با ورود یک سامانه بارشی به کشور، از فردا بارش باران، برف و وزش باد در برخی مناطق کشور آغاز خواهد شد.براساس این گزارش روز جمعه در اردبیل، خراسان شمالی، تهران، البرز، سمنان، گلستان، گیلان و مازندران می‌بارد.
کد خبر: ۹۹۹۶۹۲
بازهم آخر هفته بارانی می شود

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به روند افزایش نسبی دما از دوشنبه گذشته، گفت: طی این مدت افزایش دما در استان های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور محسوس بوده و رخداد پدیده بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی دور از انتظار نیست.

وی با توجه به عبور موج ضعیفی در سطوح میانی جو، طی دوشنبه 95/11/18 در پاره ای از مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز، با احتمال دامنه های البرز و همچنین در بخش هایی از استان هرمزگان، کرمان و فارس افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد و روز سه شنبه این وضعیت را در جنوب شرق کشور پیش بینی نمود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح نمود: طی روزهای سه شنبه، چهارشنبه و تا اوایل روز پنج شنبه با استقرار جوی نسبتاً پایدار، در غالب مناطق شمال غرب، غرب و مرکز کشور افزایش غلظت آلاینده های جوی را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به همراه خواهد داشت.

این مسوول از ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور خبر داد و گفت : از بعدازظهر پنج شنبه، بارش باران و برف و وزش باد در این مناطق آغاز خواهد شد و روز جمعه گستره بارش نیمه غربی کشور را دربر خواهد گرفت.

وظیفه افزود: از بعدازظهر جمعه بارش به شمال شرق کشور خواهد رسید و شنبه بارش در نوار شمالی کشور خواهد بود. به گفته مدیریت پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر افزایش ابر، کاهش دما و در بخش های غربی دریا مواج شده و بارش پراکنده پیش بینی می شود و از سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج می باشد.

بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی ایستگاه مهرآباد نیز با تداوم شرایط جوی نسبتا پایدار طی امروز، تنها در برخی ساعات وزش باد موثر با بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه پیش بینی می شود. به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز پنجشنبه، در برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر وزش باد موثر و بارش پراکنده در برخی ساعات شبانگاه پیش بینی می شود.

براساس این گزارش ،،این شرایط در روزجمعه همچنان تداوم داشته و بر میزان بارش و سرعت باد افزوده خواهد شد.همچنین پارامتر دما تا روز پنجشنبه افزایش نسبی داشته و سپس روند کاهشی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها