مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: چابهار یک منظر فرهنگی و طبیعی است و این شهرستان از نظر گردشگری یک موقعیت و جایگاه ملی و منطقه‌ای دارد.
کد خبر: ۱۴۳۶۵۱۴

به گزارش جام جم آنلاین ، رضا سامه روز گذشته در جلسه هیات راهبردی پایگاه میراث ملی خلیج فارس و دریایی مَکُران در چابهار گفت: سیستان وبلوچستان، استانی با ظرفیت‌های بسیار غنی است، نظام مسائل میراث فرهنگی این استان شناسایی و رسیدگی به آن‌ها با جدیت انجام می‌شود.
مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: در تمام کشور ۱۵۳ پایگاه ملی و جهانی به ثبت رسیده که سهم سیستان و بلوچستان از لحاظ کمیت هفت پایگاه است.
وی گفت: در سیستان و بلوچستان دو پایگاه جهانی و پنج پایگاه ملی وجود دارد، اما پهنه و گستردگی آن‌ها بسیار زیاد است که اهمیت قابل توجهی دارد و رسیدگی به آن‌ها بویژه سواحل مَکُران که بخشی از آن در این استان قرار دارد جزو تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری است .
سامه افزود: در سفر به سیستان و بلوچستان بازدید‌های متعددی از پایگاه‌های ملی و جهانی داشتم که پایگاه جهانی شهرسوخته وضعیت مطلوبی دارد و سایر پایگاه‌ها نیز باید تقویت شود و ظرفیت‌های طبیعی خدادادی این استان بیشتر از گذشته در اختیار گردشگران قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان هم گفت: این استان منطقه‌ای بکر با جاذبه‌های متعدد فرهنگی، تاریخی و طبیعی و حائز اهمیت است که به دلیل پراکندگی آثار تاریخی واقع در پایگاه‌ها و راه‌های سخت گذر نیازمند توجه خاص و ویژه از سوی وزارت خانه است.
محمد هادی طهرانی مقدم به وضعیت فعلی پایگاه‌های سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با کمبود نیروی انسانی و مراقب آثار تاریخی، تجهیزات اداری، لجستیکی و فضای مناسب مواجه هستیم که این مهم نیازمند رسیدگی از سوی اداره کل پایگاه‌ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها