وزیر کشور تاکید کرد: مردم تنها می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه و دانستن شماره ملی خود در انتخابات رای دهند.
کد خبر: ۵۷۰۷۲۸
شناسنامه و همراه داشتن شماره ملی برای اخذ رای لازم است

مصطفی محمد نجار پس از پایان نهمین جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به برگزاری منظم این جلسات امروز دومین جلسه فوق العاده با حضور تمام اعضا برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هریک از اعضای هیئت اجرایی انتخابات آخرین گزارش‌های خود را ارائه کردند، افزود: تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا رسما تا ساعت 8 صبح فردا پنجشنبه یعنی 24 ساعت پیش از برگزاری انتخابات به پایان می رسد.

وزیر کشور با بیان اینکه از 8 صبح روز جمعه رای‌گیری از تمام شعب اخذ رای آغاز خواهد شد، تاکید کرد: طبق گزارشهایی که مسئولان وزارت کشور در این جلسه ارائه کردند حاکی از آن بود که تمام مقدمات برای برگزاری این انتخابات در تمام استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در سراسر کشور فراهم شده است.

وی افزود: 60 هزار شعبه در بیش از 130 هزار صندوق اخذ رای در داخل کشور و 265 شعبه نمایندگی در96 کشور کار اخذ رای را انجام خواهند داد.

محمدنجار در پاسخ به این سوال که در انتخابات آتی در چه سنی افراد می‌توانند رای بدهند، گفت: کسانی که 18 سالگی را به اتمام رسانده‌اند، می‌توانند برای رای دادن در انتخابات حضور پیدا کنند.

 وزیر کشور با اشاره به اینکه 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر واجد شرایط رای دادن هستند،  تصریح کرد: از این تعداد یک میلیون و 631 هزار و 206 نفر شامل 831 هزار و 644 مرد و 799 هزار و 562 زن ، رای اولی هستند.

محمدنجار در مورد این موضوع که آیا مردم برای دادن رای خود حتما باید کارت ملی همراه داشته باشند، تایید کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با مجلس شورای اسلامی انجام شده است مردم برای دادن رای باید همراه خود شناسنامه و شماره ملی خود را داشته باشند بنابراین با توجه به این موضوع داشتن کارت ملی الزامی نیست.(واحد مرکزی خبر)
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها