احمدی نژاد در دیدار پوتین مطرح کرد:

نیروگاه اتمی بوشهر الگوی همکاری ایران و روسیه

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در کاخ کرملین، با بیان اینکه گفت و گوهای اولیه در زمینه ساخت نیروگاههای جدید انجام شده است ، نیروگاه اتمی بوشهر را الگو و نمادی برای همکاری های سازنده میان تهران - مسکو دانست و گفت : می توانیم این الگوی همکاری را توسعه دهیم و نیروگاه های جدیدی بسازیم.
کد خبر: ۵۷۶۰۴۳
نیروگاه اتمی بوشهر الگوی همکاری ایران و روسیه

محمود احمدی نژاد بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی مسکو در آخرین برنامه کاری خود و در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در کاخ کرملین، با بیان اینکه گفت و گوهای اولیه در زمینه ساخت نیروگاههای جدید انجام شده است ، خطاب به همتای روسی خود اظهار داشت :این اقدام نیاز به دستور شما دارد تا کار آغاز شود.

وی ضمن قدردانی از روسیه برای اتمام نیروگاه اتمی بوشهر به همتای روسی خود گفت : با قولی که شما در استانبول دادید، نیروگاه بوشهر پایان یافت و اکنون در مدار قرار دارد.

رییس جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تفاهم نامه های میان ایران و روسیه در باره نفت و گاز این تفاهم نامه ها را خوب ارزیابی کرد و افزود : باید به سرعت این تفاهم ها را عملیاتی کنیم.

احمدی نژاد ادامه داد: عمده صادر کنندگان گاز در جهان، ایران و روسیه هستند، بر همین اساس همکاری و هماهنگی دو کشور در این دو حوزه به نفع ایران و روسیه و بازار انرژی در جهان است.

رییس جمهوری هم چنین از مدیریت روسیه در برگزاری اجلاس سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز جهان قدردانی و اضافه کرد: دستور کار گسترده و وسیعی برای توسعه همکاری ها میان ایران و روسیه وجود دارد و موافقم که حجم همکاری های اقتصادی را به حداکثر برسانیم.

احمدی نژاد با یادآوری این نکته که به طور طبیعی موانع اداری برای گسترش همکاری های اقتصادی وجود دارد، ادامه داد: با تصمیمی مشترک می توان موانع را رفع کرد چرا که ایران و روسیه دو همسایه هستند که نمی توانند از هم جدا شوند.

رییس جمهوری بر ضرورت همکاری دو کشور در بخش های گوناگون تاکید و افزود : هیچ محدودیتی برای توسعه روابط در زمینه های گوناگون از جمله فناوری ، نفت و گاز و پیشرفتهای علمی و تجاری نداریم.

در ادامه این دیدار، رییس جمهوری روسیه از حضور احمدی نژاد در اجلاس سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز جهان قدردانی و برپایی این اجلاس را موفق ارزیابی کرد.

ولادیمیر پوتین با اشاره به این که ایران و روسیه دارای بیشترین منابع گاز در جهان هستند، گفت: این موضوع مبنایی برای منافع دو کشور است و این امکان وجود دارد که درباره روابط دو جانبه و شرایط موجود منطقه گفت و گو کنیم.

رییس جمهوری روسیه با تاکید بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور اظهار داشت: ما از طریق دریای خزر با هم همسایه و دارای منافع مشترک هستیم و دستور کار بزرگی پیش رو داریم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها