وزیر کشوردر سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

امکان کوچکترین دخالت در انتخابات وجود ندارد

وزیر کشور با تضمین برگزاری انتخابات سالم و قانونی تاکید کرد: امکان کوچکترین دخالت و تاثیرگذاری در هیچ یک از مراحل و فرایندهای انتخابات متصور نیست.
کد خبر: ۵۶۸۹۱۱
امکان کوچکترین دخالت در انتخابات وجود ندارد

مصطفی محمدنجار پیش از ظهر امروز در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، ضمن تبریک عید مبعث به همه مسلمانان جهان و گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد و همچنین تسلیت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: قیام 15 خرداد به عنوان نقطه عطف تاریخ معاصر ایران که حرکت و بذری بود که در سال 42 به دست توانمند امام افشانده شد و در بهمن 57 به بار نشست.

وی با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بی‌تردید حضور بیش از 30 بار مردم پای صندوق‌های رای نه تنها حاکی از ماهیت مردمی و مردم سالاری دینی نظام و اتکای نظام به خواست و رای عموم مردم و همچنین جایگاه و مقبولیت نظام در نزد مردم است، بلکه بیانگر نقش اساسی و ارزنده مردم بر اداره امور و تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌هاست.

وزیر کشور ادامه داد: مطابق اصل 6 قانون اساسی، اداره امور کشور با اتکا به آراء عمومی و از طریق انتخابات است و در نظام جمهوری اسلامی ایران همه مسئولین و مقامات به نوعی منتخب مردم و جایگاه آنها متاثر از رای مردم است و در واقع این مردم هستند که آینده و سرنوشت کشور را رقم می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات محل تجلی اقتدار ملی است، گفت: برگزاری انتخابات همواره خون تازه‌ای در رگ‌های جامعه، به جریان می‌اندازد، افق‌های درخشانی را ترسیم و مسیرهای روشنی را پیش روی ملت قرار می‌دهد، اصولا انتخابات در کشور ما با کارکردهای بسیاری همراه و تؤام است، انتخابات با خود سرزندگی، امید، شور و نشاط اجتماعی و انرژی مضاعفی را به دنبال داشته، موجب افزایش انسجام و وفاق اجتماعی شده است، تقویت انگیزه‌ها برای کار و تلاش بیشتر در مسیر پیشرفت، توسعه و آبادانی را به همراه داشته است.

وزیر کشور با بیان اینکه دروغ‌پردازی، شایعه‌پراکنی، اختلاف‌افکنی، تحریکات قومی و مذهبی، تحریم، سیاه‌نمایی، اعمال فشارهای اقتصادی و طرح شعارهای فریبنده و نخ‌نما شده مانند حقوق بشر، اقداماتی است که در قالب هجمه و سناریوهای تبلیغی گسترده و جنگ روانی امروز دنبال می‌کنند، یادآور شد: ما امروز این موضوعات را در رسانه‌ها و ماهواره‌هایشان شاهدیم. دشمنان فریبکارانه و مزورانه در صدد القای تشکیک و زیر سؤال بردن سلامت انتخابات برمی‌آیند در حالی که سازوکار انتخابات در جمهوری اسلامی ایران آنقدر مستحکم و خدشه‌ناپذیر است که به هیچ وجهی امکان کوچکترین دخالت و ذره‌ای تاثیرگذاری در هیچ یک از مراحل و فرایندهای آن متصور نیست.

وزیر کشور با ذکر این نکته که همه انتخابات‌های برگزار شده در جمهوری اسلامی ایران در ادوار گذشته در نهایت سلامت و امانتداری کامل برگزار شدند، تصریح کرد: شاهد مدعا اینکه از دل هر انتخابات، رئیس‌جمهوری با گرایش سیاسی متفاوت از دولت وقت برآمده است.

وی با مروری بر ترکیب هیئت اجرایی مرکزی نظارت بر انتخابات، گفت: از 13 نفر عضو هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، در حوزه‌های انتخابیه، 9 نفر معتمد مردمی هستند و در ترکیب 11 نفره هیئت‌های اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا به ترتیب 8 و 7 نفر معتمد مردمی حضور دارند که مشخص می‌شود برگزارکنندگان انتخابات در ایران اعم از مسئولان اخذ رای، قرائت و شمارش آرا و تنظیم صورتجلسات در شعب، خود مردم هستند و در واقع این مردم هستند که دارند انتخابات را برگزار می‌کنند.

وی افزود: بنابراین یقین بدانند از این سخنان و سناریوهای شکست خورده با وجود چنین ملت هوشیار و بیداری و رهبر دوراندیشی چون مقام معظم رهبری، مسلما آمال و آرزوهای دست نیافتنی و خیالبافی‌های کودکانه خودشان را با خود به گور خواهند برد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور ظرفیت‌های فراوانی را برای اداره امور کشور در اختیار دارد، گفت: سکان امور اجرایی در یک دوره چهار ساله به وی سپرده می‌شود و مردم حق دارند با افکار و اندیشه‌های رئیس‌جمهور به دقت آشنا شوند تا بتوانند به فردی با فکر و برنامه‌محور و به دور از شعارزدگی رای دهند.

وی در ادامه افزود:‌ وزارت کشور با هدف برگزاری انتخابات باشکوه پس از انتخابات مجلس و با استفاده از تجربیات تمام انتخابات گذشته و با میدان آوردن تمام ظرفیت‌های خود و نصب‌العین قرار دادن چهار شعار قانون‌مداری، عدالت محوری، امانتداری و حضور گسترده مردم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراها را در دستور کار خود قرار داد.

نجار گفت: همزمان شدن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با شوراها که مقام معظم رهبری آن را بسیار مهم توصیف کردند باعث مضاعف شدن کار و در نتیجه چند برابر شدن تلاش‌ها شده است.

وی افزود: هرچقدر حضور در شعب اخذ رای پرشورتر باشد، دشمن بیشتر به عقب رانده می‌شود و همکاران ما هم در شعب اخذ رای از همان لحظات آغاز رای‌گیری آماده استقبال از تمام هموطنان عزیز در سراسر کشور هستند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها