وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو آماده است در صورتی که سازمان انرژی اتمی برنامه توسعه نیروگاههای اتمی را داشته باشد حتما از این برنامه حمایت کند.
کد خبر: ۶۰۰۱۳۳
حمایت وزارت نیرو از توسعه نیروگاه‌های اتمی کشور

حمید چیت‌چیان عصر دوشنبه در آئین تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر به ایران اظهار داشت: مقارن شدن این رویداد بزرگ با هفته دفاع مقدس بسیار معنا دار است چرا که این موفقیت علمی و صنعتی که شاهد آن هستیم بیانگر فداکاری‌ها، ایثارها و مقاومت‌های هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: موفقیت در بهره‌برداری این نیروگاه بیانگر ویژگی‌های بزرگ ملت ما  مثل صبوری، مقاومت و ایستادگی و دست یافتن به هدف های بزرگ است و من از تمام دوستانی که در این موفقیت نقش داشتند به عنوان یک خدمت‌گزار تشکر می‌کنم

وزیر نیرو افزود: بهره گیری از انرژی اتمی برای تولید انرژی برق و استفاده صلح آمیز در دنیا بسیار گسترش پیدا کرده و بیش از 380هزار مگاوات نیروگاه اتمی در سراسر جهان در حال فعالیت است.

وزیر نیرو با اشاره به ویژگی‌های این نیروگاه گفت: این نیروگاه بخش قابل توجهی از گاز پایه ای کشور ما را تولید خواهد کرد، استفاده از انرژی اتمی باعث متنوع شدن منابع انرژی شده و بنابر این موجب افزایش امنیت عرضه انرژی در کشور ما است.

وی افزود: همچنین اگر این نیروگاه حدود هشت میلیارد کیلو وات  تولید سالانه داشته باشد از آنجا که در سالهای اخیر ما تولید گاز طبیعی کم داشتیم و گاز طبیعی کفایت نمی کرد و از گازوئیل استفاده می کردیم، بنابراین عملکرد یک نیروگاه اتمی در سال حدود دو میلیارد ریال صرفه جویی در انرژی فسیلی خواهد داشت.

وی بیان کرد: توسعه این نیروگاه‌ها موجب آن می‌شود که بتوانیم آب شیرین تولید کنیم و این برای ما که در کشور خشکی هستیم بسیار ارزشمند است.

چیت چیان در آخر گفت: وزارت نیرو آماده است در صورتی که سازمان انرژی اتمی برنامه توسعه چنین نیروگاهی داشته باشد حتما از این برنامه حمایت کند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها