ترور سردار ایرانی، پازل نابودی رژیم صهیونیستی را تکمیل کرد

وحشت اسرائیل از انتقام هوشمند

عملیات تروریستی رژیم‌صهیونیستی در سوریه که نقض فاحش حقوق بین‌الملل و تعرض آشکار به خاک سوریه به‌شمار می‌رود، ابعاد ناگفته زیادی دارد که رمزگشایی از آن می‌تواند نظم جدید منطقه‌ای را آشکار کند.
عملیات تروریستی رژیم‌صهیونیستی در سوریه که نقض فاحش حقوق بین‌الملل و تعرض آشکار به خاک سوریه به‌شمار می‌رود، ابعاد ناگفته زیادی دارد که رمزگشایی از آن می‌تواند نظم جدید منطقه‌ای را آشکار کند.
کد خبر: ۱۴۳۷۸۹۰
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

در عریان‌ترین سطح تحلیل این رذالت تروریستی، اسرائیل می‌کوشد تا شکست خود در غزه را پس از ۸۰ روز مقاومت جانانه، پنهان کند و رسانه‌ها و افکارعمومی جهان را متوجه درگیری‌های تازه‌ای کند تا در پی آن قدرت ادامه جنایات در غزه را بیابد. صهیونیست‌ها در هفته‌های اخیر زیر سنگین‌ترین فشارهای رسانه‌ای در سراسر جهان هستند که چرا نسل‌ کشی در غزه را تمام نمی‌کنند. حالا اسرائیل می‌کوشد با تغییر زمین بازی از غزه به سوریه، رسانه‌ها را معطوف به درگیری‌های دیگری کند.

درهمین راستا نه‌فقط اسرائیل در زینبیه دست به عملیات تروریستی می‌زند، بلکه آمریکا نیز در عراق، پایگاه نیروهای مقاومت را هدف حملات خود قرار می‌دهد. اما در لایه بعدی تحلیلی باید به این نکته توجه داشت که صهیونیست‌ها از همان آغاز عملیات طوفان الاقصی سعی کردند جبهه درگیری خود را به ایران گسترش داده و واشنگتن و متحدان‌شان را وادار کنند تا با کشورمان وارد جنگ شوند.قدرت بالای بازدارندگی تهران به آنها هیچ‌گاه جرات آن را نداد که در این تله بیفتند اما تل‌آویو آشکارا می‌کوشید ایران را وارد منازعه‌ای منطقه‌ای کند و کشورمان را در برابر دولت‌های عربی محافظه‌کار و کشورهای غربی و شرقی دوست اسرائیل قرار دهد.
   
تلاش برای منفعل کردن ایران
حالا با ترور شهید سیدرضی موسوی، صهیونیست‌ها یکبار دیگر نشان دادند که علاقه‌مندند ایران با رفتاری هیجانی، پای خود را به آتش جنگ منطقه‌ای گشوده و جنایات اسرائیل را به حاشیه ببرد.صهیونیست‌ها دهه‌هاست با مظلوم‌نمایی، از جهان باج می‌گیرند تا قدرت را تثبیت کنند. آنها گاه افسانه هولوکاست را می‌پرورانند و گاه با سرمایه‌گذاری در هالیوود، موسیقی، رسانه و بازی‌های رایانه‌ای، خود را مظلوم تاریخ جا می‌زنند.اما جنگ غزه، نقاب از چهره ظالم و تروریست صهیونیست‌ها انداخته و جهان را علیه آنها بسیج کرده است. بنابراین آنها نیاز به دشمنی مانند ایران دارند تا به بهانه این جنگ، قساوت و کودک‌کشی خود را توجیه کنند.
   
اسرائیل ناچار به ادامه جنگ
در سطح تحلیل داخلی نیز صهیونیست‌ها برای آن‌که قدرت حفظ انسجام نیروهای سیاسی را داشته باشند، ناچارند جنگ را ادامه دهند. پایان جنگ برای نتانیاهو و دولت ائتلافی او به معنای وداع همیشگی با قدرت است. بنابراین او دست به هر کاری می‌زند تا مانع از خاموش‌شدن آتش جنگ شود. وی امیدوار است با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دولت ایالات متحده مجبور شود همراهی بیشتری با تل‌آویو در جنگ نشان دهد.تداوم جنگ همچنین به اسرائیل فرصت خواهد داد طرح جایگزین‌کردن کانال سوئز را پیش‌برده و تغییرات ساختاری بیشتری در اراضی اشغالی به‌وجود آورد.همچنین صهیونیست‌ها در هفته‌های اخیر با جبهه جدیدی از مقاومت در دریای‌سرخ روبه‌رو شده‌اند که امنیت تجارت دریایی آنها را از بین برده و شریان حیاتی‌شان را قطع کرده است.
   
پاسخ غافلگیرکننده ایران 
رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی خود در زینبیه سوریه، می‌خواهد چنان جنگ وسیعی در منطقه به‌راه‌بیندازد تا با کمک متحدان غربی، آبروریزی شکست از حوثی‌های یمن فراموش شود.با این همه، روشن است که اهداف این ترور وقیحانه محقق نخواهد شد، چراکه قدرت بازدارندگی ایران به حدی است که دولت‌های دوست اسرائیل، صهیونیست‌ها را از این رویارویی برحذر خواهند داشت. درجریان تشکیل ائتلاف آمریکایی در دریای‌سرخ شاهد بودیم که بسیاری ازکشورهاحاضر به همراهی باآمریکا نشدند، چراکه بیم درگیر شدن با تهران را داشتند.افزون براین، واکنش تهران به چنین ترورهایی، هوشمندانه‌تر از آن است که بخواهد پازل اسرائیلی را تکمیل کند. ایران از عملیات هفتم اکتبر تا به این‌سو، نوعی راهبرد صبر استراتژیک را درپیش‌گرفته تا به این ترتیب اسرائیل از درون روند فروپاشی را طی کند. به باور تئوریسین‌های سیاست خارجی درایران، اسرائیل از داخل در حال اضمحلال است و ادامه روند فعلی، این رژیم را در هم می‌شکند. بنابراین هرگونه جنگ جدید می‌تواند به شانس بقای رژیم اشغالگر کمک کند.به‌این‌ترتیب پاسخ‌ایران به ترورهای‌صهیونیستی پاسخ‌های غافلگیرکننده‌ای خواهد بود که رژیم صهیونیستی و متحدانش حتی به آن فکر نمی‌کنند. پاسخ‌هایی که قطعه‌ای دیگر ازپازل نابودی نهایی اشغالگران قدس باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها