کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، گفته است که عملیات امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار (برمه) "نمونه کلاسیک پاکسازی قومی" است.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۷۹
اذعان سازمان ملل به پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بی بی سی، زید رعد الحسین، از دولت میانمار خواست هر چه سریع‌تر "عملیات خشونت‌آمیز نظامی دجاری" علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا را متوقف کند.

همزمان دالایی لاما، رهبر بودایی‌های تبت درخصوص فرار آوارگان روهینگیایی از میانمار، در جمع خبرنگاران گفته است که اگر بودا بود، به آنها کمک می‌کرد. میانمار دارای اکثریت بودایی است. پیشتر دالایی لاما، از آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح سازمان ملل که در عمل رهبر میانمار است، خواسته بود تا برای توقف خشونتها علیه اقلیت روهینگیا، اقدامات بیشتر انجام دهد.

درخواست سازمان ملل در حالی مطرح شده است که دولت میانمار آتش‌بس یکجانبه "ارتش آزادی‌بخش روهینگیای آراکان" را رد کرده است.

"ارتش آزادی‌بخش روهینگیای آراکان" که با دولت میانمار می‌جنگند در شبکه توییتر اعلام کرده بودند که با هدف اجازه دادن به فعالیت‌های انسان‌دوستانه به مردم در مناطق جنگ‌زده از روز یکشنبه (۱۰ سپتامبر) عملیات خود را به مدت یک ماه متوقف می‌کنند.

سازمان ملل متحد برآورد می‌کند که از زمان آغاز درگیری مسلحانه بین مسلمان و نیروهای دولتی حداقل ۲۹۴ هزار نفر از اقلیت روهینگیا گریخته‌ باشند. اکثر این پناهجویان در شرایط نابسامانی از راه دریا وارد بنگلادش شده‌اند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که رهبران میانمار به دروغ روهینگیایی‌ها را "مهاجران غیرقانونی بنگالی" می‌خوانند و شبه نظامیان را "تروریست‌های بنگالی" توصیف می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها