ابتلای همزمان به ویروس های کرونا و آنفولانزا در افراد وجود دارد و اگر چنین اتفاقی بیفتد خطر مرگ برای فرد مبتلا بالاست. با وارد شدن به فصل پاییز اکنون بیشتر از هر زمان دیگری بحث ابتلای همزمان به هر دو بیماری داغ شده است.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۳۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، افرادی که به طور همزمان به کرونا و آنفولانزا مبتلا می شوند در خطری جدی و مرگبار قرار دارند. زمستانی در پیش است که افزایش تعداد مبتلایان به آنفولانزا را در بر خواهد داشت و این بیماری می تواند با کووید19 ترکیب شود و نتیجه مرگباری را رقم بزند. فرد در صورتی که هر دو بیماری را بگیرد و اگر شرایط جسمانی ضعیفی هم داشته باشد آنگاه با خطرات بزرگی روبرو خواهد شد.

تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده که افرادی که به طور همزمان هر دو بیماری ویروسی را بگیرند خطر مرگ برای آنها دو برابر می شود. به همین دلیل توصیه می شود همه به خصوص زنان باردار و افراد بالای 65 سال واکسن آنفولانزا را تزریق کنند تا خطر ابتلای همزمان این دو بیماری برای آنها از بین برود.

کارشناسان همچنان پیش بینی می کنند اقدامات موثر همانند رعایت فاصله اجتماعی و مواردی از این دست باعث می شود تا احتمال ابتلا به کرونا به حداقل میزان ممکن برسد.

آنفولانزا یک عفونت ویروسی است که از طریق سرفه و عطسه پخش می شود ویروس کرونا نیز به همین ترتیب گسترش می یابد.

بیشتر افراد در طی یک هفته با استراحت از آنفولانزا بهبود می یابند. و بیشتر افرادی که به Covid-19 مبتلا می شوند نیز طی دو هفته بهبود می یابند یا هیچ علائمی نشان نمی دهند اما در مراتب شدیدتر این بیماری کارشان به بستری شدن در بیمارستان ها می کشد.

اما با هر دو بیماری ، افراد مبتلا به بیماری های مزمن یا بیش از 65 سال در معرض خطر قابل توجهی از بیماری شدید ، عوارض یا مرگ هستند.

 

آنفولانزا بیشتر در زمستان دیده می شود. اما هنوز مشخص نیست که Covid-19 نیز یک بیماری فصلی است. مشکوک است که این مورد وجود دارد ، با توجه به اینکه در خانواده ویروس کرونا است که شامل سرماخوردگی نیز می شود.

بر اساس گفته کارشناسان و پزشکان متخصص بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا تا پایان نیمه اول مهر ماه است.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها