مدیرعامل شرکت نفت وگاز اروندان خبر داد:

تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه تولید در اروندان

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در ستاد شرکت ملی نفت، شرکت نفت و گاز اروندان توانسته تحقق تولید خود را به بیش از ۱۰۱ درصد برساند.
کد خبر: ۱۴۲۱۲۶۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، عبدالله عذاری اهواز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در ستاد شرکت ملی نفت، شرکت نفت و گاز اروندان توانسته تحقق تولید خود را به بیش از ۱۰۱ درصد برساند.

وی عنوان کرد: حدود ۸۶ درصد از ذخایر نفت میادین مشترک در استان خوزستان، در حوزه غرب کارون و در شرکت نفت و گاز اروندان است و اکنون نسبت تولید آن‌ها در مقایسه با میادین مستقل آن حوزه، نسبت سه به یک است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: میدان نفتی آزادگان جنوبی به عنوان یک میدان مشترک یکی از بزرگترین میادین مشترک ایران است و برداشت از آن بسیار حایز اهمیت است و در این زمینه افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت تولید اقدامی بسیار مهم و انقلابی بوده است.

عذاری اهوازی اولویت تولید شرکت ملی نفت ایران را تولید از میادین مشترک عنوان و خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام‌شده در بحث کارخانه‌های پیش‌ساخته فرآورشی تولیدی و خرید این کارخانه از خارجی‌ها، حدود ۸ میلیون دلار صرفه‌جویی اقتصادی در ظرف چند ماه انجام شد. در این زمینه بدون اینکه پولی بابت تولید نفت داده شود با خریداری این کارخانه پیش‌ساخته تولیدی، صرفه‌جویی بسیار خوبی در شرکت نفت و گاز اروندان رخ داد.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه میادین مشترک در شرکت نفت و گاز اروندان گفت: توسعه میدان اروند یکی از این برنامه‌ها است که به مناقصه رفته است و به زودی با مشخص شدن پیمانکار وارد فاز توسعه خواهد شد. این میدان در جنوبی‌ترین بخش جنوب غربی ایران و جز شهرستان آبادان و یکی از میادین مشترک است. میدان مینو نیز در حال آماده‌سازی برای مناقصه به منظور توسعه است. میدان خرمشهر نیز برای توسعه آماده واگذاری در مناقصه است.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز اروندان با بیان این‌که توسعه فاز سوم میدان نفتی دارخوین را نیز شرکت نفت و گاز اروندان بر عهده خواهد گرفت، عنوان کرد: البته هنوز این کار نهایی نشده اما شرکت نفت و گاز اروندان متولی توسعه این میدان خواهد بود و با توسعه این میدان، زمینه اشتغالزایی بیشتری در منطقه فراهم خواهد شد.

عذاری اهوازی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال بتوانیم میزان تولید را در شرکت نفت و گاز اروندان بیشتر کنیم. در این زمینه با تولیدی شدن میادین سپهر و جفیر حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار بشکه ظرفیت تولید افزایش خواهد یافت. در حال حاضر در غرب کارون در مجموع ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه فوت ۳ کارگر در غرب کارون گفت: کمیته تحقیق از لحظه اول حادثه تشکیل شده و همچنان در حال بررسی موضوع است.

به گفته وی؛ در این زمینه حدود ۱۸ سناریوی مطرح‌شده در حال بررسی است و علت قطعی حادثه مشخص نیست اما باید گفت که مجموع یکسری علل و غفلت‌های انجام شده باعث چنین عاملی شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تاکید کرد: حقوق خانواده‌های این افراد قطع نشده و حمایت‌هایی از خانواده‌های داغدار در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها