خشم ساکنان اردوگاه جنین از ترور ناجوانمردانه شهید خمایسی توسط صهیونیست‌ها

جنون جنایت جنین

اردوگاه جنین،به کانون خشم و اعتراض علیه رژیم اشغالگر اسرائیل و جنایات صهیونیست‌ها تبدیل شده است. ساعتی پس از حمله رژیم صهیونیستی با جنگنده به کرانه باختری که در نوع خود یک اقدام تجاوزکارانه کم‌سابقه به‌شمار می‌رود، در جنین عزای عمومی و اعتصاب همه‌جانبه اعلام شده است.
کد خبر: ۱۴۵۷۳۵۵
 
اعتصاب و عزای عمومی در واکنش به ترور «اسلام خمایسی» در حمله جنگنده‌های اشغالگران به اردوگاه جنین صورت می‌گیرد. جنبش جهاد اسلامی نیزدرواکنش به ترور خمایسی اعلام کردکه استفاده ازنیروی‌هوایی برای انجام ترور،اعتراف دشمن صهیونیستی به درماندگی در مقابل قهرمانان تیپ جنین و شکست آن در میدان است.همچنین گفته شده که نیروهای اشغالگر به شهر برطعه در غرب جنین یورش بردند و به کارگران حمله کردند.وزارت بهداشت فلسطین کشته‌شدن یک نفر و زخمی‌شدن هشت نفر دیگر را در بمباران رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه جنین تایید کرده است.منابع فلسطینی نیز گفته‌اند که یک شهید و پنج مجروح وارد بیمارستان دولتی جنین وسه مجروح دیگر در اثر بمباران جنین توسط اشغالگران وارد بیمارستان ابن‌سینا شدند.شهید این حادثه، اسلام خمایسی عنوان شده است. گردان‌های قدس نیز درواکنش به شهادت اسلام خمایسی اعلام کردند که درسوگ شهید خود، سردار اسلام خمایسی که درپی ترور ناجوانمردانه دراردوگاه جنین به شهادت رسید،سوگواری می‌کنند. گردان‌های قدس افزوده است که شهید خمایسی از فرماندهان گردان جنین بود. این دومین‌بار ازسال۲۰۰۲ است که ارتش صهیونیستی در حملات خود در کرانه باختری و علیه جنین از جنگنده استفاده می‌کند.
   
اوج‌گیری خیزش‌های ضدصهیونیستی
بسیاری از تحلیلگران و استراتژیست‌های غربی وصهیونیستی نسبت به شعله‌ور شدن خیزش‌های ضدصهیونیستی در کرانه باختری هشدار داده‌اند؛ البته شهادت اسلام خمایسی و حمله صهیونیست‌ها به جنین این روند را تقویت خواهد کرد.اتصال قدرت کرانه باختری و غزه علیه رژیم اشغالگر اسرائیل، کابوس مشترک آمریکا و اسرائیل محسوب می‌شود. کرانه باختری طی سال‌های اخیر تحرکات جدیدی را در انتفاضه علیه رژیم صهیونیستی آغازکرده و اکنون این خیزش را به‌صورتی جدی‌تر و گسترده‌تر ادامه می‌دهد. با آغاز حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه ازهفتم اکتبر،التهابات درکرانه باختری نیزشدت یافته و کارشناسان اسرائیلی هشدار شروع انتفاضه سوم و ظهور رهبران جدید در این منطقه را می‌دهند. 
 
تظاهرات علیه جنگ غزه در اراضی اشغالی 
از سوی دیگر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از برگزاری تظاهرات خانواده‌های نظامیان و سربازان ارتش اسرائیل علیه ادامه جنگ غزه خبر داد. به نظر می‌رسد که خانواده‌های سربازان و نظامیان بسیار نگران سرنوشت سربازان در جنگ غزه هستند، چون مادر یک سرباز گفته است: «خانواده‌های بیش از هزار سرباز متوجه شدند که فرزندان‌شان بدون هیچ برنامه‌ای صرفا در حال قربانی‌شدن هستند.» یک معترض نیز در این راهپیمایی گفت: «متوجه شدیم که هیچ استراتژی و برنامه‌ای وجود ندارد و سربازان در حال از دست دادن اعتماد به فرماندهان هستند.» گفته شده که خانواده‌های سربازان خواستار پایان‌دادن به جنگ غزه شدند و خطاب به هالیوی،وزیر جنگ گفتندکه عملیات رفح تله مرگ برای فرزندان‌شان است.ساعاتی پیش نیزارتش رژیم‌صهیونیستی ازهلاکت یکی ازنظامیان خوددردرگیری‌های شمال غزه خبرداد.براساس این گزارش، نظامی مذکور ازعناصر یگان ویژه چتربازان رژیم صهیونیستی بوده که درشمال غزه مستقر بوده است.روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی درجبالیا اعلام کرد که ارتش این رژیم بامقاومت سرسختانه‌ای مواجه شده ودرگیری‌های جبالیا،شدیدترین درگیری‌ها ازهفتم اکتبرتاکنون است.درهمین رابطه گردان‌های ناصرصلاح‌الدین اعلام کردکه این گردان‌ها درعملیات مشترک باگردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاداسلامی شهرک صهیونیستی سدیروت را باموشک‌های ۱۰۷میلیمتری هدف قراردادند. این گردان‌ها همچنین ازحمله موشکی به مراکزفرماندهی وکنترل دشمن صهیونیستی در شرق رفح خبرداده وتاکیدکردند که دراین حمله تعدادی ازنیروهای دشمن مستقیما هدف قرار گرفته‌اند.

حمله به جنین نشانه چیست؟
سؤال اصلی اینجاست که حمله به جنین از چه موضعی صورت گرفته و آیا اقدام اخیر رژیم صهیونیستی منبعث از تسلط آن بر صحنه جنگ بوده است؟ پاسخ این سؤال منفی است! نمادها و مصادیق شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به اندازه‌ای محرز و بارز است که حتی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را در معرض فروپاشی کامل قرار داده است.ازسوی دیگر، اعتراضات داخلی در اراضی اشغالی به‌دلیل عدم تحقق اهداف ادعایی نتانیاهو ازیک سو ونامشخص‌بودن وضعیت اسرای صهیونیست ادامه دارد. در چنین شرایطی صهیونیست‌ها دچار نوعی سردرگمی میدانی و راهبردی(درقبال تحولات جنگ غزه، منطقه و نظام بین‌الملل) شده‌اند. در این معادله، نتانیاهو و دیگران برآوردی نسبت به هزینه اقدامات خود در جنگ غزه ندارند، حال آن‌که تبعات بسیار سختی در انتظار وی و دیگر سران رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها