در این ویدئو به نمایش ده مورد از عجایب طبیعی ناشناخته جهان می‌پردازیم.
کد خبر: ۶۳۷۶۵۸
عجایب طبیعی ناشناخته 10 گانه جهان

10-دروازه‌های جهنم

یک دهانه آتشفشان که برای 40 سال بی‌وقفه مشتعل است. علت به وجود آمدن آن گازهای طبیعی مشتعل در دهانه این آتشفشان است.

9-جنوب شرقی کوه‌های کانیون کشور امریکا

چین و شکن‌ها و اشکال طبیعی رنگی زیبایی که به علت هزاران سال فرسایش صخره‌ها توسط باد و آب در درون این قطعه سنگ‌های عظیم حک شده است. طولانی‌ترین دره عمیق و باریک جهان با نقوش و رنگ‌هایی به شکل پوست آهو که به طول حدود 19 کیلومتر امتداد یافته است.

8-جاراهاتزانگی در کشور ماداگاسکار

جنگلی ساخته شده از قندیل‌هایی از جنس سنگ آهک که تراکم بیش از حدشان، نفوذ انسان‌ها به داخل آنها را غیر ممکن ساخته است.

7-حصاری از تپه‌های دریایی به نام بلایز

بزرگترین حصار طبیعی دریایی متشکل از تپه‌های دریایی در غرب همپ‌شایر که بنا به گفته دانشمندان بیش از 90% موجودات آن هنوز برای بشر ناشناخته باقی مانده است.

6-عظیم‌ترین چشمه طبیعی مخروطی شکل در امریکا

سومین چشمه عظیم آب گرم طبیعی جهان که رنگ‌های بدیع و درخشان آن بوسیله خزه‌ها و باکتری‌های خاص رشد و نمو یافته در آبش به‌ وجود آمده‌اند.

5-پارک ملی وولینگ‌یوان در کشور چین

این پارک طبیعی تعداد 3000 عدد ستون عظیم سنگی طبیعی با اشکال شگفت‌انگیز که هر کدام تا 200 متر ارتفاع داشته و صحنه‌های فیلم آواتار را به یاد می‌آورند را در خود جای داده است. این سرزمین زیبا و اسرار‌آمیز در گذشته کف یک دریای گرمسیری باستانی بوده است.

4-صحرای نامیب در کشور افریقایی نامیبییا

گفته می‌شود که قدیمی‌ترین صحرای جهان است و خواستگاه تپه‌های شنی عظیم آسمانخراش مانندی است که برخی از آنها تا 380 متر ارتفاع دارند.

3-منطقه سالار‌داویونی کشور بولیویا

با وسعت 6438 کیلومتر مربع پهنا، بزر​گترین سرزمین شوره‌زار نمکی جهان است. به علت واقع شدن در ارتفاع 3/7 کیلومتری کوه‌های صعب‌العبور اندس، دسترسی انسان‌ها به‌آن بسیار دشوار است.

2-ساختار طبیعی ریچات در کشور افریقایی موریتانی

یک ساختار زمین شناختی اسرار‌آمیز با وسعت 50 کیلومتری در دل کویر ساهارا که در وهله اول این‌طور به نظر می‌رسد در اثر برخورد شهاب‌سنگی عظیم با زمین به‌وجود آمده باشد. اما دانشمندان عقیده دارند که آین سازه طبیعی در اثر بالا آمدن زمین و فرسایش تدریجی آن به‌وجود آمده است و علت به‌وجود‌ آمدنش برخورد شهاب‌سنگ عظیم به زمین به زمین نبوده است.

1-ساکورا آرچی‌پلاگو واقع در کشور یمن

تغییرات سطح زمین در اثر عوامل طبیعی در این سرزمین کاملا مجزا و استثنائی صورت پذیرفته است. به‌طوری که تقریبا حدود 33% حیات گیاهی و درختان آن تنها مختص این منطقه جغرافیایی  بوده و در هیچ جای دیگر از کره زمین یافت نمی‌شود.

اجازه بدهید این فیلم آموزنده و زیبا از شگفتی‌های سطح زمین را به همراه هم تماشا کنیم.

جواد ودودزاده

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها