فراخوان برای حضور حماسی مردم در مراسم 13 آبان

تظاهرات13آبان قدرت چانه‌زنی هسته‌ای را افزایش می‌دهد

احزاب، جمعیت‌ها،‌ارگان‌ها و نهادهای مختلف با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن فراخوان مردم برای شرکت گسترده در مراسم یوم‌الله 13 آبان (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) حضور حماسی مردم در این مراسم را موجب افزایش قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دفاع از حقوق ملت و و ارتقای سطح امنیت ملی دانستند.
کد خبر: ۶۱۱۹۰۷
تظاهرات13آبان قدرت چانه‌زنی هسته‌ای را افزایش می‌دهد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه ای۱۳آبان را روز بزرگ مرگ بر آمریکا در برابر زیاده خواهی های استکبار دانسته و تصریح کرده است: بر اساس ادامه یافتن خوی ظالمانه و مستکبرانه آمریکا،۱۳آبان امسال، روز بزرگ مرگ بر آمریکا خواهد بود.

 در این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای یوم‌الله سیزدهم آبان به ویژه سی و یک شهید دانشجوی پیرو خط امام (ره) و فاتحان لانه جاسوسی آمریکا، آمده است:13آبان روز «اعلام برائت و فریاد کوبنده خشم و نفرت و انزجار» امت های آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز، بیدار و استکبار ستیز ایران اسلامی علیه استکبار آمریکایی است.

این بیانیه می افزاید:آنچه سیزدهم آبان ترسیم می کند؛ صرفاً یک رویداد تاریخی نیست بلکه واقعه ای تاریخ ساز، ماندگار و تأثیرگذار است که در هر کدام از رخدادهای آن مصادیقی از  پایداری ، فداکاری و مقاومت اسلامی و بیداری جهادگونه علیه طواغیت و استکبار ونظام سلطه ملت مجاهد و جوانان رشید و غیور ایران اسلامی و الگویی عملیاتی و جهانی در مبارزه علیه قدرتهای شیطانی و استکباری است . وقایعی که هر یک به تنهایی می تواند منشاء تداوم حرکت عظیم نهضت و انقلاب اسلامی و ظلم ستیزی، نفی نظام های سلطه و آرمان گرایی نسل های متعهد و مؤمن این سرزمین در بستر تاریخ فرداهای این کشور قرار گیرد.

در این بیانیه تاکید شده است:برگزاری با شکوه و حماسی مراسم تظاهرات سراسری ضد استکباری یوم الله13آبان در حفظ و ارتقای قدرت نرم نظام در مواجهه مناسب تر با جهان و بالا بردن قدرت چانه زنی قوی تر دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کننده ایرانی در گفتگو با سایر کشورها و گروه 1+5 و ارتقای سطح امنیت ملی بسیار موثر بوده و در همین راستا بایستی همه دستگاه ها و مسئولین در کنار ملت بزرگ ایران اسلامی تمام تلاش خود را معطوف برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم ضد استکباری یوم الله 13آبان کنند؛ که شکوه این مراسم نشان از اقتدار، وحدت ملی و عظمت ایران اسلامی خواهد داشت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در پایان این بیانیه بار دیگر ملت فهیم و قدرشناس ایران اسلامی را به حضور پرشور و گسترده، فعال وآگاهی بخش در تظاهرات ضداستکباری یوم الله سیزدهم آبان دعوت می کند و از عموم مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی می خواهد تا با بصیرت، آگاهی و تعمیق بینش های سیاسی و دینی خود ترفندها و توطئه های شوم دشمنان در ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی و کیان ولایت فقیه و وحدت امت واحده را خنثی سازند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه ای با گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی،جهانگیر شدن شعار مرگ بر آمریکا را انعکاس دکترین استکبار ستیزی انقلاب اسلامی و مظهر مقاومت و صلابت ملت ایران برابر نظام سلطه و آمریکای مستکبر ، عهد شکن و غیر قابل اعتماد دانست.

در ادامه این بیانیه اتخاذ تاکتیک نرمش قهرمانانه فرصتی برابر راستی آزمایی و اثبات صداقت آمریکا و دیگر اعضای گروه 1+5 در پرونده هسته ای و مقدمه ای برای توسعه تعامل سازنده با جمهوری اسلامی ایران تلقی و تصریح شده است: روند تحولات ، اظهارات و موضع گیری های مقامات و نهادهای آمریکایی در هفته های اخیر بیانگر ناتوانی حاکمان کاخ سفید در اجماع سازی ملی برای حل پرونده هسته ای و پذیرش حقوق قانونی و مسلم ملت ایران و متاسفانه ادامه سناریوهای ظالمانه بوده و بدون توجه به طلایی بودن فرصت همچنان بر طبل تشدید تحریم و فشار و حتی تهدید می کوبند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: ملت ایران اطمینان دارد دولت جمهوری اسلامی به پشتوانه حمایت رهبر معظم انقلاب با مبنا قراردادن توامان تاکتیک « نرمش قهرمانانه»و اصل «عزت، حکمت و مصلحت» با حضور مقتدر و با صلابت در روند مذاکرات جاری، قاطعانه از مواضع منطقی و حقوق هسته ای کشور دفاع کرده و به فضل الهی برگ زرینی در کارنامه افتخار آمیز مقاومت ضد استکباری ایران اسلامی رقم خواهد زد.

 ستاد کل نیروهای مسلح نیز در بیانیه‌ای با تاکید بر طنین‌انداز شدن شعار مرگ بر آمریکا در تظاهرات 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، آمریکا را همچنان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران دانست.

در ادامه این بیانیه آمده است: «نرمش قهرمانانه» نتیجه راهبرد مقاومت و راهبری رفتارهای دیپلماتیک در «موضع برتر» بوده برغم تلاش جبهه استکبار و سلطه و امپریالیسم رسانه‌ای غرب به معنی عقب نشینی از اصول ترجمه نمی‌شود و بدیهی است تاکید بر حمایت حکیمانه و رصد هوشمندانه در این عرصه بیانگر این حقیقت است که این راهبرد در چارچوب خطوط قرمز نظام و منافع ملی ایران اسلامی بایستی مورد اهتمام و پیگیری قرار گیرد.

این بیانیه در ادامه با اشاره به رسوایی جدید آمریکایی ها در عرصه حقوق بشر و شنود تلفن مقامات و شهروندان کشورهای دیگر بویژه دولت‌های هم پیمان و متحد با آمریکا در اروپا، خاطرنشان کرده است: 13 آبان ماه فراتر از جغرافیای ایران اسلامی می‌تواند فرصتی برای پرده‌برداری از مصادیق سوءاستفاده دولت آمریکا از اعتماد و تعامل دوستانه دولت‌ها و ملت‌ها با ایالات متحده و آنچه اخیراً در عرصه جاسوسی و شنود تلفن‌های دولت مردان و مردم آلمان، فرانسه، برزیل و... افشا شده است قرار گرفته و به «روز رسوایی کاخ سفید و اعلان بی اعتمادی و تنفر جهانی از سردمداران آمریکا» تبدیل شود.

در بیانیه حزب موتلفه نیز  به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان آمده است: مسئله مذاکرات ایران با 1+۵ به عنوان دور جدیدی از نبرد دیپلماسی جمهوری اسلامی یک مسئله است و ابراز خشم و نفرت ملت ایران از تجاوزات دولت آمریکا و ظلمی که به ملت طی نیم قرن اخیر کرده بحث دیگری است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: همانطور که دیپلماتهای غربی می‌گویند ما فشار علیه ایران را همزمان با مذاکرات به پیش می‌بریم ما هم معتقدیم شعار مرگ بر آمریکا را همزمان با مذاکرات پیش می‌بریم و این دو با هم منافاتی ندارد.

در این بیانیه آمده است: غرب و به ویژه آمریکا باید بدانند ادامه تحریم‌ها و تهدیدها فایده‌ای جز افزودن بر نفرت ملت ایران علیه تجاوزات استکبار جهانی ندارد. ملت طی سه دهه گذشته زیستن بدون آمریکا و حتی زیستن در ستیز با آمریکا و مقاومت را پذیرفته است و هر روز قدرتمند‌تر از گذشته در صحنه‌های جهانی و منطقه‌ای حضور پیدا می‌کند.

 جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در آستانه روز مبارزه با استکبار جهانی با صدور بیانیه‌ای  از آحاد ملت ایران برای حضور گسترده در راهپیمایی روز 13 آبان دعوت به عمل آورد و با هشدار به افراد و تریبون‌هایی که سعی دارند عامدانه راه حل مشکلات کشور را صرفا در رفع تحریم‌ها معرفی نمایند، اقدام آنان را فریبکارانه خواند

در این بیانیه آمده است: اکنون که دولت ایران سعی دارد بار دیگر مسیر دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای را امتحان نماید، ضمن اعلام حمایت از دولتمردان، اعلام می‌داریم؛ سابقه دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران ایجاب می‌کند که از اعتماد و خوش‌بینی به طرف آمریکایی در تمام مراحل پرهیز شود. لازم است در این باره سفارش اکید حضرت امام(ره) به مسؤولان وقت وزارت اطلاعات مبنی بر وجود احساس بغض و کینه آمریکا در دل مسؤولان مذاکره کننده را به دولتمردان یادآوری کنیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها