شبکه تلویزیونی فرانس 24 از تدابیر شدید امنیتی همزمان با نزدیک شدن به جشن‌های سال نو میلادی در اروپا خبر داد و اعلام کرد که پس از حمله اخیر به بازار کریسمس در برلین آلمان، تدابیر شدید امنیتی در سراسر اروپا بشدت افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۸۱۲۷۳

این گزارش عنوان می‌کند که بسیاری از کشورهای اروپایی در آستانه کریسمس، احساس خطر می‌کنند و به همین علت، سطح امنیتی در این کشورها بطور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که همواره هدف اقدامات تروریستی گروه‌های افراطی مانند داعش بوده است. حمله تروریستی 14 ژوئیه در شهر نیس فرانسه که به کشته شدن 86 نفر منجر شد، هنوز از یاد و خاطره اروپایی‌ها پاک نشده است. فرانسوی‌ها که بیم آن دارند چنین سناریویی آن هم در آستانه سال نو میلادی بار دیگر تکرار شود، زیرا که حادثه اخیر در آلمان که هنوز عامل آن دستگیر نشده تمام اروپایی‌ها را ترسانده است.

برونو لورو، وزیر کشور فرانسه روز چهارشنبه با اشاره به افزایش تدابیر امنیتی در بسیاری از شهرهای این کشور، تاکید کرد که نیروهای امنیتی در تمام سطح کشور در حال هشدار و آماده باش قرار دارند. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز روز سه‌شنبه هشدار داد که تهدیدهای تروریستی علیه کشورش به طور چشمگیری افزایش یافته است و این موضوع هوشیاری نیروهای امنیتی را می‌طلبد.

براساس این گزارش، علاوه بر شهر پاریس در شهر استراسبورگ که بازار کریسمس آن در فرانسه مشهور است، تدابیر امنیتی در بالاترین سطح قرار گرفته و تمام شهر به حال آماده‌باش درآمده است.

علاوه بر فرانسه، در دیگر کشورهای اروپایی نیز تدابیر امنیتی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس اشاره کرد. در ایتالیا و اسپانیا علاوه بر حضور گسترده نیروهای گارد ویژه در سطح شهرها، پلیس تمامی رفت و آمد‌ها را نیز تحت نظر دارد و هر مورد مشکوک را پیگیری می‌کند.

فرانس 24 اضافه کرد: گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته بارها تهدید کرده که در پاسخ به اقدامات اروپا علیه خود، مراسم سال نو میلادی (کریسمس) را در کشورهای اروپا هدف قرار خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها