمایت مالی ونظامی سازمان اطلاعات عربستان با چند فروند هواپیما وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شده‌اند.

این منبع امنیتی عرب در ادامه افزود: این نیروها بلافاصله عازم شهر «کراماتوسک» در شرق اوکراین شده‌اند و هم اکنون در کنار نیروهای ارتش اوکراین علیه «روس» تبارها تحت عنوان شبه نظامیان حامی دولت می‌جنگند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
دستیار ارشد رئیس‌جمهور - با شما موافق هستم و از اینكه اینقدر شجاعت و شهامت دارید كه بین این همه افراد نظر خودتان كه حرف دل اكثر ایرانیان هست را بزنید بعد از این همه سال تاكنون كسی همچین شهامتی نداشته است آفرین
در مورد انتخاب فرماندار زن به عنوان یك زن ایرانی شاغل بسیار خوشحال شدم و برای ایشان موفقیت و سربلندی آرزومندم
به رأیی كه داده ام در این دوره انتخابات رئیس جمهوری افتخار می كنم
سید علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
نماد شیر خورشید علاوه بر نماد صلیب سرخ و هلال احمر تنها نشان بین المللی بود كه در عرصه بهداشت خدمت میكرد. ایكاش همه مثل جناب آقای یونسی این جرات را داشتند تا جدای از احساسات واقع گرا باشند.
در ضمن در جواب آقای احمد باید بگم كه ضمن احترام برای مراجع عظام تقلید آیا تمام مشكلات مملكت ما حل شد فقط مشكل ما فرماندار بودن زن هاست در ضمن ما باید قبول كنیم فقط چهارده نفر در عالم امكان معصوم هستند مابقی عاری از اشتباه نیستند.

خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
ما هر چه داریم از بركت وجود مبارك علی مرتضی است نه مراجع. مراجع معصوم نیستند و نباید از آنها معصوم بسازیم كه هم جفا در حق آنهاست و هم در حق خودمان. بعد هم یك زن پیدا شد بهتر از بعضی از مردها كار انجام داده چرا طرف را تخریب می كنید تا پیشرفت نكند. ولی خبر ندارید هر كه برای پیشرفت و سربلندی كشورش زحمت بكشد احترامش واجب است می خواهد زن باشد یا مرد. كرد باشد یا بلوچ. سیاه باشد یا سفید. سنی باشد یا شیعه.
یك فرماندار زن بهتر از دلالان مردی است كه می ایستد و كلاه فروشنده را بر می دارد سر خریدار می گذارد و با شیادی و شارلاتان بازی نان در می آورد تازه خیال می كند نان حلال در آورده.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
آفرین بر نگاه روشنفكرانه آن مسئول و امان از نگاه افراطیون ..
اسیری از زندان بعقوبه عراق
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
سلام
هردم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
با این وصف جناب دستیار ویژه آقای یونسی اصلا می خواهند نماد شیر خورشید را جایگزین نام جلاله پرچم كنند.
فكرشو بكنید ایشون یه زمانی وزیر اطلاعات بوده.با این طرز تفكر !!!!!!!!!!!!
خدا را شكر هر دولتی كه سر كار می آید، یك اسفندیار پشت قباله اش دارد.
اگر همدان این سخنرانی را می كرد عده ای فردا تجمع میكردند.
ای كاش آقای یونسی بفرمایند اگر شیروخورشید نماد مذهبی است پس چگونه در همه تجمعات ضدانقلاب در خارج از كشور همچنان به عنوان نماد مخالفت با نظام مورد سوء استفاده قرار می گیرد؟ آیا كسانی كه اعتقادی به دین ندارند برای رضای خدا از نماد شیر و خورشید استفاده می كنند؟
فارغ از این ها بحث بر سر اهمیت موضوع و لزوم طرح اینگونه بحث هاست. آیا به راستی طرح این موضوعات آن هم در شرایطی كه آقای یونسی بیش از هركس به نظر مقامات نظام و مردم دراین باره آگاهند كمكی به اوضاع می كند؟ آیا گرهی از مشكلات مردم باز می كند و یا صرفا ژستی سیاسی است كه برای كف زدن عده ای ایراد می شود؟
مشكل ممكلت ما اینه كه هر كسی به پستی و مقامی می رسه فكر می كنه نابغه است و در همه امور متخصص.
نه شیر نماد حضرت علی (ع) است نه خورشید نماد پیامبر (ص)در نجوم و صور فلكی شیر را با برج اسد می شناسند و خورشید را با حمل كه در محاسبات منجمین اگر برج اسد مقارن یا قرین حمل شود در آن سال پادشاهی به اوج قدرت می رسد كه شمشیر در دست شیر نشانه ی قدرت است . شیر (اسد ) با حمل ( خورشید ) درهم ( قرین هم ) شده اند . شما كه مجادله می كنید كمی بهتره مطالعه كنید . و مثل برخی از مسئولین حداقل از روی خواب و خیال نظر ندید .
این آقا بفرمایید مطالعاتشان را بیشتر كنند و بدانند كه هر انقلاب نماد های نظام قبلی‌ را تعویض می‌كند كه آن نماد ‌ها از ذهن همه محو گردد متاسف هستم كه ایشان مشاور رئیس جمهور هستند جدا متاسف هستم
حرفی برای گفتن نداری حرف نزن ، مگر مجبوری برای دولت موضع جدیدی برای بگو مگو های بی فایده درست كنی ؟ بهتر بود می رفتید نظراتتان در این زمینه با كارشناسان رو درو مطرح كنید و جواب رو هم كارشناسانه تحویل می گرفتید
آرام آرام به سراغ نمادهای انقلاب اسلامی ودفاع مقدس هم بروید ودل دشمنان امام(ره)وشهدا را شاد كنید؟!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
خداوند هیچ فرقی بین زن و مرد قرار نداده جز خصوصیات فیزیكی و ساختار بدنی كه این مانع نمی شودكه زنان را از نقش های مدیریتی كنار بزنیم چون كه این یك ظلم و خودخواهی مردانه می باشد و هر جامعه ای كه پیشرفت كند مدیون ارتقای فرهنگی و علمی زنان كه پرورش دهندگان نسل ها هستند است مثلا افغانستان عربستان را ببیند زن را خانه نشین می كنند ( ازنظر فرهنگ) و عقب افتادگی شان كاملا هویدا است و ضمنا بی بند و باری اروپا را هم دلیل بی فرهنگی اسلامی آنان است نه تقصیر زنان . چنانچه حضرت زینب و حضرت فاطمه سلام بر آنان باد در جامعه بودند و از اسلام دفاع كردند . پس به اسم اسلام هرگز جلو پیشرفت فرهنگی و اجتماعی و حقوقی زنان را نباید گرفت چرا كه خود اسلام بهترین مدافع زنان می باشد
امیر از كاشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
منم موافقم بشه

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
از رهبر عزیز می خواهیم هشداری به روحانی بدهد كه از حرف زدن اینگونه افراد جلوگیری نماید .....

نیازمندی ها