حداقل 23 شهر چین، سطح هشدار درباره آلودگی هوا در دست کم 23 شهر پرجمیت چین در روزهای گذشته به بالاترین سطح افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۸۲۰۸۵
بحران آلودگی هوای شهرهای بزرگ چین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، چینی ها برای حل این معضل، مجموعه تدابیر اجباری از جمله تعطیلی نهادهای آموزشی و زوج و فرد کردن حرکت خودروها را در دستور کار قرار داده اند.

غلظت آلاینده های هوا در شهرهای بزرگ شمال چین به صد برابر سطح مجاز اعلام شده توسط سازمان جهانی بهداشت افزایش یافته و مسئولان استان های شمالی این کشور تمهیداتی را برای مقابله با وخامت آلودگی هوا اتخاذ کرده اند.

خبرگزاری رسمی چین، شینهوا گزارش کرد: میانگین ریزگردهای آلاینده در شهر شیجیاژوانگ مرکز استان هِبی به 1000 میکرو گرم در متر مکعب رسیده است و این میانگین با سطح قابل قبول از سوی سازمان جهانی بهداشت که حداکثر 10 میکرو گرام است سنجیده می شود.

در همین راستا، از اوایل این هفته 23 شهر این کشور درباره آلودگی هوا در این کشور وضعیت قرمز اعلام کردند که بالاترین سطح هشدار است.

با وجود تلاش چند ماهه مقام های این کشور برای بهبود وضع آلودگی ، کیفیت هوا روز سه‌شنبه این هفته در بخش‌هایی از چین وخیم‌تر شد.

مقام های چین اعلام کردند که تشدید آلودگی به این دلیل است که برخی شرکت‌ها محدودیت‌های مربوط به شرایط اضطراری را رعایت نکرده‌، تولیدکنندگان مواد شیمیایی و نیروگاه‌ها فعالیت‌های خود را محدود نکرده و برخی رانندگان نیز در پکن محدودیت‌های ترافیکی را جدی نگرفته‌اند.

فرودگاه بین‌المللی پکن اعلام کرد که روز سه‌شنبه تا ساعت 8 صبح به وقت محلی حدود 181 پرواز لغو و تنها 50 پرواز در این فرودگاه انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها