برای اولین بار عمیلیات ترانشیپ کالا ازبندر شهید بهشتی چابهار به بنادر جنوبی کشور انجام شد.
کد خبر: ۱۴۳۹۶۷۵

به گزارش جام جم آنلاین،ترانشیپ یک روش حمل و نقل کالا است که در آن کالا از وسیله حمل اولیه به وسیله حمل و نقل دیگر انتقال پیدا کرده و در بندر مقصد تخلیه می‌شود. 

با فعال شدن کشتی‌های ترانشیپی در بندر چابهارعملیات تخلیه کانتینری در چابهار نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۱۴۰درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های بنادر چابهار ودر راستای عمل به سند ابلاغیه مقام معظم رهبری با هدف توسعه دریا محور گفت:برای اولین بار عمیلیات ترانشیپی ازبندر شهید بهشتی استان سیستان وبلوچستان به بنادر جنوبی کشور در حال انجام است.
قاسم عسکری نسب افزود:باتوجه به قرارگیری بندر چابهاردر موقعییت اقیانوس تمام سرمایه گذاران وصاحب کالا می‌توانند در کاهش هزینه وزمان خود بهترین مدیریت وسود را داشته باشند
وی ادامه داد:بارگیری از کشور‌های جنوب شرق آسیا با کشتی‌های لاینر وغول پیکر و تخلیه ان‌ها در بندر چابهار وانتقال کالا‌ها با کشتی‌های سایز کوچکتر یا همان ماینر به بنادر بوشهر و عسلویه باعث توسعه منطقه خواهد شد.
مدیر کل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان تصریح کرد:ظرفیت حال حاضر این بندربیش از۸میلیون تن در سال بوده و پذیرش تا۱۲میلیون تن در سال هم وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد:تخلیه بیش از۴۰هزار tu کانتینر در سال جاری نشان ازظرفیت این بندر در تخلیه کانتینری در کشور است.
گفتنی است در دوز گذشته ۸۰۰ tu کانتینر به عسلویه و۵۰۰ tu کانتینر به بوشهر ترانشیپ شده. است واین عملییات ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها