مصطفی محمد نجار وزیرکشور گفت: با کار شبانه‌روزی و بی‌وفقه همه لوازم و شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات قانونمند،‌سالم و رقابتی را فراهم کرده‌ایم.
کد خبر: ۵۶۸۲۱۶
تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابی سالم و رقابتی فراهم است

مصطفی محمد نجار در گردهمایی مسوولان فرهنگی کشور که در جهت ایجاد زمینه لازم جهت تقویت فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان این مطلب،افزود: مقام معظم رهبری با تدبیری زیبا انتخابات را مظهر حماسه سیاسی توصیف فرمودند، چرا که انتخابات تبلور عینی مردم سالاری دینی و حضور مردم در اداره کشور و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها است.

وی با بیان این‌که این حماسه تاثیرات بسزایی با خود خواهد داشت، متحد و یک پارچه شدن مردم در جهت خنثی‌کردن توطئه‌های و دسیسه‌های قدرت‌های استکباری مطلوب‌تر شدن وضیعت پایدار امنیت در نتیجه بالا رفتن قدرت چانه‌زنی کشور را از جمله این تاثیرات برشمرد.

نجار در ادامه گفت: مردم ما بسیار هوشیار و با معرفت و شناخت هستند و همواره در طول 34 سال گذشته ثابت کردند که درک درستی از شرایط و موقعیت‌ها دارند و هر جا که لازم باشد به صورت یکپارچه وارد صحنه می‌شوند و بدون رودرواسی کار را تمام می‌کنند.

نجار با بیان این‌که لازم است تا تمهیدات لازم برای حضور سهل و آسان مردم در انتخابات را فراهم کنیم، اظهار کرد: انتخابات هر بار با بهره‌گیری از تجربیات قبلی باشکوه‌تر برگزار شده که البته سازو کار آنها مستحکم و خدشه‌ناپذیر است.

وزیر کشور گفت:ما برگزاری یک انتخابات با شکوه و در شان مردم را در نظر گرفته‌ایم و همزمانی انتخابات ریاست جمهوری با چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا به اهمیت کار افزوده است، اما به هر ترتیب با کار شبانه‌روزی و بی‌وفقه همه لوازم و شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات قانونمند،‌سالم و رقابتی را فراهم کرده‌ایم.

نجار با تاکید بر این‌که باید با همفکری و پرداختن به واقعیت‌ها توطئه‌های رسانه‌های بیگانه را خنثی کنیم، افزود: ما به دنبال این نیستیم که چه کسی رییس جمهور می‌شود و چه کسی نمی‌شود، چرا که به دنبال خلق حماسه سیاسی هستیم.

نجار تبلیغ و فضاسازی برای حضور پر تعداد مردم را از جمله مسوولیت‌های نهادهای فرهنگی خواند و خاطر نشان کرد: به ویژه همکاران در وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات باید کمک کنند تا این کار بزرگ ملی و دینی به سرانجام برسد.

وی با مورد توجه قرار دادن نقش جامعه‌ رسانه‌ای کشور گفت: با توجه به این‌که در عصر و دنیای اخبار و اطلاعات هستیم مسوولیت و رسالت جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور با توجه به موج فزاینده تبلیغاتی دشمنان و تلاش آنها در جهت سلب واقعیت‌ها بسیار حائز اهمیت است، بنابراین بایستی با برنامه تبلیغاتی گسترده به هر طریق به شور و نشاط انتخابات کمک کنیم و همچنین بدون اینکه به فضای امنیت جامعه آسیبی برسد باید مردم برای این حضور گسترده تحریک شوند و در ادامه با بیان واقعیت‌ها و اطلاع‌رسانی شفاف اذهان عمومی را نسبت به خدمات نظام روشن کنیم.

وزیر کشور گفت:باید با استدلال روشن کنیم که رای مردم چه تاثیری در سرنوشت آنها در سال‌های متمالی دارد انتخابات تکلیف شرعی و وظیفه ملی ما است و بایستی سعی شود در قالب نوشتار و گفتارهای خبری برگزاری نشست‌ها و جلسات با گروه‌های مرجع باعث حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات شویم.

نجار با تاکید بر این‌که همه باید اخلاق‌مدار باشیم، اظهار کرد: فضای تخریب به نحوه هیچ کسی نیست و نباید به هیچ وجه خدمات نظام زیر سوال برده شود. ما نباید جزئی‌نگر و صنفی‌نگر باشیم.

در این جلسه نمایندگانی از حوزه علمیه قم،‌ سازمان تبلیغاتی اسلامی‌، شورای اصناف‌،‌ سازمان بسیج، شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، استانداری تهران و وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها