معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: قرار است شهرداری تهران برای سال 93 دست‌کم 400 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت کند.
کد خبر: ۶۶۷۷۴۲

به گزارش فارس، سیدجعفر تشکری‌هاشمی با بیان این‌که در تلاش هستیم اتوبوس‌های تندرو در داخل کشور ساخته شوند، تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر این که ساخت اتوبوس‌ها داخلی می‌شود از فناوری روز دنیا نیز برای این کار استفاده خواهد شد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این‌که برابر اعلام قبلی از شانزدهم اردیبهشت نرخ‌های جدید حمل‌ونقل عمومی در تهران اجرا خواهد شد، گفت:‌ در تلاشیم تا نیازی به دو بار افزایش نرخ‌ها نداشته باشیم، اما فعلا براساس مصوبه کنونی از شانزدهم اردیبهشت در بخش تاکسیرانی به طور متوسط 25 درصد، اتوبوسرانی 20 درصد و مترو 15 درصد افزایش کرایه خواهیم داشت.

تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو موضوعی است که هر ساله قبل از پایان سال و متناسب با نرخ تورم جامعه با ملاحظه طبقات مختلف اجتماعی که از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند از طریق شهرداری تهران به شورای شهر ارائه و پس از تصویب شورا و تائید فرمانداری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که هر ساله میزان پیشنهاد ارائه شده از سوی شهرداری تهران برای افزایش نرخ کرایه‌ها بسیار کمتر از نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی است، افزود: این امر به این جهت است که معتقدیم حمل‌ونقل عمومی باید در تهران ارزان باشد.

تشکری با اشاره به این‌که نرخ‌هایی که سال گذشته مصوب شده است، فقط جبران‌کننده بخشی از تورم سالانه بوده و تاثیر هدفمندسازی مرحله دوم در آنها دیده نشده است، افزود: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، افزایش قیمت سوخت به صورت مستقیم و تاثیر قیمت سوخت بر دیگر کالاها و خدمات به صورت غیرمستقیم در مصوبه سال گذشته شورای شهر تهران اندازه‌گیری نشده بود، بنابراین قرار شد بررسی لازم انجام شود و با دولت نیز در این خصوص مذاکره کنیم.

معاون ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته مسئولان دولت ابراز تمایل کردند نظام‌های حمایتی را که جبران‌کننده افزایش نرخ سوخت و تبعات آن باشد، پیشنهاد دهند که ما نیز استقبال کردیم و بر این اساس یا این نظام حمایتی جبران‌کننده از سوی دولت اجرا می‌شود که در این صورت هزینه‌های مازاد سیستم‌های حمل و نقل عمومی تامین خواهد شد یا آن‌که شهرداری تهران لایحه‌ای را مجددا به شورای شهر تهران مبنی بر تاثیر سوخت بر کرایه‌ها ارائه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها