رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در برنامه تلویزیونی «تفاوط» عنوان کرد:

توسعه صادرات محور و تولید محصولات پاک؛ مهمترین راهکار توسعه صنعتی متوازن

برنامه تلویزیونی «تفاوط» با موضوع اولویت‌های تغییر الگوی توسعه صنعتی اصفهان، میزبان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بود.
کد خبر: ۱۴۱۳۸۰۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این برنامه با اشاره به وجود ظرفیت‌های ناشناخته موجود در اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه این پتانسیل‌ها، موجب ایجاد تحولات مطلوبی در استان خواهد شد.
وی در ادامه بر لزوم افزایش سهم بخش خدمات در اقتصاد استان و کشور تاکید کرد و گفت: سهم بخش صنعت در اقتصاد استان در حالی 28درصد است که  سهم آن در اشتغالزایی استان، بیش از 40درصد می باشد.
نقش، در ادامه در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان تصریح کرد: این منطقه می تواند جهش‌ اقتصادی ایجاد کند که  ایجاد مشوق‌هایی برای سرمایه گذاری و ایجاد مزیت در تولید صادرات محور از جمله ویژگی‌های این مناطق می باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: در این منطقه اولویت با صنایع دانش بنیان بوده و حداکثر رده زیست محیطی سه تعیین شده است.
همچنین امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان  در این برنامه با تاکید بر ضرورت تبدیل اصفهان از شهری صرفا صنعت محور به استانی صادراتی و دانش محور گفت: با توجه به گستردگی صنایع اصفهان و رتبه‌های برتر تولید در برخی صنایع مانند فولاد، فرش و... ظرفیت‌های زیادی برای صادرات دارد و باید از این مزیت استفاده کرده و راه جدیدی را برای اصفهان گشود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان افزود: در این راه ناگزیر به توسعه برخی صنایع هستیم که البته باید به صورت متوازن صورت گیرد. باید برای صنایع ایجاد ارزش افزوده نموده و بتوان قشر تحصیلکرده دانشگاهی را وارد بازار کار نمود و به فکر توسعه تجارت در صنعت بود.
کشانی با تاکید بر اهمیت مسایل زیست محیطی گفت: نباید جلوی رشد صنایع را گرفت بلکه باید صنایع تغییر یافته و به سمت صنایع پاک حرکت کنند. توسعه اقتصادی و مسایل زیست محیطی لازم و ملزوم یکدیگرند و باید بر هر دو مورد در کنار هم تمرکز نمود.
وی تاکید کرد: ما ناگزیر از رشد اقتصادی هستیم و باید علاوه بر همراهی با این مساله، به بهسازی آن نیز پرداخته و به سمت صنایع با فناوری پیشرفته، دارای ارزش افزوده بالا ، پاک و کم آب بر حرکت کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه سخنان خود، رفع مشکل کمبود انرژی در استان را مساله جدی دانست که در آلودگی زیست محیطی نقش پررنگی داشته و باید هر چه زودتر حل شود.
کشانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بخش گردشگری محور توسعه استان قرار گرفته، آیا زیرساخت های لازم برای رشد آن فراهم شده است، نیز گفت: توسعه گردشگری استان، نیازمند فراهم‌سازی کلیه زیرساخت‌های لازم بوده و در صورت رفع مشکلات زیرساختی از سوی حاکمیت، بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، ترغیب خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمرکز ویژه بر صادرات محصولات تولیدی پاک و توسعه صنعتی مبتنی بر صادرات، رافع بخش اعظم مسایل زیست محیطی موجود است، افزود: این امر مستلزم شبکه سازی در زمینه توسعه صادراتی است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها